Haas F1 a introdus un upgrade substanțial la Marele Premiu al Ungariei, încercând să se bazeze pe un început destul de bun al sezonului 2022 al Formulei 1.
După ce anul trecut a terminat pe ultimul loc în clasamentul constructorilor, progresele făcute cu VF-22 înseamnă că se îndreaptă spre pauza de vară înaintea lui Williams Racing, Aston Martin F1 și AlphaTauri în clasamentul campionatului. Aceasta este o realizare incredibilă dacă ne gândim că a fost cel mai puțin activă în ceea ce privește dezvoltarea. Este o dovadă a muncii făcute cu designul original al mașinii din acest an, dar și a modului în care a lucrat pentru a obține maximum din ceea ce a avut la dispoziție.
Dintre cele 12 curse care au precedat Marele Premiu al Ungariei, echipa a introdus actualizări la doar cinci. Toate acestea însă ar fi considerate minore, mai ales în contextul a ceea ce au produs alte echipe, care au rămas în continuare în urma lor în ceea ce privește performanța. Acesta este motivul pentru care a existat o mulțime de intrigi cu privire la modernizarea majoră pe care a adus-o pe Hungaroring, ceea ce a dus la multe acuzații că nu este altceva decât un „Ferrari alb”.
Concluziile pe care unii le-au tras au fost că Haas F1 a copiat pur și simplu exemplul Scuderia Ferrari cu ultima actualizare, ceea ce nu este în totalitate corect, deoarece a recunoscut că s-a sprijinit pe ideile partenerului său tehnic. După cum a declarat șeful echipei, Guenther Steiner: „Avem același motor ca Scuderia Ferrari, aceeași cutie de viteze, aceeași suspensie. De ce am copia pe altcineva? Și ei câștigă curse? Deci 1 și 1 înseamnă 2, iar noi nu suntem proști”.
Cu toate acestea, unde Haas F1 poate că a fost și mai isteț, mai ales în comparație cu rivalii săi cei mai apropiați, este că nici dezvoltarea sa nu s-a delimitat prea mult de origini. Comparând soluția sidepod care a fost utilizată în prima jumătate a sezonului și care a fost prezentă pe mașina lui Mick Schumacher în Ungaria cu noua soluție, se observă o evoluție clară către crevasa de pe Scuderia Ferrari F1-75, dar care rămâne în aceeași linie de design.
Între timp, echipe precum Aston Martin F1 și Williams Racing și-au schimbat complet conceptele de design, urmând exemplul dat de Red Bull Racing, în loc să rafineze și să optimizeze soluțiile cu care au început sezonul. Deși este clar că Haas F1 s-a inspirat de la Scuderia Ferrari pe suprafața superioară a sidepodului, acest lucru a dus, de asemenea, la unele modificări semnificative ale formei generale a caroseriei, deoarece echipa explorează modul în care poate extrage mai multă performanță din această generație actuală de mașini.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
În timp ce, anterior, proiectanții ar fi putut folosi panourile de protecție și deflectoarele laterale pentru a ajuta la recalibrarea traiectoriei fluxului de aer, aceștia nu mai au la dispoziție aceste instrumente aerodinamice. Acest lucru este semnificativ în ceea ce privește urma creată de pneuri, deoarece aripile față au fost, de asemenea, simplificate, reducând cât de mult pot fi folosite ca mijloc de perturbare și modificare a urmelor.
Având în vedere acest lucru, Haas F1 a introdus un design revizuit al plăcii de capăt în picaj pentru VF-22 la Marele Premiu al Marii Britanii, deși nu a reușit să concureze până în acest moment. Acest lucru sugerează, probabil, că nu a oferit creșterea așteptată a performanțelor față de designul de tip „wishbone” fără noul pachet care îl însoțește. Forma sidepodului s-a schimbat, cu un umăr mai înalt care a dus la o schimbare a geometriei generale a caroseriei.
Ceea ce se observă, de asemenea, este modul în care s-a modificat și flancul sidepodului, ceea ce nu este evident doar prin forma livretului Haas F1, deoarece curbura este mai puțin abruptă, ci este, de asemenea, vizibil mai lat la bază. Neavând la dispoziție instrumentele aerodinamice menționate mai sus, Haas F1 folosește o abordare mai contondentă în 2022, fiind nevoită să folosească caroseria ca mijloc de a perturba, ajusta și recalibra traiectoria urmelor pneurilor pentru ca aceasta să nu fie în detrimentul performanței.
Modificările făcute la nivelul barelor laterale ar trebui să ajute la îndepărtarea de mașină a acestui curent generat de pneurile din față și, de asemenea, să îmbunătățească relațiile mai în aval, nu numai în ceea ce privește spălarea necesară pentru a îmbunătăți fluxul în zona sticlei de cocs, ci și modul în care fluxul de aer este împins pe fața pneului spate. Fluxul în zona sticlei de cocs va beneficia, de asemenea, de modificările aduse de echipă la suspensia spate, echipa revizuind carcasele care înconjoară diferitele componente.
Un alt rezultat al revizuirilor la nivelul sidepodului este că echipa a renunțat la aranjamentul de răcire pe linia mediană de pe coloana vertebrală a capacului motorului, care a dus la ridicarea aripioarei de rechin de pe caroserie. Între timp, în timp ce modificările aduse la sidepod sunt foarte evidente, se întâmplă multe și cu podeaua VF-22, deoarece echipa încearcă să obțină mai multă performanță dintr-o zonă a mașinii în care designerii au multă libertate.
În acest sens, există modificări la gardurile din partea din față a podelei și de pe margine, o zonă în care toți rivalii săi au făcut deja modificări pentru a optimiza mai bine condițiile de curgere și pentru a îmbunătăți sensibilitatea la rulare, în timp ce, fără îndoială, au fost făcute modificări și la partea inferioară a podelei.
- Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.