Latest Posts

A primit Ferrari victoria ca pe un cadou? Iată de ce câștigătorul cursei de 24h de la Le Mans nu a fost penalizat

Vizualizări: 11789

Ferrari a scăpat de o penalizare la Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Nu a existat niciun “Unsafe Release” la penultima oprire la boxe. Cum își apără comisarii decizia?

Ferrari câștigă Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Însă, după cursă, mulți fani ai sporturilor de motor i-au criticat pe comisari. Comisarii sunt chiar acuzați de trișare sau de influențarea rezultatelor cursei. Pe bună dreptate?

Situația controversată a avut loc la ora 13:53, cu 2:07 ore înainte de finalul cursei. Nicklas Nielsen, aflat la volanul Ferrari-ului nr. 50, care a câștigat ulterior cursa, a ieșit de la boxe și a vrut să vireze la stânga pe Fastlane. Dar acolo se afla deja o mașină LMP2: Oreca #37 Cool Racing Oreca (Fluxa/Jakobsen/Miyata).

Ferrari

Eliberare nesigură sau nu? Ce au spus comisarii

Mașina LMP2 care se apropia a frânat, Nielsen a recunoscut și el pericolul în ultimul moment și nu a intrat pe banda rapidă. Dar în acel moment, Oreca frânase deja. Nielsen a frânat apoi înainte de ieșirea de la boxe și a cedat locul mașinii Cool Racing.

Comisarii au investigat incidentul și au decis că Nielsen nu a meritat o penalizare pentru acest incident. În opinia lor, nu a fost vorba de o lansare nesigură, chiar dacă ei înșiși au observat că Nielsen a plecat împotriva instrucțiunilor echipei sale de la boxe.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Argumentul lor: deși Nielsen a condus la stânga, nu a intrat niciodată pe banda rapidă în linia de boxe. “Mașina #50 nu a intrat niciodată pe banda rapidă și nu a reprezentat niciodată un pericol pentru mașina #37”, au spus comisarii, explicându-și penalizarea.

Conform raționamentului comisarilor, #37 încetinise, prin urmare, ca măsură de precauție, chiar dacă nu exista un pericol real pentru el. Din imaginile video nu este foarte clar dacă Ferrari-ul trecuse deja linia care separă banda rapidă de restul benzii de boxe. Cu toate acestea, imaginile video arată că mașina #37 a avut un spațiu de o lățime de mașină pentru a trece de Ferrari și, prin urmare, nu a trebuit neapărat să încetinească.

A primit Ferrari victoria ca pe un cadou? Iată de ce câștigătorul cursei de 24h de la Le Mans nu a fost penalizat

Regulamentul Le Mans este neclar: Ce este o “Eliberare nesigură”?

Regulamentele sportive care sunt utilizate la cele 24 de ore de la Le Mans și care sunt citate de comisari nu sunt cu adevărat semnificative în ceea ce privește definiția unei “eliberări nesigure”. Într-un loc se precizează că “controlorul mașinii” (omul cu acadeaua) este responsabil pentru eliberarea mașinii. În alt loc, că mașinile de pe banda rapidă au prioritate. Nu sunt oferite alte detalii.

În orice caz, Nielsen a respectat această din urmă regulă, deoarece a încetinit și a lăsat cealaltă mașină să plece prima, lucru pe care comisarii l-au subliniat în motivarea lor. Pentru comisari, se pare că nu a fost suficient pentru infracțiunea de “eliberare nesigură” faptul că mașina #37 a reacționat preventiv la un posibil obstacol și a pierdut timp ca urmare.

Întâmplător, nu a fost primul incident de acest fel în cursă pentru Nielsen: Sâmbătă, el a primit o penalizare în timpul primei sale opriri la boxe pentru că a tăiat calea unui Cadillac la ieșirea de la boxe. Ca urmare, a fost penalizat cu 10 secunde pentru următoarea oprire la boxe.

Hotărârea comisarilor coincide cu achitarea de duminică: “Comisarii au decis că mașina #50 a fost eliberată din zona sa de lucru (pitbox) într-o manieră nesigură prin faptul că nu a acordat prioritate mașinii #3 (Cadillac-ul)”. Duminică a făcut acest lucru.

Ferrari

Ar fi costat o penalizare victoria Ferrari de la Le Mans?

Dar, indiferent dacă merită sau nu să fie penalizată. Comisarii au acordat penalizări de 10 secunde pentru astfel de abateri în acest weekend. Ferrari-ul #50 cu Nielsen a câștigat în cele din urmă cursa cu un avans de 14 secunde față de #7, din care a pierdut aproximativ șase secunde din cauza unui stil de conducere emfatic prudent și de economisire a combustibilului în ultimul tur.

Chiar și după următoarea oprire la boxe, Nielsen avea un decalaj de peste zece secunde în spatele său și nu ar fi pierdut o poziție suplimentară în cazul unei penalizări de 10 secunde. Concluzia este că învingătorul nu s-ar fi schimbat probabil nici dacă Ferrari-ul ar fi fost penalizat.

Ferrari

Portiera Ferrari pune în pericol victoria

Victoria lui Ferrari a fost în cele din urmă pusă în pericol de o altă acțiune: controlul cursei a observat că ușa Ferrari-ului era deschisă pe o parte și, ulterior, a instruit clar echipa că va trebui să intre la boxe dacă nu reușește să închidă ușa. Nielsen nu a reușit să facă acest lucru și a efectuat o oprire la boxe, ceea ce l-a obligat să economisească benzină în următorul stint pentru a termina cursa cu doar o singură oprire la boxe în plus.

Și aici există un caz de referință în WEC: Neel Jani, la bordul Proton Porsche, a suferit aceeași problemă în cursa de 6 ore de la Spa din acest an. După trei tururi, el a reușit să închidă singur ușa. La Le Mans, Ferrari a fost informat de ușa deschisă în turul 283 și a cerut să intre la boxe în turul 284. Nielsen a urmat această instrucțiune în același tur.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss