More

    Latest Posts

    Acasă la Carlos Sainz Jr., „Red Bull Racing are back” (Câștigătorul concursului GP24)

    Deși am pornit, inițial, cu titlul dătător de speranțe pentru fanii Căluțului Cabrat „Ferrari are back”, în ideea unei victorii în Marele Premiul al Spaniei.

    Acesta este articolul scris de câștigătorul primului nostru concurs “Prin ochii unui Fan”: Mihai Negustor.

    În țara natală a lui Carlos Sainz Jr., cursa de duminică a demonstrat, încă o dată, că sunt multe necunoscute și pot avea loc schimbări neașteptate de situație, astfel că cei de la Red Bull Racing s-au impus printr-o dublă spectaculoasă, semnată de Max Verstappen și Sergio Pérez. După un start senzațional de sezon, când Scuderia Ferrari a realizat o dublă, iar apoi Leclec a obținut două victorii, devenind lider detașat al clasamentului piloților, mai ales pe fondul abandonurilor celor de la Red Bull Racing, iată că a venit rândul ferrariștilor să abandoneze, duminică, prin Leclerc.

    În acest mod au pierdut poziția de lideri atât la piloți, cât și la constructori, dat fiind faptul că juniorul Carlos Sainz a punctat destul de slab în acest sezon, deși așteptările au fost la fel de mari în privința lui. Desigur că cei de la Red Bull Racing au profitat de fiecare eroare a adversarilor, astfel că Max Verstappen a obținut nu mai puțin de trei victorii consecutive și s-a înscăunat ca lider al clasamentului, ajutând totodată și echipa să preia conducerea la constructori.

    Sainz

    Antrenamentele de Vineri:
    Multe și mari au fost așteptările tuturor fanilor Formulei 1 în privința noile upgrade-uri care se anunțau, dar mai ales cele ale simpatizanților Scuderiei Ferrari care voiau răzbunare după eșecurile sau semieșecurile de la Imola și Miami. „Marea Roșie” de fani din Catalunya a ovaționat și aplaudat la scenă deschisă apariția monoposturilor, în special pe cei doi conaționali, Carlos Sainz Jr. de la Ferrari și Fernando Alonso de la Alpine, fost campion mondial.

    Aproape toate echipele, cu excepția celor de la Haas, au adus upgrade-ri importante. În astfel de condiții, publicul aștepta să vadă cum se vor descura atât favoriții, cât și adversarii.

    Weekend-ul Marelui Circ a debutat vineri cu primele două antrenamente, unde, poate în mod surprinzător pentru unii, piloții de la Mercedes AMG Petronas s-au clasat pe locurile 2 și 3 în cea de-a doua sesiune de antrenamente libere (Russel și Hamilton, în această ordine), după monegascul Charles Leclerc, liderul la zi (până la cursa de duminică) în clasamentul piloților (104 pct.).

    Sainz

    În prima sesiune de antrenamente, ochii tuturor au fost ațintiți asupra modificărilor considerabile care s-au anunțat cu mai mult timp înaine, cel puțin la echipe precum Aston Martin, Williams, McLaren, Mercedes și Ferrari. Max Vertsappen a stabilit, în FP1, destul de devreme, un timp de referință pe harduri, de 1 m 21.876s, după care, timpii au tot coborât, odată cu ieșirea pe pistă cu pneuri soft.

    Leclerc a și stabilit timpul final pentru PF1 la 1 m 19.828s (cu record pe cel de-al 2-lea sector), cu doar peste 0.079s mai rapid decât Carlos Sainz, clasat al 2-lea. Pe locul 3 a venit olandezul Verstappen, la o distanță de + 0.336s, dar care a întâlnit puțin mai mult trafic în momentul turului rapid, spre deosebire de ceilalți piloți, urmat de Russel și Alonso, ambii la peste 5 zecimi de secundă de lider.

    În privința upgrade-urilor, mașina F1-75 a celor de la Ferrari, s-a remarcat printr-o nouă aripă spate, cu o forță aerodinamică ridicată, o nouă geometrie a podelei și difuzorului, tocmai pentru a îmbunătăți performanța aerodinamică a mașinii și a reduce efectul porpoising, însă și cu un setup bazat pe apăsare la sol, foarte necesar pentru linia dreaptă din primul sector.

    Sainz

    „Săgețile argintii” V13 au venit cu motoare și cu elemente noi în zona podelei, dar și cu o nouă cutie de viteze pentru Lewis Hamilton, fără nicio penalizare, rezultatul traducându-se printr-un porpoising mult mai redus față de cursele precedente, acest lucru fiind valabil și pentru mașinile Ferrari.

    La rândul său, Lando Norris a testat o serie de noi elemente, clasându-se, în FP1, doar pe locul 7. Cei de la AlphaTauri au încercat să reducă greutatea mașinii prin înlăturarea unui strat de vopsea de pe monoposturi (la fel s-a întâmplat și în cazul echipei Ferrari, reducând greutatea cu aprox. 700 de grame) și să aducă noi aripi spate. După FP1, Gasly s-a clasat pe 8, iar coechipierul său, Yuki Tsundona, pe 10, în spatele lui Ricciardo.

    Au urmat, în ordine, Esteban Ocon și Lance Stroll. De asemenea, Aston Martin a venit cu upgrade-uri majore, revizuind aproape complet sidepod-urile, ceea ce a dus la o asemănare izbitoare cu mașina RB18, atrăgând multe critici și comentarii în social media. La Alfa Romeo a revenit, în primul antrenament, Robert Kubika, care i-a luat locul lui Zhou Guanyu, însă fără să fie remarcat printr-o performanță deosebită. Pentru Haas, upgrade-urile se anunțau doar pentru Marele Premiu al Franței.

    Sainz

    În cadrul celei de-a doua sesiuni de antrenamente libere, pe circuitul de la Barcelona-Catalunya, fanii mașinii roșii au avut din nou un motiv de bucurie și speranță, după ce Charles Leclerc s-a impus și de această dată, cu cel mai bun timp, de 1 m 19.670s, urmat, farte îndeaproape, de piloții Mercedes, cu Russel la + 0.117s și Hamilton la + 0.204s, apoi de Sainz la + 0.320s și Verstappen la + 0336s, pe o temperatură ce indica 30 de grade Celsius în aer și 45 de grade la nivelul pistei.

    Evenimentele mai puțin fericite l-au avut în prim-plan pe Valtteri Bottas, care, după doar 2 tururi, a fost nevoit să-și lase mașina pe marginea pistei, în virajul 2, din cauza unor probleme tehnice, urmând și o scurtă perioadă de Virtual Safety Car.

    Cu toate acestea, antrenamentul 2 s-a desfășurat în condiții normale, mai puțin pentru piloții Ferrari, care s-au plâns de uzura rapidă a pneurilor – marea problemă a Scuderiei – de specificație medie (galbene). După ce piloții au ieșit cu pneurile soft, s-au efectuat și simulările de calificare. Antrenamentul al 2-lea a fost totuși compromis pentru cei de la McLaren, care nu au ocupat decât locurile 15, prin Ricciardo, respectiv 20, prin Lando Norris.

    Sainz

    Suprizele plăcute au venit, cel puțin în antrenamentul al 2-lea, din partea piloților Mercedes, Haas și din partea celor de la Aston Martin, semn că modificările aduse monoposturilor ofereau perspective optimiste pentru calificări și cursă. Și pentru Ferrari, actualizările aduse au fost de bun augur, cel puțin pentru ziua de vineri. De remarcat faptul că nu au avut loc incidente deosebite pe pista de la Barcelona, lucru îmbucurător pentru toată lumea.

    Al 3-lea antrenament și calificările de sâmbătă:
    După cel de-al 3-lea antrenament, speranțele fanilor Ferrari s-au menținut la o cotă ridicată, având în vedere că monegascul Leclerc a dominat din nou, cu un timp de 1 m 19.772s, devansându-l pe rivalul său direct, în lupta pentru titlul mondial, actualul campion Max Verstappen, care a încheiat foarte aproape de pilotul din Principat, la numai + 0.072s, urmat de Russel, la + 0.148s, care, iată, a avut o teribilă constanță, așa cum vom fi văzut și în calificări, și în cursă.

    Hamilton a urcat pe locul 4 în FP3, la + 0.230, iar pe 5 s-a clasat Sainz, la + 0.357s. Din păcate pentru fanii Ferrari, spaniolul Sainz nu impresionat mai deloc până în acel moment, lipsindu-i poate o anumită agresivitate și mai mult curaj, în încercarea a se apropia de colegul său de la Scuderie și pentru a obține, poate, primul său pole sau, de ce nu, victoria, chiar la el acasă. Următorii cinci piloți clasați, au fost, în ordine: Pérez, Norris, Magnussen – din nou surprinzător –, Bottas și Ocon.

    Sainz

    Calificările de la Barcelona au debutat din nou bine pentru Ferrari, într-o temperatură foarte ridicată atât în aer, cât și în asfalt. În Q1, Leclerc a realizat un timp de 1 m 19.861s, secondat de Sainz, la doar + 0.031s, apoi Max a venit pe 3. Russel și Hamilton s-au clasat pe locurile 4, respectiv 5. Surpriza negativă a venit odată cu eliminarea lui Alonso și a lui Vettel, urmați de Stroll, Albon și Latifi. Așadar echipa Aston Martin a clacat încă din Q1, deși au început promițător în antrenamente.

    În Q2, Max Verstappen a stabilit cel mai rapid timp, de 1 m 19.219s, urmat de Sainz, la  + 0.234s, Russel, la + 0.251s, Hamilton, la + 0.575s și, deja fapt obișnuit, Magnussen, la + 0.591s. Pe 6 s-a clasat Pérez, pe 7, Leclerc – care a rulat însă cu softuri uzate, în ideea de a-și conserva încă un set nou de cauciucuri moi pentru cursă, apoi Bottas pe 8, Ricciardo pe 9 și, surpriză, Mick Schumacher, pentru prima dată în carieră, a intrat în Q3, clasându-se pe 10.

    Piloții eliminați în Q2 au fost: Norris, Ocon, Tsunoda, Gasly și Zhou Guanyu.

    Sainz

    În Q3, fanii Scuderiei Ferrari au avut parte de un scenariu dramatic, unde, în cele din urmă, după răsturnări intempestive de situație, Charles Leclerc a obținut pole position-ul, doborând totodată recordul pe tur, care a ajuns la 1 m 18.750s. Asta după ce a avut parte un „spin” în turul cronometrat precendent, chiar în ultimul viraj. Imediat a intrat la boxe și a revenit pe pistă, cu aproximativ 3 minute înainte de final.

    Deși nici măcar comentatorii cursei nu-i mai dădeau vreo șansă la pole, monegascul s-a mobilizat teribil și a făcut un tur fulger, ajungând la timpul sus-menționat. Max s-a clasat pe doi, după ce a acuzat o „lipsă de putere” a motorului, rămânând în spatele lui Leclerc, la + 0.323s. Grila a fost completată, în ordine, de: Sainz, aflat la  + 0.416s și Russel, la + 0. 643, care îl devansează din nou pe Hamilton, situat abia pe locul 6, la + 0.670s, iar pe 5 s-a clasat Pérez, la + 0.670s. Pe 7 a venit Bottas, urmat de Magnussen, Ricciardo și Mick Schumacher.

    Încă un pole position pentru Ferrari, pentru același Leclerc, care aprinde din nou învolburata „Mare Roșie” din Catalunya, însă cursa de duminică avea să se anunțe mai încinsă ca niciodată. Una dintre cheile principale ale cursei, dacă nu chiar principala, anticipată de însuși monegascul Scuderiei, era cea a pneurilor. Cine le putea conserva mai bine, ar fi avut, foarte probabil, câștig de cauză.

    Sainz

    Teribila cursă de duminică a însemnat detronarea lui Leclerc și a Scuderiei Ferrari:
    Cursa de duminică, de pe circuitul de la Montmeló, a reprezentat, cel puțin pentru organigrama Ferrari, un act desprins parcă din vechea tragedie greacă, unde extazul s-a transformat nebănuitor în agonie.

    După un start bun spre puțin ezitant al lui Charles Leclerc, cel al lui Sainz s-a dovedit a fi un fiasco, spaniolul pierzând rapid două poziții pe grilă și ajungând pe locul 5. Ulterior a ieșit în decor, în virajul 4, însă a fost destul de insiprat să păstreze o anumită accelerație pentru a nu se împotmoli în pietrișul de la marginea pistei și a abandona, așa cum a mai făcut-o deja. Acesta a revenit e pistă, în afara primelor 10 locuri.

    Max a ieșit și el în afara pistei, în același viraj 4, dar a redresat rapid mașina și a revenit pe circuit, pe locul 3, în spatele lui Pérez. Este adevărat și că în zona virajului cu pricina, vântul sufla foarte puternic și e posibil să fi influențat erorile celor doi piloți. Monegascul Leclerc se distanța considerabil în fruntea cursei și părea că se îndreaptă, cu lejeritate, spre cea de-a 3-a victorie a sezonului, în ciuda temperaturilor foarte ridicate (36 de grade Celsius în aer și 49 de grade Celsius la nivelul asfaltului). Cu toate acestea, motorul mașinii lui Charles Leclerc a cedat în turul 27, iar monegascul nu a putut decât să înghită, cu resemnare, amarul pahar al abandonului.

    Dezamăgirea se putea citi printre fanii Scuderiei din tribunele de la Barcelona, dar aceasta a fost prezentă, cu siguranță, și pentru cei aflați în fața micilor ecrane. Charles urma să piardă poziția de lider, în eventualitatea unei victorii a lui Max Verstappen, care a și venit într-un final, cu un timp de 1:37:20.475s. Podiumul a fost completat de colegul său Pérez, aflat la + 13.072s, și Russel, la + 32.927s.

    Sainz

    Sainz a terminat în cele din urmă pe locul 4, după o ce inițial a fost depășit, într-o manieră categorică, de Lewis Hamilton, dar acesta din urmă s-a confruntat cu o problemă de combustibil, astfel încât i-a cedat poziția a 4-a spaniolului de la Ferrari. Pe locul 6 a terminat Bottas, pe 7 Ocon, pe 8 Norris, pe 9 Alonso, iar pe 10 Tsunoda. În ciuda unui start foarte bun, Mick Schumacher n-a reușit decât o clasare pe locul 14.

    La capitolul abandonuri, lui Leclerc i s-a alăturat Zhou Guanyu, de la Alfa Romeo, tot în urma unei cedări a motorului și tot de fabricație Ferrari.

    Cu toată dezamăgirea fanilor echipei de la Maranello, cursa nu a fost lipsită de momente foarte plăcute publicului, cum ar fi teribila luptă dintre Russel, aflat pe 2, și Verstappen, pe 3, britanicul apărându-se superb, vreme de multe tururi, în fața campionului mondial în exercițiu și al actualului lider al clasamentului, profitând și de faptul că olandezul a întâmpinat probleme cu deschiderea flapsului DRS.

    Sainz

    O performanță la fel de bună și îmbucurătoare pentru fanii Mercedes a avut-o Lewis Hamilton (ales pilotul zilei), după ce, în startul cursei, acesta s-a atins de Magnussen și a ieșit în afara pistei, revenind ulterior chiar ultimul, după ce și el, și Magnussen, au intrat la boxe. Deși a părut că cedează în lupta pentru această cursă, inteționând să conserve motorul, Lewis s-a capacitat la maximum și a obținut un onorabil și neașteptat loc 5.

    În rest, din fericire, nu au existat incidente majore. Pentru fanii Căluțului Cabrat, cursa din Catalunya trebuie uitată cât mai repede. Nu este timp pentru lamentări și regrete. Acest lucru e valabil și pentru cei din echipa Scuderiei. Săptămâna viitoare vom merge acasă la Charles Leclerc, la Monaco, unde fanii echipei italiene speră la un nou reviriment.

    Cel puțin Charles Leclerc, încă reprezintă o sursă de mari speranțe pentru Scuderie și fani, mai ales că după cursa de duminică, Mattia Binotto, directorul Scuderiei, a declarat că „Leclerc conduce într-un mod divin”, conform celor de la Sky Sports F1. Acestui fapt se mai adaugă îmbunătățirile care s-au făcut în ceea ce privește ritmul de cursă și consumul de anvelope, unde cei de la Ferrari au avut reale probleme.

    Sainz

    De asemenea, conform ultimelor actualizări, unitatea de putere care a cauzat abandonul monegascului, pe circuitul de la Montemló, a fost dezasamblată și supusă unor analize tehnice la Maranello. Problema s-a pus dacă unitatea de putere va mai putea fi folosită sau nu. După cum a afirmat Mattia Binotto, încă nu se pot trasa concluzii în integralitate, însă se poate spune, aproape cu certitudine, că cele două macrocomponente, MGU-H-ul și turbocompresorul, s-au deteriorat atât de tare, încât nu vor mai putea fi reparate.

    Concluzia referitoare la abandonul lui Leclerc este aceea că problema nu a fost una de proiectare sau de fiabilitate, ci una de supraîncălzire, total nefirească, a motorului generator MGU-H, care a plasat întreaga unitate de putere în „modul de protecție”, și astfel s-a împiedicat deteriorarea celui de-al doilea motor cu ardere internă și cel de-al doilea motogenerator MGU-K, care poate fi reutilizabil, așa cum relatează www.formu1a.uno.

    Este atractiv pentru toți fanii Formulei 1, faptul că lupta pentru titlul mondial se desfășoară între mai multe echipe. Red Bull Racing este în față, dar și Ferrari este aproape. Cu noile upgrade-uri, Mercedes s-a infliltrat între cele două și lupta la titlu se dă acum în trei. Ce sezon aprig ne așteaptă. Să ne păstrăm speranța!

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 Media - Mihai Negustor (Câștigătorul concursului)

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss