Latest Posts

ABC-ul Formulei 1, sezonul 2: Litera E

Vizualizări: 24396

În anul 2023 debutează sezonul al doilea din ABC-ul Formulei 1, serie în care explicăm cei mai uzuali termeni ai Formulei 1. Termenii afișați sunt în limba engleză pentru fi cât mai ușor de înțeleși în analizele din limba internațională, iar unii dintre ei sunt regăsiți în oricare limbă. În acest articol studiem termenii care încep cu litera E.

Vrei să înveți cât mai multe despre Formula 1? Nu uita să vizionezi episoadele noastre din ABC-ul Formulei 1.

Electronic control unit (ECU)

  • Unitate digitală complexă care controlează numeroasele sisteme din interiorul unui motor, astfel încât acestea să funcționeze la maximum în fiecare punct al turului. Acest lucru ajută la menținerea sincronizării corecte pentru a menține performanța în orice moment. Mapping-ul motorului se poate schimba complet de la un circuit la altul, în funcție de natura pistei.

Electronic fuel injection (EFI)

  • Un sistem care injectează combustibilul în motor și care include o unitate de comandă electronică pentru a cronometra și măsura debitul. Combustibilul este livrat în impulsuri intermitente prin deschiderea și închiderea injectoarelor controlate de solenoizi. Denumit și injecție pulsatorie.

Endplate

  • Panoul vertical care este atașat pe ambele părți ale unei aripi frontale. Scopul său este de a rezolva problema turbulențelor create între roțile față și aripile față. Deși formele pot fi diferite, plăcile de capăt au fost utilizate pentru a redirecționa aerul departe de pneuri și, de asemenea, ca egalizatoare de presiune.

ABC-ul Formulei 1, sezonul 2: Litera E

Engine

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

  • Un dispozitiv pentru transformarea energiei combustibilului în energie mecanică. Termenul se aplică sursei primare de generare a energiei electrice. Un motor transformă fizic energia potențială conținută într-un anumit tip de combustibil în energie cinetică, o mișcare de rotație a roților.

Engine knock

  • În timpul funcționării motorului, se poate auzi un zgomot audibil atunci când combustibilul din cilindri se aprinde prea devreme și/sau spontan, rezultând fronturi de flacără care se ciocnesc și unde de șoc care provoacă un stres termic și mecanic ridicat și pot deteriora grav motorul.

Engine Map

  • Pe măsură ce motorul se accelerează, trebuie să se avanseze distribuția. La vehiculele mai vechi, acest lucru se realizează mecanic, cu ajutorul unei contragreutăți de avans în distribuitor. La vehiculele moderne, sincronizarea poate fi avansată progresiv cu ajutorul unui cip de calculator care este programat pentru a oferi sincronizarea ideală. Acesta asigură și alți factori la unele motoare, cum ar fi deschiderea și închiderea supapelor etc.

ABC-ul Formulei 1, sezonul 2: Litera E

Electrical system

  • Sistemul care generează, stochează și distribuie curentul electric pentru a porni motorul și a-l menține în funcțiune, furnizând înaltă tensiune bujiilor, precum și pentru a alimenta luminile, motorul de încălzire, radioul și alte accesorii. Este alcătuit din sistemul de aprindere, motorul de pornire, bateria, alternatorul, regulatorul de tensiune, luminile, accesoriile electrice și toate cablurile, întrerupătoarele și releele.

ERS

  • Noile reglementări tehnice radicale introduse pentru sezonul 2014 al Formulei 1 au marcat debutul unei noi unități de propulsie compusă dintr-un motor V6 turbo de 1,6 litri și două sisteme de recuperare a energiei. Motoarele V8 de 2,4 litri aspirate în mod normal din 2013 produceau aproximativ 750 CP, cu 80 CP suplimentari disponibili pentru aproximativ 6 secunde pe tur de la KERS.
  • Motoarele V6 din 2014 produc în jur de 600 CP. Cu toate acestea, două noi sisteme ERS – MGU-K și MGU-H – oferă piloților aproximativ 160 CP în plus pentru aproximativ 33 de secunde pe tur, față de 6 secunde anterior. MGU-H (H de la căldură) generează electricitate înapoi în bateria mașinii folosind gazele de eșapament, care, de asemenea, mențin turbinele învârtindu-se la 120.000 RPM pentru a elimina lag-ul turbo.
  • Cele două componente ERS/MGU duble au înlocuit KERS. diferența majoră este că acesta din urmă era inițiat de șofer cu un buton de pe volan, în timp ce noile unități intră în funcțiune automat prin intermediul accelerației.

FIA

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Ionut Popa
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media / Ionut Popa

Latest Posts

Don't Miss