Merpano Banner ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner KMS Banner Yato Banner
More

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    Alexander Rossi câștiga lejer la Long Beach

    A patra etapa din Indycar s-a desfășurat, weekendul acesta,în orasul Californian Long Beach,unde cursa de 85 de tururi de duminica s a anuntat a fi una promitatoare. Trei piloti au plecat din grila cu prima sansa la castigarea uneia din cele mai importante curse din campionat: Takuma Sato(#30 Rahal Letterman Lanigan Racing) a castigat lejer cursa de acum o saptamana de la Barber Motorsports Park dupa ce a condus 74 din cele 90 de tururi are cursei, voind sa demostreze mult mai mult in California, Josef Newgarden, conducator al campionatului,fiind cu 27 de puncte in fata lui Scott Dixon si cu 34 de puncte in fata asiaticului, având doar o victorie in actualul sezon, in etapa de deschidere, la Saint Petersburg, și Alexander Rossi,care urmarea sa fie primul pilot din 2007 încoace care câștiga de două ori consecutiv la Long Beach (fiind câștigător, bineînțeles, și al ediției de anul trecut). De asemenea, și cei cinci debutanți (Colton Herta, Patricio O ward, Marcus Erricson, Santino Ferrucci și Felix Rosenqvist) urmăreau să impresioneze și să arate de ce sunt în stare.

    Primii cinci din grilă erau: Alexander Rossi, Scott Dixon, Will Power, Josef Newgarden și Simon Pagenaud. O ward și Herta plecau de pe locurile 9, respectiv 10, Rosenqvist și Ferruci de pe 12, respectiv 13, iar Marcus Erricson de pe 19.

    Imediat dupa fluturarea steagului verde, Rossi reușește sa și mențina locul întai în ciuda faptului ca Scott Dixon,campionul en titre, a incercat depășirea pe exterior în virajul 1, fără succes. Primii zece și au păstrat pozițiile în primul tur.

    Primul incident al cursei (foto), care a cauzat,bineînțeles,și prima neutralizare, s-a întâmplat după numai trei viraje, în șicana din jurul fântânii. Poate că n-a scufundat mașina în fântână, însă Jack Harvey  (Meyer Shank Racing), împreuna cu Marcus Erricson (debutant-Schmidt Peterson Motorsports) au cauzat primul accident auto de la inaugurarea acestei șicane, acum fix douăzeci ce ani.. Până la urmă, orice are un început.. De asemenea, cei doi nu au fost singurii cu probleme. Fix la 30 de metri în fața lor, Spencer Pigot (Ed Carpenter Racing) a oprit din cauza unui contanct cu monopostul lui Zach Veach (Andretti Autosport). Peste un tur,însă, dupa ce  monopostul lui Jack Harvey a fost scos, acesta a pornit, în încercarea disperată de a continua cursa, iar, după câteva minute, acesta a fost urmat și de Suedez.

    Inca din turul 4, fiind incă sub steag galben, Josef Newgarden (Team Penske) a avut probleme majore cu sistemul radio. Echipa încerca disperată să vorbeasca cu el, însă fara vreun succes. De asemenea, nici Sebastian Bourdais (Dale Coyne Racing) nu a scapat de problemele din partea echipei. I S-a reportat faptul ca ei nu vor mai vedea nimic in ceea ce privește monopostul, iar francezul le-a răspuns, ironic dar plin de speranță: ”O facem pe metoda veche, băieți!”.

    La sfârșitul turului patru, a venit și restartul. Singrul care a putut, efectiv, să se mențină, în spatele lui Alexander Rossi, care domina total cursa, era veteranul Scott Dixon, care, în primă fază, a încercat să îl depășească pe vicecampionul sezonului trecut, în același mod, în același viraj, având aceeași soartă. Power se menținea la o secundă și jumătate în spate.

    Două tururi mai târziu, Patricio O Ward a pierdut trei poziții pe parcursul acestuia. Mai întâi față de alt ”rookie”,Colton Herta (Harding-renumit pentru titlul de cel mai tânăr câștigător pe care l-a obținut prin victoria de la Circuitul Americilor de acum trei săptămâni), care a trecut pe exteriorul său în zona fântânii, după 15 secunde în care au fost umăr la umăr (foto), față de Felix Rosenqvist (Chip Gannasi) ,care a trecut, pe interior, în virajul 6, și apoi față de Marco Andretti, care a trecut, pe exterior, în virajul 8.

    Din turul 28, a început nebunia la boxe. Primii din frunte care au intrat au fost Will Power, Graham Rahal, Simon Pagenaud, Mattheus Leist și Josef Newgarden, care au adoptat strategii diferite din punctul de vedere al cauciucurilor, unii alegand primarele (printre care Josef și Will) și alții alegând alternativele (printre care și Mathheus Leist). De asemenea, în tot acest haos, Santino Ferucci a avut probleme mecanice, fiind prins de către cameramani la capătul liniei de start-sosire, în zona run-off (foto). Datorită timingului excelent din partea crew-ului de la Team Penske, Power a trecut de Scott Dixon, misiunea devenind mai grea pentru campionul en titre. Newgarden a reușit să rămână în fața celor doi.

    Patru ture mai târziu, atât Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport) cât și Graham Rahal au reușit după patru ture să se alature trenului, lupta pentru podium devenind din ce în ce mai aprigă. Scott Dixon reușește să-l pună sub presiune pe Power, acesta blocând ambele roți față și ieșind larg în virajul unu, căzând,astfel, pe locul opt.

    De asemenea, Colton Herta a pierdut mai mult timp și poziții la pitstop dupa ce motorul său s-a oprit, putând fi repornit, cu greu, de către mecanici.

    În turul 50, tot Herta este victimă a unei greșeli personale absolut prostești, izbindu-se de peree dupa virajul 8, cauzând o avarie majoră la aripa față (foto) și făcându-l nevoit să intre, prematur, la boxe pentru ca, apoi,să se retragă din cursă după parcurs de coșmar.

    Al doilea și ultimul rând de pitstopuri s-a desfășurat între turele 55-60, piloții oprind, pentru gume primare (printre care și Rossi) sau pentru gume alternative(printre care și Dixon), totul depinzând de strategia înainte de cursă.

    Pâna la finalul cursei,totul a fost bine și frumos pentru Alexander Rossi, care a reușit să învinga la o distanță de douăzeci de secunde de Josef Newgarden (locul doi), iar podiumul a fost completat de Scott Dixon, care a scăpat cu emoții din mainile lui Graham Rahal, care a terminat pe locul patru.

    Situația la general stă acum astfel: Josef Newgarden(Penske) rămâne la conducere, având 166 de puncte, cu 28 mai multe decât Alexander Rossi (Andretti Autosport) . Pe locul 3, suflându-i în ceafa, este Scott Dixon.

    Următoarea cursă va fi în partea cealalta a Americii, pe coasta de est, la Indianapolis Road Course, între 9 și 11 mai (peste trei weekenduri). Până atunci, fiți pe fază, poate revin cu un review și despre testingul pentru indy 500.

    • Source: Indycar
    • Photocredit: Indycar

     

     



    Crezi că poți prezice rezultatele curselor următoare?
    Dacă reușești, noi te premiem!

    Primii 3 participanți care prezic corect rezultatele vor primi gadget-uri cool după fiecare cursă, iar la finalul sezonului punem la bătaie 2 bilete la Marele Premiu al Ungariei din 2022, un voucher Pirelli în valoare de 1500 RON și un abonament de un an la F1TV.

    Ce mai aștepți? Înscrie-ți predicțiile în GP24 PRONOCONTEST începând cu data de 9.07.2021!


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.

    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.

    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Merpano Banner Radical ART Banner Your Banner Alpha Oils Banner Yato Banner

    Latest Posts

    License-1 License-2 Your Banner Nankang-1 Nankang-2

    Don't Miss