Latest Posts

24h Le Mans: Ferrari învinge Toyota după o luptă epică pe ploaie, dezastru pentru BMW

Vizualizări: 6978

Cele 24 de ore de la Le Mans oferă o dramă fără sfârșit. Ferrari triumfă în fața celor de la Toyota după un duel de mare clasă. Dezastru pentru BMW și Alpine.

Ferrari câștigă cursa de 24 de ore de la Le Mans din 2024. Italienii și-au apărat victoria de anul trecut, după un duel dramatic cu Toyota. Spre deosebire de 2023, când #51 a obținut victoria, anul acesta mașina cu numărul 50, cu piloții Antonio Fuoco, Miguel Molina și Nicklas Nielsen, a fost cea care și-a înscris numele pe lista câștigătorilor de la Le Mans.

Ferrari 499P a trecut linia de sosire în fața a peste 300.000 de spectatori după 311 tururi (4237,7 kilometri) cu un avans de 14,221 secunde față de Toyota #7 a lui Jose Maria Lopez, Kamui Kobayashi și Nyck de Vries. Aceasta este cea de-a unsprezecea victorie a Ferrari în Cursa de 24 de ore de la Le Mans și al doilea succes consecutiv, după triumful de anul trecut. Ferrari rămâne astfel al treilea cel mai de succes constructor din istoria celor 24 de ore de la Le Mans, după Porsche (19 victorii) și Audi (13 victorii).

Le Mans, Ferrari

Ușa pune în pericol triumful de la Le Mans: Ferrari tremură victoria pe linia de sosire

Pe ploaia din Franța, cursa a fost practic decisă abia când a fost trecut steagul cu carouri. Nicklas Nielsen a fost nevoit să facă o oprire neprogramată la boxe cu 90 de minute înainte de final din cauza unei portiere deschise care nu se închidea, obligându-l să economisească combustibil pentru a evita o oprire suplimentară.

Victoria a fost precedată de o luptă dramatică între cei doi piloți Toyota și cele două Ferrari de uzină, care a escaladat și ea pe circuit. Cu două ore înainte de final, Ferrari #51 și Toyota #8 s-au duelat pentru locul doi în spatele mașinii câștigătoare. Cu toate acestea, în timpul unei încercări de depășire a lui Alessandro Pier Guidi, Toyota a fost lovită și s-a rotit.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Doar acest incident a deschis șansa victoriei pentru Toyota #7 și, în cele din urmă, i-a adus locul doi. Faptul că victoria nu s-a concretizat s-a datorat și faptului că Lopez a făcut o serie de erori de pilotaj în ultimele tururi, inclusiv un derapaj. Toyota #8 (Buemi/Hartley/Hirakawa) a ajuns la linia de sosire doar pe locul cinci, în timp ce Ferrari #51 (Pier Guidi/Giovinazzi/Calado) a ocupat locul trei în ciuda acestui incident.

Le Mans, Ferrari

Le Mans 24h: Multă acțiune în ciuda unei perioade de patru ore de Safety Car

În afară de duelul final pentru victorie dintre Toyota și Ferrari, cursa a fost caracterizată de duelurile dure așteptate pe aproape toată distanța. Pe lângă cele două hypercaruri, Porsche și Cadillac au avut, de asemenea, șanse de victorie în anumite momente.

În timpul cursei au avut loc numeroase averse de ploaie scurte, dar mai ales intense. Cu toate acestea, ploile abundente și persistente din timpul nopții au făcut ca mașina de siguranță să se afle pe pistă mai mult de patru ore la rând și chiar a trebuit să facă ea însuși o oprire pentru realimentare în această perioadă. În total, mașina de neutralizare s-a aflat pe pistă timp de 6:54 ore în timpul a trei faze diferite ale SC. Au existat, de asemenea, un total de 15 minute de condiții galbene pe toată pista.

Le Mans, Ferrari

Porsche ratează la limită podiumul de la Le Mans

Porsche a fost în lupta pentru pozițiile fruntașe pentru o lungă perioadă de timp. Dar duminică dimineața, 963-urile au fost nevoite să cedeze puțin, iar marca de mașini sport, care a fost adesea considerată favorită în perioada premergătoare cursei, nu a mai putut interveni în lupta dintre Ferrari și Toyota. Cu toate acestea, cele două mașini de uzină cu normă întreagă din WEC au egalat în special ritmul celor de la Toyota și Ferrari pe cea mai mare parte a distanței și fără incidente majore.

Porsche #6 (Estre/Lotterer/Vanthoor) a trecut linia de sosire pe poziția a patra. Mașina-soră Penske nr. 5 (Campbell/Christensen/Makowiecki) a trecut linia de sosire pe locul șase. Mașina Jota Porsche #12 (Stevens/Nato/Ilott), care a trebuit să fie complet reconstruită de mecanici pentru cursă după un accident suferit miercuri, a terminat cursa pe locul 8. Al doilea Jota Porsche #38 (Rasmussen/Hanson/Button) a terminat cursa de 24 de ore de la Le Mans cu o poziție în urmă.

La fel ca și Porsche, Cadillac s-a aflat mult timp în lupta pentru primele poziții. Mașina nr. 2 (Bamber/Lynn/Palou), care a fost titulară cu normă întreagă în WEC, a pierdut teren doar în ultimele ore și a terminat cursa pe locul șapte. Mașina nr. 3 Cadillac V-Series.R (Bourdais/van der Zande/Dixon), care concurează în mod normal în IMSA, a fost retrasă duminică dimineața în urma unei defecțiuni.

Le Mans, Ferrari

Lamborghini și Peugeot fără șanse de victorie

Lamborghini și Peugeot au ajuns la linia de sosire cu ambele mașini. Cu toate acestea, așa cum era de așteptat înainte de cursă, niciuna dintre ele nu a jucat în niciun moment un rol în lupta pentru pozițiile fruntașe și au fost depășite rapid. Lamborghini #63 (Bortolotti/Kvyat/Mortara) a șters praful de un loc în top 10 cu două tururi mai puțin din cauza unor probleme cu concurența.

În spatele lor, Peugeot #94 (Vandoorne/di Resta/Duval) a fost primul care a trecut linia de sosire. Lamborghini #19 (Grosjean/Caldarelli/Cairoli) a terminat pe locul P12. Al doilea Peugeot #93 (Vergne/Jensen/Müller) a terminat pe poziția 13 după mai multe incidente în timpul cursei.

Performanța lui Isotta-Fraschini a fost remarcabilă. Pentru hypercarul abia competitiv, care este înscris de echipa Duqueine, finișul poate fi considerat deja un succes. Mașina cu numărul 11 (Benett/Vernay/Serravalle) a terminat cursa pe locul 14, cu nouă tururi mai puțin.

Le Mans, Ferrari

Client Ferrari cu probleme tehnice: Defectul oprește AF Corse

Piloții mașinii Ferrari client al AF Corse #83 (Kubica/Shwartzman/Ye) au fost printre cei mai ghinioniști din cursa de 24 de ore. Aceștia au fost mult timp în lupta pentru victorie și chiar au condus cursa pentru o lungă perioadă de timp. Cu toate acestea, cu patru ore înainte de finalul cursei, din cauza unei probleme la hibrid în timpul unei opriri la boxe a ieșit fum din 499P. Mașina a fost împinsă înapoi în garaj și nu a mai putut reveni pe pistă.

Condițiile dificile de duminică au însemnat că virajul de la Indianapolis a provocat numeroase alunecări. Doi piloți din clasa Hypercar au fost, de asemenea, surprinși: Whelen Cadillac nr. 311 (Derani/Aitken/Drugovich) și Porsche Penske nr. 4 (Jaminet/Nasr/Tandy) s-au accidentat în această secțiune a pistei în cursul dimineții și au fost nevoiți să se retragă sau să abandoneze din cauza pagubelor suferite.

Le Mans, Ferrari

Dezastru pentru BMW și Alpine: Toate hypercarurile au ieșit mai devreme din circuit

Pentru BMW și Alpine, cursa de 24 de ore de la Le Mans s-a transformat într-un dezastru: ambele Alpine au abandonat sâmbătă seara din cauza unor avarii la motor. Alpine #35 (Chatin/Habsburg/Milesi) a fost primul care a avut de suferit, urmat o oră mai târziu de mașina lui Mick Schumacher (coechipieri: Lapierre/Vaxiviere).

BMW a fost scos din cursă la revenirea sa în clasa de top de la Le Mans din cauza unei serii de accidente. Mașina cu numărul 15 (D. Vanthoor/Marciello/Wittmann) s-a rotit inițial și a lovit zidul. Mașina la volanul căreia se afla Dries Vanthoor a fost apoi lovită de Ferrari-ul #83 AF Corse într-o încercare nereușită de a efectua un tur de pistă și s-a ciocnit puternic de bariera de pe pistă.

Al doilea BMW M Hybrid V8 în mâinile lui Robin Frijns a ieșit și el în decor la penultima șicană în primele etape ale cursei și a lovit bariera pistei. Din cauza daunelor consecutive, și această mașină a petrecut cea mai mare parte a cursei în garaj și a revenit pe pistă abia la final.

Cu diverse probleme tehnice, Proton Porsche #99 (Jani/Tincknell/Andlauer) a fost, de asemenea, scos din lupta pentru poziții contorizabile încă de la început. În total, 47 din cele 62 de mașini care au luat startul au văzut steagul cu carouri. La clasa Hypercar, 17 din cei 23 de piloți care au luat startul au trecut linia de sosire, inclusiv BMW-ul #20 (S. van der Linde/Frijns/Rast) din proiectul Art Car, care a parcurs doar 96 de tururi și, prin urmare, nu a fost clasat.

24h Le Mans – Rezultatul

Hypercar (Top-10)

Pos .Team
1#50 Ferrari (Fuoco/Molina/Nielsen)311 Ture
2#7 Toyota (Lopez/Kobayashi/De Vries)+14,2
3#51 Ferrari (Pier Guidi/Calado/Giovinazzi)+36,7
4#6 Porsche-Penske (Estre/Lotterer/L. Vanthoor)+37,9
5#8 Toyota (Buemi/Hartley/Hirakawa)+1:02,8
6#5 Porsche-Penske (Campbell/Christensen/Makowiecki)+1:45,7
7#2 Cadillac (Bamber/Lynn/Palou)+2:34,5
8#12 JOTA-Porsche (Stevens/Nato/Ilott)+3:02,7
9#38 JOTA-Porsche (Rasmussen/Hanson/Button)+3:36,8
10#63 Lamborghini (Bortolotti/Kvyat/Mortara)+ 2 Ture

Le Mans, Ferrari

Clasa LMGT3: Manthey-Porsche sărbătorește a patra victorie la Le Mans

După 281 de tururi, mașina Manthey-Porsche 911 GT3 R nr. 91 (Shahin, Schuring, Lietz) s-a impus în prima apariție la Le Mans a noii clase LMGT3. Pilotul final Richard Lietz a dat echipei de curse de la Meuspath un motiv de bucurie și a sărbătorit a cincea victorie la clasă, după 2007, 2010, 2013 și 2022, la al 18-lea său start la Le Mans.

Manthey nine-eleven a condus clasa încă de dimineață și a rămas în frunte pe tot parcursul cursei. Trioul format din Yasser Shahin, Morris Schuring și Lietz nu și-ar fi putut permite să facă o greșeală: Al doilea clasat, BMW M4 GT3 #31 al WRT (Leung, Gelael, Farfus) a fost la doar 50 de secunde în urmă la sosire!

Pentru Manthey, a fost a patra victorie la a zecea participare la Le Mans (fostă clasa GTE), după 2013, 2018 și, cel mai recent, 2022. Echipa fondată de Olaf Manthey și condusă acum de frații Raeder a obținut a zecea clasare pe podium în clasica cursă de anduranță.

Porsche-ul #91 și BMW-ul #31 cu pilotul final Augusto Farfus au fost în liga lor duminică. Al treilea clasat, Ford Mustang #88 (Roda, Pedersen, Olsen) al echipei germane Proton Competition a fost cu un tur mai jos. Cu toate acestea, o performanță puternică a echipei Proton: locul patru a revenit Mustangului #44 (Ried, Tuck, Mies), în care Christopher Mies, printre altele, și-a făcut debutul la Le Mans. P5 a revenit singurului trio feminin de pe grilă, Lamborghini #85 Iron Ladies condus de Sarah Bovy, Rahel Frey și Michelle Gatting.
BMW-ul lui Valentino Rossi s-a retras prematur la Le Mans

Pentru BMW-ul înfrățit cu numărul 46 (Martin, Rossi, Al-Harthy), în care a debutat la Le Mans vedeta mondială a motorsportului Valentino Rossi, cursa s-a încheiat prematur. Pilotul de bronz Ahmad Al-Harthy s-a accidentat duminică seară, la ora 00:46, în timp ce rula pe locul șase.

Omanul a pierdut controlul BMW-ului M4 GT3 în curba Dunlop și a lovit barierele de protecție. Ulterior, WRT a retras mașina. Cu toate acestea, Rossi poate privi înapoi la un debut în forță în cursa de 24 de ore, italianul fiind chiar liderul clasei la un moment dat.

Le Mans, Ferrari

24h Le Mans – Rezultatul, LMGT3 (Top-3)

Pos .Team
1#91 Manthey-Porsche (Shahin/Schuring/Lietz)281
2#31 WRT-BMW (Leung/Gelael/Farfus)+ 1 Tur
3#88 Proton Competition-Ford Mustang (Roda/Pedersen/Olsen)+ 1 Tur

Al doilea Manthey-Porsche cu ghinion

Al doilea Manthey-Porsche cu numărul de start #92 (Malykhin, Sturm, Bachler) a fost în grupul de frunte pentru o lungă perioadă de timp sâmbătă, până când trio-ul a primit vești proaste la scurt timp după încheierea fazei Safety Car de sâmbătă dimineața: Se pare că modelul 9-11 a trebuit să fie împins în garaj cu probleme la cutia de viteze.

Lucrările au costat Porsche-ul #92 mai mult de cinci tururi, iar ulterior echipa a primit și o penalizare drive-through pentru o infracțiune la steag. La sosire, 911-ul condus de pilotul austriac de uzină Porsche Klaus Bachler a terminat pe locul 14, la șapte tururi în spatele fratelui 911 victorios.

În clasa cu 23 de mașini GT3, care au concurat pentru prima dată la Le Mans ca succesoare ale mașinilor GTE, șase mașini nu au văzut steagul în carouri. Printre acestea s-au numărat cele două McLaren 720 S GT3 de la United Autosports și Ferrari #54 de la AF Corse.

Le Mans, Ferrari

Clasa LMP2: United Autosports câștigă cu 18 secunde avans

Categoria LMP2 nu mai face parte din WEC în acest an, dar i s-a permis să revină pentru o apariție unică la Le Mans. Mașina #22 a celor de la United Autosports (Jarvis, Garg, Siegel) a ieșit victorioasă din cele 16 prototipuri mai mici.

Clasa LMP2, cu motoare identice, a fost în mod tradițional foarte disputată la Le Mans și a oferit adevăratul spectacol în anii de dominație a Toyota – iar de data aceasta nu a făcut excepție: în spatele câștigătorilor de la United Autosports, Inter Europol #34 (Smiechowski, Lomko, Novalak) a trecut linia de sosire pe locul al doilea, la doar 18 secunde în urmă. IDEC Sport #28 (Lafargue, Van Uitert, De Gerus) a completat podiumul pe locul trei.

24h Le Mans, Rezultatul LMP2 (Top-3)

Pos .Team
1#22 United Autosports (Jarvis/Garg/Siegel)297 Ture
2#34 Inter Europol (Smiechowski/Lomko/Novalak)+18,7
3#28 IDEC Sport (Lafargue/Van Uitert/De Gérus)+33,2
  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss