Latest Posts

Action Express Racing Cadillac câștigă cursa de 12 ore de la Sebring după un carambol haotic, în finalul cursei, cu mașini GTP.

Vizualizări: 27000

Action Express Racing a câștigat Cursa de 12 ore de la Sebring 2023 pentru Cadillac, după ce un accident din finalul cursei, în care au fost implicate mai multe mașini, i-a eliminat din luptă pe toți cei trei lideri din noua clasă GTP în ultimele minute.

În afară de o penalizare pentru depășirea vitezei în pitlane, mașina echipei Wayne Taylor Racing, Acura nr. 10 a lui Ricky Taylor, Filipe Albuquerque și Louis Deletraz a avut o cursă aparent confortabilă, până când o serie de restarturi i-a implicat într-o luptă cu mașina echipei Porsche Penske Motorsport nr. 6 a lui Mathieu Jaminet, Nick Tandy și Dane Cameron.

Albuquerque și Jaminet se luptau pentru victorie în întuneric când au dat peste trafic, cauzat de mașinile GTD mai lente. A avut loc un contact, iar concurenții s-au scos reciproc – cu al doilea Porsche Penske al lui Felipe Nasr care s-a îngrămădit în mulțime și a lovit primele trei monoposturi. Acest lucru a lăsat ușa deschisă pentru Cadillac-ul echipei Action Express Racing nr. 31 al lui Pipo Derani, Alexander Sims și Jack Aitken să fure victoria, Derani obținând a patra sa victorie generală la Sebring.

Cadillac

Clasă GTP:
Într-o cursă cu sorți de izbândă fluctuanți s-a încins un duel între Cadillac-urile de la Action Express Racing și Chip Ganassi Racing, și Acura de la WTR cu Andretti Autosport pentru o mare parte a evenimentului – toate acestea au avut parte de o anumită formă de dramatism. Mașina AXR #31 a trebuit să revină după o coliziune cu o mașină LMP3 și care a necesitat mai multe opriri la boxe pentru a repara secțiunea nasului și oglinda laterală stângă. Mașina #01 a CGR a suferit două derapaje, ceea ce a dat avantajul mașinii WTR Acura.

Taylor a primit o penalizare drive-through pentru depășirea vitezei în pitlane cu puțin peste patru ore înainte de final, ceea ce a însemnat că toate cele mai rapide trei mașini au fost trimise la coada plutonului la un moment dat. Cu trei ore înainte de final, Sebastien Bourdais a intrat la boxe de pe prima poziție cu Cadillac-ul său CGR în flăcări. Un alt fruntaș, Acura Meyer Shank Racing, câștigătoare a Rolex 24 Hours, a fost în luptă în ultimele două ore, până când o roată stânga-spate s-a despărțit de Tom Blomqvist, care se afla la bord.

Cu 75 de minute înainte de final, cel mai mare adversar al WTR a devenit brusc perechea Porsche 963 a lui Nasr și Jaminet, acesta din urmă depășind Caddy-ul AXR al lui Aitken, care a suferit o problemă de realimentare, imediat după un restart pentru locul trei.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Cadillac

Porsche-ul #7 a avut cea mai curată cursă dintre toate mașinile GTP până când a fost lovit de o penalizare, pe motiv că echipa a lucrat la mașină în afara boxei, când mașina #6 a fost reparată după ce a lovit un automobil GTD, fiind spulberată de o mașină LMP3 și de o altă problemă bizară la începutul cursei care a făcut ca aburul să umple habitaclul.

La un restart cu mai puțin de o oră înainte de final, Jaminet l-a depășit pe Nasr pentru locul doi și apoi l-a atacat pe Albuquerque pentru a prelua conducerea. Jaminet l-a depășit cu o manevră nebunească în urma căreia a avut loc un contact, doar pentru ca Albuquerque să se năpustească și să îl scoată de pe pistă câteva viraje mai târziu pentru a recâștiga primul loc.

Aitken a rămas afară pentru a prelua conducerea cu 32 de minute înainte de final, în fața lui Jaminet – care l-a devansat pe Albuquerque la ieșirea de la boxe. Jaminet și-a repetat mișcarea de mai devreme, de data aceasta pentru a prelua conducerea de la Aitken, în timp ce Albuquerque l-a depășit în lateral pe Aitken. Albuquerque, Nasr și Aitken au rulat în tandem până la virajul 1, iar Albuquerque a forțat intrarea pe locul doi.

Cadillac

Jaminet a sărit în față cu 1,2 secunde, dar când liderii au ajuns la un nod de trafic, Jaminet și Albuquerque, întârziați, s-au ciocnit, mașina WTR lovindu-se de bariera din interior și revenind pe pistă, scăpată de sub control, în virajul 3, lovindu-l pe Jaminet, care s-a ciocnit simultan cu o mașină GTD. Nasr a sosit apoi și s-a izbit de Albuquerque și Jaminet, zburând peste coechipierul său. Toți șoferii au scăpat nevătămați.

Aitken și-a croit drum prin haos, preluând conducerea în fața BMW-ului #25 al lui Nick Yelloly, Sheldon van der Linde și Connor de Phillippi – singura mașină GTP rămasă. Cursa a fost reluată cu patru minute înainte de final, iar Aitken a revenit în fața lui Yelloly.

Cadillac

Clasa LMP2:
Ben Keating (PR1 Mathiasen ORECA) a fost protagonist în primele etape, dar mașina sa #52 a căzut în urmă, în timp ce mașina #04 Crowdstrike by APR a trecut în frunte. După durerea de inimă cauzată de pierderea unei victorii la Rolex 24 în ultimii metri, lucrurile păreau sumbre pentru această mașină atunci când George Kurtz a provocat al doilea steag galben al cursei cu un derapaj, iar Ben Hanley a suferit o nouă sperietură atunci când a greșit în Sunset Bend câteva ore mai târziu.

Unul dintre principalii săi rivali, mașina nr. 8 a Tower Motorsports, formată din Scott McLaughlin, John Farano și Kyffin Simpson, a suferit o lovitură atunci când acesta din urmă a făcut o manevră la ieșirea din virajul 1. Simpson a reușit să o tragă înapoi la boxe, menținând-o în cursa pentru victorie.

Starul IndyCar McLaughlin și-a croit apoi drum în frunte la ultimul restart, devansându-l pe Jensen la doar 0,834s, în fața mașinii nr. 18 Era Motorsport a lui Christian Rasmussen, Ryan Dalziel și Dwight Merriman, a mașinii nr. 52 adusă de Paul-Loup Chatain, în timp ce mașina nr. 04 Crowdstrike a căzut pe locul cinci pentru încă o dezamăgire de final de cursă.

Cadillac

LMP3 Class:
Această clasă a început cu o explozie, deoarece Lance Willsey a făcut un patinaj cu Ligier-ul său LMP3 nr. 33 în virajul 1 și a fost evitat de 28 de mașini GTD în timp ce a rămas blocat în mijlocul pistei. Glenn van Barlo (#36 Andretti Autosport) a condus inițial, înainte ca JDC Miller Motorsport #85 al lui Dan Goldburg să preia conducerea.

Pe măsură ce cursa a avansat, mașina JR III Ligier nr. 30 a lui Dakota Dickerson, Ari Balough și Garett Grist a preluat comanda clasei, în fața mașinii Riley nr. 74 a lui Gar Robinson, Felipe Fraga și Josh Burdon. Dar mașina #30 a fost eliminată în mod agonizant de o roată care a zburat de pe mașina lui Pietro Fittipaldi cu doar 75 de minute înainte de final. Acest lucru a permis mașinii #74 să treacă liber spre victorie, și a câștigat cu un tur.

Cadillac

Clasele GTD / GTD Pro:
După haosul din virajul 1, unde plutonul a găsit mașina lui Willsey blocată în mijlocul circuitului, pe linia de curse, GTD Pro a început ca un duel între echipajul de piloți de fabrică #3 Corvette Racing C8.R al lui Antonio Garcia, Jordan Taylor și Tommy Milner, și #79 WeatherTech Racing Mercedes al lui Daniel Juncadella, Jules Gounon și Maro Engel. Însă, cu puțin mai puțin de patru ore înainte de final, Corvette a suferit o problemă la amortizorul spate stânga, care l-a scos din frunte și l-a adus cu un tur în urmă.

Acest lucru a deschis ușa pentru echipa Porsche Pfaff Motorsports, al cărei 911 a fost șicanat în calificări de novicele de la Sebring, Klaus Bachler. După o noapte albă și un accident la limită cu mașina LMP3 care aproape că și-a încheiat cursa la primul viraj, Bachler, Laurens Vanthoor și Patrick Pilet au trecut în forță prin pluton pentru a ajunge în fața Mercedes-ului. Lexus-ul Vasser Sullivan nr. 14 a fost mereu în luptă, iar datorită seriei de atenționări din final, Garcia a revenit brusc în cursă după ce și-a recuperat turul – până când a fost scos în accidentul haotic de la GTP din apropierea finalului.

Pilet s-a distanțat în ultimele etape, terminând în fața Lexus-ului lui Jack Hawksworth cu 2,7s și a lui Juncadella în Mercedes. Clasa non-Pro GTD a fost câștigată de BMW-ul nr. 1 de la Paul Miller Racing al lui Bryan Sellers, Madison Snow și Corey Lewis, care a fost urmărit acasă de versiunea #96 a lui Patrick Gallagher, Robby Foley și Michael Dinan.

Cadillac

IMSA Sebring 12 Hours – Rezultatele cursei (Top-10):

Cadillac

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss