Latest Posts

Adrian Newey – cel mai de succes designer din F1 – Partea 2

Vizualizări: 25539

Adrian Newey - cel mai de succes designer din F1 - Partea 2

Cariera lui Adrian Newey sub lupă: Într-o zi ca aceasta, în care trebuie să așteptăm ore întregi până la începerea antrenamentelor libere, deoarece cursa se desfășoară în SUA, vă oferim partea a doua a unui articol interesant despre viața celui mai de succes designer de Formula 1.

2009 a fost un an de cotitură. O schimbare cuprinzătoare a regulilor aerodinamice a oferit proiectanților o pânză albă. Adrian Newey și echipa au profitat de această oportunitate, iar RB5 a obținut șase victorii și locul doi în Campionatul Constructorilor. Poate și mai important este faptul că mașina a fost cea mai bună în a doua jumătate a anului și s-a dovedit a fi o platformă excelentă pe care se putea construi.

Adrian, Newey

În 2010, RB6 va fi caracterizat de o altă inovație în conformitate cu limitele stabilite în regulament: gurile de evacuare situate în partea inferioară a mașinii care generează forța de apăsare suflând gaze în profilul difuzorului. Adrian Newey și echipa sa au mers mai departe decât în 2009 și, cu nouă victorii, RB6 a cucerit primul titlu la constructori al echipei și, cu Sebastian Vettel la volan, a adus acasă și titlul la piloți.

Au urmat alte duble campionate în 2011, 2012 și 2013, datorită, în parte, dorinței nețărmurite a lui Adrian de a fi cel mai bun și a unei abilități extraordinare de a vedea potențialul atât în tehnologie, cât și în regulamente, pentru a exploata posibilități invizibile pentru alții.

Adrian, Newey

„Cu o mașină cu performanțe similare l-am învins pe Sebastian Vettel, dar acum nu mă lupt cu Sebastian Vettel, ci cu Adrian Newey și, în acest moment, nu pot să-l înving”. – Fernando Alonso

În sezonul 2014, primul cu noile motoare hibride turbo de 1,6 litri, echipa a obținut încă trei victorii și s-a clasat pe locul al doilea în Campionatul Constructorilor, dar la sfârșitul campaniei, Adrian Newey a luat decizia de a se retrage din conducerea zilnică a aspectelor tehnice, deși, trei ani mai târziu, a continuat să contribuie în mod esențial la eforturile de proiectare ale Red Bull Racing. A semnat un nou contract cu Red Bull Technology, care a însemnat, de fapt, sfârșitul carierei de designer de mașini de curse a englezului.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Se presupune că Red Bull Racing a combătut o ofertă de contract de 20 de milioane de lire sterline din partea Scuderiei Ferrari. De la sfârșitul anului 2014, Adrian Newey se va concentra pe „alte proiecte” în cadrul operațiunii Red Bull Technology și va avea doar un rol de consultant în crearea viitoarelor mașini de curse Red Bull Racing pentru Grand Prix. În prezent, timpul lui Adrian Newey este împărțit aproximativ 50:50 între Formula 1 și flexarea mușchilor săi creativi pentru Red Bull Advanced Technologies.

Adrian, Newey

Creată în 2014, această divizie duce capacitățile tehnice ale Formulei 1 dincolo de granițele lor tradiționale și în lumea mai largă a ingineriei. Adrian Newey a putut să-și satisfacă pasiunea pentru designul revoluționar, lucrând mai întâi la catamaranul echipei Ben Ainslie Racing pentru America’s Cup și, mai târziu, conducând proiectul nostru comun cu Aston Martin – hipercarul AM-RB 001.

„Este un fel de dinozaur, pentru că poate că este singura persoană din fabrică care nu poate folosi calculatorul. El lucrează pe o foaie de hârtie, folosește doar planșa de desen pe care o avem în fabrică”.

„Oamenii folosesc adesea cuvântul geniu pentru el. Este întotdeauna cu o lună înaintea noastră și depinde de restul personalului să încerce să realizeze ceea ce concepe el”. – Christian Horner –

Revenind la subiect, reînnoirea F1 pentru 2017 și, în special, modificările aduse regulamentelor aerodinamice par a fi făcute pe măsură pentru talentele foarte speciale ale lui Adrian Newey. „Este un set foarte diferit de reglementări aerodinamice odată ce intri în detalii”, spune el. „Acest lucru aruncă o mulțime de provocări – și odată cu provocările vin și oportunitățile”.

Adrian, Newey

Adrian Newey este un pasionat colecționar și pilot de mașini GT și Prototipuri Sport, participând de câțiva ani la cursele Le Mans Legends. El a distrus un Ford GT40 în timp ce concura în 2006, dar a scăpat doar cu un deget tăiat. Ulterior, a distrus un Jaguar E-Type la reuniunea Goodwood Revival. În 2007, a făcut trecerea la cursele moderne, devenind parte din echipajul de piloți unei Ferrari F430 al echipei AF Corse pentru cursa de 24 de ore de la Le Mans. Adrian Newey și copiloții Ben Aucott și Joe Macari au reușit să termine pe locul 22 la general și pe locul patru la clasa a patra.

La 2 iulie 2010, Adrian Newey a fost recompensat cu propriul său mașina de Formula 1, modelul Red Bull Racing RB5, în semn de recunoaștere a realizărilor sale în cadrul Red Bull Racing de când s-a alăturat echipei în 2007. Adrian Newey a condus pentru prima dată mașina pe deal la Festivalul Vitezei de la Goodwood din 2010. Adrian Newey a fost numit Ofițer al Ordinului Imperiului Britanic (OBE) în cadrul distincțiilor de Anul Nou 2012 pentru serviciile aduse motorsportului englezesc.

Echipele trec, circuitele se schimbă, piloții intră pe rând. Cu toate acestea, el este mereu acolo, în fața mașinii sale de desenat, mereu gata să lucreze în liniște pentru a extrage acea zecime în plus de la mașina sa. A fi capabil să faci diferența, într-un campionat atât de disputat și de complex, este un lucru foarte greu. Dar a fi capabil să faci acest lucru chiar și după treizeci de ani de activitate în prima ligă, după zece titluri la constructori și tot atâtea la piloți, este opera lui Adrian Newey. Un designer ca puțini alții. Un geniu ca nimeni altul.

Adrian, Newey

„Am refuzat Ferrari de patru ori”. – Adrian Newey –

„Mai încercaseră deja să mă cucerească, dar de data aceasta au vorbit serios. M-am dus să-l vizitez pe Luca di Montezemolo în casa lui de la țară, lângă Toscana. Am vorbit serios, iar oferta lor era nebună. Luca voia să-mi încredințeze întregul Ferrari, atât partea cu mașini stradale, cât și cel de curse. Aproape că îmi promiteau un stil de viață de vedetă și o ofertă economică absurd de mare, mult mai mult decât dublul salariului deja generos pe care îl primeam la Red Bull Racing”.

„Am petrecut mai multe nopți nedormite. Red Bull Racing era casa mea. Bineînțeles, mai erau și problemele de familie de luat în considerare: copiii care făceau cu toții lucruri diferite și relația mea cu Mandy. A trebuit să iau în considerare toate acestea când a venit momentul să iau o decizie. Dar în ceea ce privește munca, gândul meu constant a fost pur și simplu: nu am vrut să părăsesc Red Bull Racing”.

Adrian, Newey

Marele Premiu al Canadei din 1991.

„Marele Premiu al Canadei din 1991 ar fi trebuit să fie prima mea victorie în Formula 1 ca inginer. Nigel Mansell era, de fapt, la comanda cursei, cu o marjă de avantaj confortabilă … Apoi a decis să salute mulțimea încă din ultimul tur, înainte de a trece linia de sosire. Din nefericire, a încetat să mai schimbe vitezele, iar programul de gestionare a motorului a oprit motorul, lăsându-l să meargă pe jos de-a lungul pistei și neputând să treacă linia de sosire.

Mi-a fost greu, foarte greu să accept această situație, pentru că am crezut sincer că, după ani de încercări cu Leyton House și Williams Racing, voi avea în sfârșit acel prim succes când, la câteva sute de metri de linia de sosire, totul a dispărut. Îmi amintesc că am fost extrem de descurajat”.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss