Max Verstappen a fost cel mai rapid pilot al zilei. Pilotul Red Bull a reușit cel mai bun timp de 1m29.603s utilizând pneurile soft Pirelli, C4, P Zero Roșu. În urma sa, Fernando Alonso de la Aston Martin a oprit cronometrul la 1m29.811s, cu Sergio Perez de la Red Bull la 0,91s în spatele său. A fost o luptă strânsă în FP2, toți piloții fiind clasați în mai puțin de o secundă și jumătate.
A doua sesiune de antremante libere a fost mult mai reprezentativă pentru calificări și cursă decât prima sesiune, cu temperatura de 32 de grade Celsius la nivelul asfaltului, respectiv, 26 de grade Celsius în aer. În a doua sesiune, vântul a suflat mai cu putere, cu rafale de până la 24,8 km/h.
STRATEGIA CU O SINGURĂ OPRIRE, CEA MAI PROBABILĂ OPȚIUNE PENTRU JEDDAH.
S-a observat un grad ridicat de evoluție a pistei de-a lungul ambelor sesiuni. Aderența pneurilor a crescut pe măsură ce s-a lăsat seara, evoluția pistei fiind ajutată și de prezența curselor suport.
Red Bull și Aston Martin au reușit de asemenea cei mai buni timpi și în FP1. Verstappen a reușit 1m29.617s cu un set de pneuri soft utilizate, 0,483s mai rapid decât Perez. Alonso și lance Stroll au fost al treilea și al patrulea cei mai rapizi, reușind 1m30.315s, respectiv 1m30.577s.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Cel mai rapid pilot cu pneuri hard C2, P Zero Alb, a fost Nyck De Vries de la Alpha Tauri, care a reușit 1m31.579s, în timp ce Verstappen a reușit cel mai bun timp și pe pneurile de compoziție medie, P Zero Galben, C3: 1m29.952s. De Vries și coechipierul său Yuki Tsunoda au făcut în total 21 de tururi pe pneuri soft.
Mario Isola – Motorsport Director
„A fost o zi destul de interesantă, în special în cea de-a doua sesiune de antrenamente. Așa cum ne-am așteptat, FP1 nu a fost în mod special reprezentativă în privința comportamentului pneurilor, influențat de o evoluție notabilă a pistei. Pe un circuit complet diferit de cel din Sakhir, echipele s-au concentrat pe set-up-ul mașinilor, în cea mai mare parte din timp.”
„Sesiunea FP2 a fost mult mai relevantă, aproape toți piloții concetrându-se pe pneurile medium și soft. Tema principală anul trecut a fost controlul degradării pneurilor față. Primele analize după stinturile lungi arată că realizarea pneurilor de anul acesta concepută să reducă subvirarea, împreună cu un echilibru mai bun al mașinilor 2023, a eliminat practic grainingul pentru hard și medium. Mai există ceva graining la soft – în special la pneul dreapta față – dar asta nu influențează semnificativ performanța în stinturile lungi.”
„Evoluția constantă și continuă a pistei și îmbunătățirile aduse setup-ului, ce se vor observa în FP3 indică faptul că o strategie cu o singură oprire rămâne cea mai probabilă, prin utilizarea pneurilor medium și soft. Asta și deoarece există o diferență destul de mică, de doar 0,4s între aceste compoziții, ceea ce arată că ambele sunt opțiuni valide pentru cursă.”
CIFRA ZILEI: 27
Jeddah este circuitul cu cel mai mare număr de viraje din Formula 1: 27 pentru o lungime totală de 6,174 km ai turului de pistă, 16 de stânga și 11 de dreapta. Forțele depășesc 4,5 g în Virajele 8 și 9, care sunt printre cele mai solicitante pentru pneul din primul sector. În această zonă a pistei, de la intrarea în primul viraj, după linia dreaptă și până în Virajul 12, piloții schimbă continuu direcția pentru aproape 25 de secunde. Cele mai rapide viraje sunt Virajul 21 și 26, care se abordează cu peste 320 km/h.
PIRELLI ÎN MOTORSPORT
Fondată în 1872, Pirelli este o companie cu adânci rădăcini italiene, acum recunoscută la nivel mondial pentru tehnologiile de ultimă oră, capacitatea de a inova și calitatea produselor sale. Motorsportul a jucat mereu un rol important în strategia Pirelli, conform filozofiei „race to road”. Compania este implicată în motorsport de 116 ani, iar azi furnizează pneuri de competiție pentru mai mult de 350 de campionate pe două și patru roți. Pirelli acordă o atenție constantă celor mai eficiente utilizări a resurselor naturale și energiei și va atinge ținta carbon-neutru până în 2030.
Pirelli a fost Global Tyre Partner al FIA Formula 1 World Championship din 2011. Compania a furnizat de asemenea pneuri pentru FIA Formula 2 și FIA Formula 3, Formula Regional European Championship by Alpine, FIA World Rally Championship și GT World Challenge, alături de alte serii naționale.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.
Sursa: Pirelli Motorsport
Photocredit: Pirelli Motorsport
Sponsor:
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.