Latest Posts

ABC-ul F1 – Litera C

Vizualizări: 34775

Un nou episod din seria ABC-ul F1 cu explicațiile celor mai folosiți termeni din Formula1 care încep cu litera C.

CLEAN AIR

  • monopostul care conduce plutonul rulează în “aer curat” spre deosebire de monopostul care-l urmează și rulează în aer turbulent.

CHICANE

  • combinație de viraje strânse, un “zig-zag” de viraje menite să încetinească monopostul.

ABC-ul F1 - Litera C

CHASSIS

  • șasiul monopostului. Este “scheletul” pe care se construiește un monopost de F1. Spre deosebire de vechile monoposturi care aveau un șasiu de oțel sau lemn (începuturile F1), noile monoposturi au un șasiu fabricat din carbon și elemente de prindere din metal. Astfel se asigură o rezistență mare și o greutate mai mică.

COANDĂ EFFECT

  • inginerii în aerodinamica folosesc pentru dezvoltarea monoposturilor de Formula 1, descoperirile în domeniu ale savantului român în aerodinamică Henri Coandă.
  • Efectul Coandă: tendința unui jet de fluid sau flux de aer de a urma o suprafață plană sau curbată și să antreneze fluidul/fluxul de aer din vecinătate astfel încât să se dezvolte o regiune cu presiune mai mică.

ABC-ul F1 - Litera C

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

COCKPIT

  • secțiunea monopostului unde stă pilotul.

ABC-ul F1 - Litera C

COMPOUND

  • structura pneului care vine în contact cu asfaltul circuitului. Actualul producător de pneuri al F1, Pirelli, oferă mai multe tipuri de pneuri ce pot fi folosite în funcție de condițiile meteorologice și sunt gradate de la C1(compound 1) până la C5 (compound 5). C1 fiind cel mai dur si C5 fiind cel mai moale. Vorbim despre pneurile din F1 în detaliu intr-un articol viitor.

CHEQUERED FLAG

  • steagul alb-negru în carouri fluturat când sesiunea de cursă este încheiată.

CAMBER

  • unghiul roților în relația cu suprafața asfaltului. Camberul este exprimat în grade. Un camber de 0 grade înseamnă că pneurile cad perpendicular pe suprafața asfaltului. Camberul negativ este cel mai des folosit in Formula 1.

ABC-ul F1 - Litera C

Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24.ro / Cosmin Blejan
Photocredit: f1.com / bmwsauberf1 / vivaf1.com
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24.ro / Cosmin Blejan

Latest Posts

Don't Miss