Latest Posts

WEC Spa: Toyota #7 câștigă o cursă dramatică pe vreme mixtă.

Vizualizări: 27698

Mașina #7 al echipei Toyota Gazoo Racing, modelul GR010 Hybrid a lui Mike Conway, Kamui Kobayashi și Jose Maria Lopez a obținut victoria într-o cursă start/stop de 6 ore de la Spa din Campionatul Mondial de Anduranță, învingând Alpine în condiții mixte.

Poate că cele 6 ore WEC de la Spa-Francorchamps din 2022 nu au fost un clasic instantaneu, dar cu siguranță a fost o cursă tipică de mașini tip sport-prototipuri la Spa. La ora locală 13:00, cursa a început în condiții uscate, dar destul de curând vremea capricioasă din Ardeni a început să joace un rol principal. La bordul mașina #8 al echipa Toyota Gazoo Racing, Sebastien Buemi a condus la începutul cursei, după ce ambele mașini al echipa Toyota Gazoo Racing au depășit modelul #708 Glickenhaus 007 LMH al lui Olivier Pla, aflat în Pole-Position.

Dar, după primul din cele trei steaguri roșii pentru accidentul lui Miroslav Konopka în mașina LMP2 #44 al echipa ARC Bratislava, Sebastien Buemi a fost nevoit să parcheze mașina după reluarea cursei cu ceea ce echipa a descris ca fiind probleme hibride. După ce un ciclu de alimentare s-a dovedit inutil, Buemi a retras mașina #8 pe loc, cedând conducerea mașinii surori #7. A fost al doilea abandon în tot atâtea curse pentru gigantul japonez, deși ghinionul său a fost repartizat în mod egal pe ambele mașini până acum.

Spa, Toyota

Ieșirea lui Konopka – în momentul în care începuse să plouă pe o parte a circuitului din Ardeni, dar a rămas uscat pe restul traseului – a fost prima din multe altele. În timpul primului steag roșu, echipele au fost nevoite să parieze dacă ploaia va persista sau nu, dar în scurt timp s-au deschis porțile în mod corespunzător.

Circuitul renovat și reasfaltat s-a dovedit a fi chiar mai alunecos decât de obicei, iar când mașinile au început să facă aquaplaning, cursa a fost semnalizată cu steag roșu pentru a doua oară înainte de expirarea celor două ore.

În timpul celei de-a doua perioade de steag roșu, Robin Frijns a trecut în frunte la volanul mașinii #31 WRT ORECA 07 LMP2, iar pe măsură ce cursa a continuat, olandezul a continuat să impresioneze cu abilitățile sale pe timp de ploaie, distanțându-se de Conway la volanul Toyota #7.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Spa, Toyota

A treia oprire a cursei a avut loc după trei ore și 20 de minute, în urma unui accident suferit de Alex Brundle la bordul mașinii Inter Europol ORECA LMP2 nr. 34. Brundle a lovit puternic barierele din virajul 9, ceea ce a determinat nevoie de reparații la Armco. Alte ieșiri în acea perioadă au inclus un moment de cumpănă pentru Antonio Felix da Costa în LMP2-ul echipei JOTA #38, care abia a reușit să îl țină pe liderul LMP2 departe de zid, precum și excursii pentru Louis Deletraz de la Prema și Sebastien Bourdais de la Vector Sports.

Cu puțin peste două ore înainte de final, cursele s-au reluat din nou pe un circuit care a început să se usuce încet, dar sigur. Pe circuitul intermediar, Lopez de la Toyota a încercat să își mărească diferența față de Matthieu Vaxiviere de la Alpine, în timp ce la jumătate de tur în spatele lor Rene Rast de la WRT a continuat să circule într-un ritm similar cu cel al concurenților de la clasa Hypercar.

Lopez a făcut ultima oprire la boxe pentru slick-uri cu 30 de minute înainte de final, știind cu siguranță că Vaxiviere va trebui să intre și el la boxe. Argentinianul a dus mașina #7 la steagul cu carouri cu un avans de 27 de secunde, găsindu-și răscumpărarea după ce a accidentat mașina la Sebring 1000 Miles din martie. Vaxiviere și coechipierii săi din Alpine, Negrao și Nicolas Lapierre, s-au mulțumit cu locul doi, consolidându-și avansul în campionat după ce au câștigat prima etapă a sezonului din Florida.

Spa, Toyota

Glickenhaus, care se afla în Pole-Position, a fost afectat de o neînțelegere între echipă și Pipo Derani, care l-a determinat pe brazilian să facă o oprire suplimentară la boxe pentru pneuri cu caneluri. Acest lucru a făcut ca producătorul de boutique să coboare pe locul nouă, în spatele fruntașilor din LMP2, dar tot pe locul trei în Hypercar.

Luptând pentru poziția de lider în clasamentul general, WRT s-a dovedit a fi cea mai bună echipă din LMP2. Pe teren propriu, echipa condusă de Vincent Vosse a obținut un podium general pe locul trei, cu Frijns, Rast și Sean Gelael.

În spatele lui Rast, mașina sora #41 a lui Ferdinand Habsburg a dus o luptă prelungită cu Phil Hanson de la United Autosports ORECA #22, Hanson l-a depășit pe Habsburg de două ori, dar a făcut un derapaj la șicana Bus Stop pentru a permite lui Habsburg și JOTA #38 a lui Will Stevens să termine pe locul doi și, respectiv, trei în clasă.

Spa, Toyota

De asemenea, puternicul american Penske a depășit mașina echipei United Autosports pentru locul patru atunci când Hanson a făcut o oprire suplimentară la boxe în întârziere, pe culoarea galbenă, în ciuda celor mai bune eforturi ale tânărului britanic de a-l depăși din nou pe Felipe Nasr pe final.

Ferrari învinge Porsche după o luptă titanică în GTE Pro

În GTE Pro, Porsche a avut parte de un start dificil, deși a ocupat prima linie. Kevin Estre a ieșit din frână la bordul Porsche 911 RSR-19 nr. 92 în timp ce încerca să-l depășească pe coechipierul său Gianmaria Bruni, aflat în Pole-Position, la La Source. În timp ce Estre l-a depășit pe Bruni, cei doi au intrat în contact la ieșire, ceea ce a dus la o pană pentru italian.

Acest lucru l-a forțat pe #92 să se lupte singur cu cele două Ferrari și cu Corvette-ul, iar prin prima oprire, Ferrari-ul #52 AF Corse a câștigat un avans de un tur, rămânând în afara circuitului. Acest decalaj uriaș a fost anulat după cel de-al treilea steag roșu, permițând clasei GTE Pro să reia o luptă directă până la final.

Spa, Toyota

Ferrari-ul #52 a rămas în frunte pe măsură ce pista s-a uscat, în fața mașinii surori #51 și a Porsche-ului #92, în care Antonio Fuoco și Michael Christensen au dus un duel ușă la ușă în ultima oră. Christensen a găsit o cale de a-l depăși pe italian și apoi l-a vânat pe liderul Calado, dar lupta lor a fost oprită de un galben de final de cursă completă.

În timpul unei rare reprize de 10 minute de steag verde până la steag, Christensen a încercat imediat să se năpustească, dar Calado a rezistat cu curaj. Luptând atât cu traficul mai lent, cât și cu cel mai rapid în ultimele câteva tururi, Calado a continuat să absoarbă presiunea danezului și l-a învins pe Porsche cu câteva lungimi de mașină.

Antonio Fuoco l-a urmat îndeaproape pe Fuoco, pe locul trei cu mașina #52, iar Corvette a fost la distanță, pe locul patru, în fața Porsche-ului #91. În GTE Am, galbenul de la finalul cursei a dus la un duel pentru victorie între Porsche-ul echipei Dempsey Proton nr. 77 al lui Harry Tincknell și Aston-ul TF Sport nr. 33 al lui Marco Sorensen, câștigat de Tincknell. Nicki Thiim a ocupat locul al treilea la bordul lui Northwest AMR nr. 98.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: Motorsport Network
Photocredit: Getty Images
Sponsor:

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Motorsport Network

Latest Posts

Don't Miss