More

    Latest Posts

    F1 Miami GP: Verstappen îl învinge pe Leclerc după o Safety Car târzie.

    Max Verstappen l-a învins pe Charles Leclerc la victoria în primul Mare Premiu de Formula 1 de la Miami, câștigând după ce a depășit pilotul echipei Scuderia Ferrari la începutul cursei și apoi a sfidat o presiune considerabilă după o situație cu mașină de siguranță târzie.

    Carlos Sainz a terminat al treilea în fața unui Sergio Perez, iar George Russell a terminat al cincilea în fața lui Lewis Hamilton, după ce a câștigat masiv cu sincronizarea safety car-ului și apoi l-a învins pe coechipierul său în lupta ulterioară. La start, Charles Leclerc a pornit din Pole Position în frunte, în timp ce alături de coechipierul său, Carlos Sainz nu a putut face o evadare la fel de rapidă de la depărtarea de pe linia de start pe partea dreaptă a pistei.

    Acest lucru a însemnat că Max Verstappen a reușit să ajungă rapid alături de al doilea mașina de la Scuderia Ferrari, iar olandezul a mers roată la roată cu Carlos Sainz în primul viraj, înainte de a trece cu o mișcare în forță în a doua curbă de măturat prin care au trecut în curând în forță. Charles Leclerc avea un avans de 0,8s la finalul primului tur 57 și a trecut rapid să se îndepărteze de raza de acțiune a DRS-ului lui Max Verstappen în momentul în care a fost activat în al treilea tur.

    Miami, Verstappen

    În prima fază a cursei, Charles Leclerc a câștigat de fiecare dată între trei și patru zecimi în primul sector, înainte ca viteza de top superioară a lui Max Verstappen să îl readucă în fața pilotului Scuderiei Ferrari pe liniile drepte lungi din a doua treime a circuitului. Avansul lui Charles Leclerc a ajuns la un maxim de 1,4s la începutul turului șase, exact când acesta stabilise atunci cel mai rapid tur în marele 1m33s, dar la scurt timp după aceea a apărut o bandă întunecată de cauciuc pe pneul său dreapta față.

    Max Verstappen, informat că rivalul său se chinuia să păstreze pneurile medium cu care porniseră toți liderii, a început apoi să se apropie din nou de pilotul echipei Scuderia Ferrari. La finalul turului opt, Charles Leclerc a alunecat puțin la ieșirea din acul de păr din virajul 17, iar Max Verstappen a ajuns chiar pe cutia de viteze – trecând alături de el în timp ce parcurgeau linia dreaptă a boxelor și apoi preluând conducerea cu o depășire simplă în virajul 1, Charles Leclerc alegând să nu lupte prea tare.

    În turul următor, Charles Leclerc a forțat din greu pentru a ține pasul în primul sector care favorizează pachetul de forță de apăsare mai mare al masina de la Scuderia Ferrari, dar a fost abandonat pe măsură ce Max Verstappen a alergat pe toate liniile drepte următoare și a ieșit din amenințarea DRS după două tururi. Pilotul Red Bull Racing a reușit în mod constant să își construiască un avans, ajutat de faptul că Charles Leclerc s-a blocat și a alunecat adânc în virajul 17 în turul 12, ceea ce l-a costat o secundă și a însemnat că la finalul acelui tur avansul lui Max Verstappen ajunsese la 2,6s.

    Miami, Verstappen

    Acesta a ajuns la 4,2s în turul 21 – Charles Leclerc fiind informat că Scuderia Ferrari a trecut la strategia “Plan D”, în timp ce Red Bull Racing l-a informat pe Max Verstappen că gestionarea pneului dreapta față a fost cea care a făcut diferența cheie. În spatele liderilor, Carlos Sainz s-a retras în scurt timp, iar Sergio Perez l-a urmat inițial îndeaproape, înainte de a pierde peste cinci secunde, deoarece motorul său a avut o problemă pe care pilotul Red Bull Racing a fost nevoită să o remedieze cu un reglaj al volanului de direcție.

    Charles Leclerc a reușit să stabilească timpi competitivi în acest stadiu, dar nu a putut face acest lucru în mod constant și cu Max Verstappen capabil oricum să-l acopere de fiecare dată, așa că Scuderia Ferrari l-a chemat să treacă la pneuri dure la sfârșitul turului 24 – imediat după ce a raportat că mașina sa era “atât de greu de condus”. Red Bull Racing l-a mai lăsat pe Max Verstappen încă două tururi înainte de a fi trecut pe anvelope HARD, câștigând încă 0,8s cu un serviciu mai rapid din partea mecanicilor săi în comparație cu cei care au lucrat mai devreme la mașina lui Charles Leclerc.

    Max Verstappen a condus cu 7,5s la începutul celui de-al doilea stint, pe care Charles Leclerc l-a tăiat inițial cu o serie de tururi rapide în marele 1m32s, înainte ca liderul să răspundă cu un cel mai bun timp și mai rapid și să restabilească și apoi să își mențină avantajul. La fel ca la începutul cursei, Charles Leclerc a câștigat în mod regulat câteva zecimi prin primul sector sinuos, înainte ca Max Verstappen să recupereze timp mai târziu în tur – cei doi au făcut schimb de tururi rapide, dar diferența dintre ei a rămas stabilă.

    Perez, Gluma

    Înaintea ultimei treimi, Max Verstappen conducea cu 7,8s, pilotul Red Bull Racing părând să fie preocupată doar de o amenințare de ploaie, în timp ce norii se adunau deasupra pistei din Miami Gardens. Dar o seninătate nu a avut nicio șansă să se desfășoare după ce mașina de siguranță a fost chemată în turul 41, după ce Pierre Gasly și Lando Norris s-au ciocnit – punându-l pe pilotul McLaren F1 la ieșirea de pe circuit imediat după începutul zonei lungi și sinuoase de accelerare care urmează după marina falsă de la virajul 8.

    Pierre Gasly mergea încet, după ce a avut o coliziune cu Fernando Alonso în virajul 1, în timp ce se luptau în partea de jos a top 10, iar când pilotul AlphaTauri a ieșit în larg în virajul 8, Lando Norris a încercat să îl depășească pe partea stânga. Dar Pierre Gasly a părut să derapeze la stânga, fără să știe că Lando Norris venea, raportând că “mașina nu virează” cu o problemă, iar contactul l-a învârtit pe Lando Norris și i-a scos spatele drept, după care cursa a fost neutralizată pentru cinci tururi, timp în care Sergio Perez a intrat la boxe de pe locul patru pentru a reveni la pneuri.

    La reluarea cursei, Max Verstappen s-a distanțat cu ușurință de Charles Leclerc, în timp ce Sergio Perez l-a presat puternic pe Carlos Sainz pe linia de boxe, dar a fost respins pe linia exterioară în virajul 1. A urmat un sprint palpitant de 11 tururi până la final, Charles Leclerc reușind să se mențină sub amenințarea DRS pentru o mare parte din restul cursei și punându-l pe Max Verstappen sub o presiune puternică.

    Russell, Miami

    Charles Leclerc a fost cel mai aproape de a face o depășire cu o privire spre interiorul virajului 11 la sfârșitul cursei lungi și curbe de la “marina”, dar a fost prins pe linia interioară și a pierdut teren – fără a ajunge niciodată alături de lider. S-a apropiat din nou, dar faptul că s-a lovit puternic de borduri la șicana din turul 52 a însemnat că a scăzut de la 0,5s în urmă la 0,8s, iar când viteza maximă superioară a lui Max Verstappen a intrat în joc pe următoarea linie dreaptă, a fost scris pe perete pentru pilotul Scuderiei Ferrari.

    În turul următor, Charles Leclerc a ieșit din raza de acțiune a DRS-ului pe linia dreaptă din spate și nu a mai recuperat-o niciodată – Max Verstappen s-a distanțat ușor și a câștigat cu 3,7s. Carlos Sainz a ocupat ultimul loc pe podium în ciuda faptului că pneurile sale erau mult mai vechi decât cele ale următorului Sergio Perez, care s-a apropiat din nou după ce atacul său de la reluare nu a dat roade.

    În turul 52, Sergio Perez, încă fără putere după problema sa anterioară, a făcut un atac târziu în primul viraj, dar când Carlos Sainz a virat la dreapta și cei doi aproape s-au atins, pilotul Red Bull Racing s-a blocat și a intrat în adâncime, permițându-i pilotului echipei Scuderia Ferrari să revină pe locul trei, pe care nu l-a mai pierdut de acolo. George Russell a terminat al cincilea după ce a câștigat masiv sub mașina de siguranță – pilotul echipei Mercedes AMG F1 a pornit de pe locul 12 pe anvelope HARD și a efectuat un prim stint foarte lung în speranța unei întreruperi a cursei.

    Perez, Gluma

    Și-a îndeplinit dorința și astfel a putut să ia mediile, în timp ce ceilalți se deplasau încet și au reînceput în spatele lui Lewis Hamilton, care și-a revenit după un prim tur lent în care a urcat peste bordurile din virajul 1 și apoi a fost atins de Fernando Alonso în următorul viraj, ceea ce l-a costat impulsul.

    Lewis Hamilton și-a revenit pentru a rula al șaselea în spatele lui Valtteri Bottas la reluarea cursei, finlandezul oferind apoi un loc celor de la Mercedes AMG F1 atunci când a trecut de zid la ieșirea din virajul 17 – după care George Russell a ieșit învingător dintr-o luptă roată la roată cu ilustrul său coechipier la trecerea prin secvența de viraje 11-12.

    George Russell l-a depășit inițial pe Lewis Hamilton în afara pistei, înainte de a-l lăsa pe septuplul campion să revină și de a-l depăși la virajul 11 cu DRS, iar George Russell a rezistat de acolo și a terminat pe locul cinci. Valtteri Bottas a fost al șaptelea, în fața lui Esteban Ocon, care a beneficiat de un acroșaj în finalul virajului 1 între Sebastian Vettel și Mick Schumacher. Amândoi erau în puncte atunci când Esteban Ocon l-a atacat pe Mick Schumacher în virajul 17 în turul 53, Sebastian Vettel trecând de amândoi dintr-o singură mișcare, dar acordându-i DRS lui Mick Schumacher în timp ce intrau pe linia boxelor.

    Schumi Miami FP 1

    A existat un contact între pilotul Aston Martin F1 și pilotul Haas F1 în virajul 1, care l-a învârtit pe Sebastian Vettel și i-a rupt aripa față lui Mick Schumacher – primul s-a retras ulterior la boxe cu pagube, iar cel de-al doilea a ajuns pe locul 15, ratând șansa de a obține primele puncte din cariera sa în F1. Fernando Alonso, care a primit un timp suplimentar de cinci secunde pentru ciocnirea cu Pierre Gasly, a ocupat locul nouă, iar Alex Albon a completat top 10 pentru Williams Racing. Zhou Guanyu a fost celălalt abandon – căruia i s-a ordonat să se oprească la boxe în timpul primelor tururi.

    Câteva informații despre Marele Premiu de la Miami oferite de Pirelli:

    Miami, Verstappen

    Miami, Verstappen

    Rezultatele Marele Premiu de Formula 1 de la Miami:

    Miami, Verstappen

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss