More

    Latest Posts

    2020 Grand Prix Sakhir – Calificări – Pirelli Report.

    Cel mai mic timp de pole din istorie reușit de Mercedes și Bottas pe C4 Soft.

    Posibile strategii de cursă:

    • O strategie cu două opriri pare să fie cea mai potrivită abordare pentru cele 87 de tururi ale Grand Prix Sakhir, cel mai mare număr de tururi din acest sezon. În timp solicitările asupra pneurilor sunt ceva mai reduse decât au fost în Marele Premiu al Bahrainului, uzura și degradarea rămân relativ ridicate pe această suprafață abrazivă.
    • Cea mai rapidă strategie cu două opriri va consta în două stinturi pe pneurile de compoziție medium P Zero Galben, a câte 26 de tururi fiecare, plus un stint de 35 de tururi cu pneul hard, P Zero Alb (care ar putea fi opțiunea pentru stintul intermediar).
    • Alternativ, o altă strategie bună cu două opriri va fi cu un stint de 21 de tururi pe pneurile soft p Zero Roșu, și alte două stinturi pe hard a câte 33 de tururi fiecare. Foarte apropiată de asta este și strategia cu 25 de tururi pe pneurile medium și două stinturi a câte 31 de tururi pe hard.
    • Mai lent ar fi dacă s-ar utiliza toate cele trei compozițiile: 23 de tururi pe soft, 27 de tururi pe medium și 37 de tururi pe hard. Toate stinturile enumerate pot fi alergate în orice ordine și cum primii doi vor pleca pe medium, ei vor avea mai multe opțiuni – în funcție de rata efectivă de degradare care va exista în cursă, și datorită temperaturilor ce vor scădea simțitor pe parcursul cursei nocturne.

    Atenție la:

    • Strategia. Șapte piloți au utilizat pneu P Zero Galben medium în Q2, dar doar piloții Mercedes au reușit să obțină cei mai buni timpi pe această compoziție – ceea ce înseamnă că ei vor porni în cursă pe această compoziție – cu Valtteri Bottas în pole și coechipierul său George Russell pe locul secund.
    • Tactica. Ambele Alpha Tauri au mers pe medium la finalul Q3, rezervându-și un set nou de soft pentru ieșirea decisivă.
    • Tururi rapide. Acesta este cel mai mic timp de pole în Formula 1, de când pilotul Ferrari, Niki Lauda obținea în 1974 pole-ul în Grand Prix-ul Franței desfășurat la Dijon. Turul scurt a făcut ca obținerea unui tur curat fără trafic să fie esențial ceea ce va fi cazul și mâine în cursă.
    • Temperaturi. Temperaturile la nivelul pistei în calificări au fost similare cu cele din FP3 (în care pilotul Red Bull, Max Verstappen a fost cel mai rapid) adică 26 de grade

    Formula 2; puncte cheie:
    Cursa s-a bazat pe strategie, cu favoritul la titlu Mick Schumacher (Prema) luând startul de pe un neobișnuit loc 18 pe grilă și optând pentru o strategie alternativă: hard – soft, împreună cu alți șapte piloți. Rivalul său la titlu, Calum Ilott (Uni-Virtuosi) a urmat o strategie convențională, de pe soft pe hard cu un ultim stint final foarte scurt. După pit-stop, Schumacher s-a bazat pe viteza superioară a soft-ului pentru a încheia în final pe șapte ceea ce înseamnă că mâine va porni de pe poziția a doua a grilei.

    Yuki Tsunoda de la Carlin s-a luptat să câștige cursa, plecând din pole cu o strategie soft-hard, in timp ce Guanyu Zhou a fost al doilea utilizând aceeași strategie ca și Schumacher. Degradarea dintre cele două compoziții a fost redusă, in timp ce managementul supraîncălzirii a fost crucial. Nivelul de aderență între cele două compoziții a fost liniar, conform așteptărilor.

    Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:
    „A fost o sesiune de calificări deschisă datorită turului de pistă foarte scurt, ceea ce a făcut ca traficul să fie o problemă, și fiecare greșeală amplificată, mașinile fiind foarte apropiate. Găsirea unei piste libere a fost crucială, și toate cele trei sesiunile au fost extrem de strânse, ceea ce ne face să ne gândim la o cursă foarte animată mâine.

    Cele două Mercedes din prima linie, vor fi singurele care vor lua startul pe medium din primele 10 poziții și va fi interesant de urmărit dacă vor transforma asta într-un avantaj pentru Grand Prix Sakhir, în special la start, cu atât de multe mașini luând startul pe compoziția soft, mai rapidă. Toate cele trei compozițiile au performat bine, strategia cu două opriri fiind cea mai rapidă opțiune pentru mâine.

    Formula 2 a fost o luptă strategică excelentă centrată in jurul alegerii pneurilor: ambii pretendenți la titlu s-au calificat mai jos decât de obicei dar au făcut alegeri tactice diferite pentru a compensa poziția deficitară de start. Drept rezultat, deznodământul sezonului se amână pentru ultima cursă – tipic pentru acest sezon de F2 cu lupte extrem de strânse – in timp ce vrem să felicităm echipa Prema pentru titlul la echipe cucerit azi.”

    Sursa: GP24 / Pirelli

    Photocredit: Pirelli / Getty Images

    Sponsor: Pirelli


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss