Latest Posts

12 penalizări după sfârșitul cursei: Sainz și Hamilton pierde puncte

Vizualizări: 19904

Cursa de Formula 1 din Austria devine o farsă. 12 penalizări schimbă rezultatul. Sainz este cel mai mare pierzător, Hamilton pierde și el un loc.

GP-ul Austriei din 2023 a devenit o farsă și după ce s-a fluturat steagul final. Aston Martin a protestat împotriva rezultatului cursei deoarece, în opinia lor, nu toți piloții au fost penalizați pentru toate încălcările limitelor de circuit. De fapt, douăsprezece penalizări de timp au fost acordate la câteva ore după cursă, ceea ce a afectat, de asemenea, rezultatul cursei.

Carlos Sainz a pierdut locul patru din cauza unei penalizări de 10 secunde și a coborât pe locul șase. Lando Norris și Fernando Alonso au urcat fiecare câte un loc. Lewis Hamilton a primit și el o penalizare de 10 secunde și a pierdut locul șapte în favoarea coechipierului George Russell. Pierre Gasly a pierdut un punct în campionat din cauza celor 10 secunde de penalizare și a alunecat de pe locul nouă pe zece. Lance Stroll a profitat și a câștigat un punct în plus.

12

Patru penalizări de timp pentru Esteban Ocon (30 de secunde în total), una pentru Alexander Albon (10 secunde), una pentru Logan Sargeant (10 secunde), două pentru Nyck de Vries (15 secunde) și una pentru Yuki Tsunoda (5 secunde) nu au schimbat nimic în clasamentul pe puncte. Penalizările de după cursă s-au adăugat la cele deja date în cursă.

Pentru a evita haosul total, comisarii au fost creativi în privința penalizării. De fapt, după trei abateri, există un steag alb-negru ca avertisment, iar la a patra abatere se acordă o penalizare de 5 secunde. La a cincea abatere, se aplică imediat o penalizare de 10 secunde. Pentru a evita penalizările exorbitante, comisarii au introdus o resetare după cinci abateri. Apoi, jocul a început din nou: după alte patru infracțiuni, au urmat alte cinci secunde, iar după o altă infracțiune, încă zece secunde.

Acest lucru l-a salvat în special pe Esteban Ocon, care părăsise pista de zece ori în total. Astfel, a primit cinci secunde pentru a patra ieșire, zece secunde pentru a cincea ieșire, alte cinci secunde pentru a noua abatere și alte zece secunde pentru a zecea abatere. Asta a însemnat 30 de secunde în plus.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

12

FIA: Un nou rezultat chiar și fără proteste
Deja în timpul cursei au fost acordate opt penalizări pentru ieșiri repetate de pe pistă, iar în total au fost anulate 96 de tururi. Piloții au raportat infracțiunile colegilor lor prin intermediul radioului de la boxe ca pe banda rulantă, dar comisarii de cursă nu puteau sa țină pasul cu verificările.

Acesta este motivul pentru care – independent de protestul Aston Martin – a existat oricum o investigație a FIA după încheierea cursei. Formal, protestul a fost confirmat, dar rezultatul cursei ar fi fost oricum ajustat, cel puțin așa spun comisarii.

În timpul cursei, comisarii au primit rapoarte cu privire la peste 1.200 de cazuri de posibile ieșiri de pe pistă. O verificare în direct a unui asemenea potop de incidente nu este posibil. Nici măcar cu ajutorul controlului auxiliar al cursei de la Geneva, motiv pentru care a fost nevoie de cinci ore după cursă pentru ca rezultatul să fie corectat cu penalizările de la ora locală 21:45.

Deși există sensori de monitorizare încorporate în asfalt în virajele nouă și zece, punctele nevralgice ale pistei, care raportează automat încălcările. Dar, tehnologia nu este suficient de precisă. Conducerea cursei și comisarii, nu pot folosi aceste raportări decât ca un ghid/ Comisarii trebuie să verifice imaginile și să se bazeze pe rapoartele arbitrilor de linie.

Faptul că această farsă a avut loc în Austria, nu a fost complet neașteptat. Deja în calificările de vineri au fost anulate 47 de tururi. La Red Bull Ring, există de ani de zile probleme cu limitele pistei, deoarece, pe lângă Formula 1, pe circuitul alpin se desfășoară și cursele de MotoGP. Din motive de siguranță, motocicliștii nu doresc paturi de pietriș chiar lângă pistă.

12

FIA recomandă paturi de pietriș la Red Bull Ring
Cu toate acestea, FIA spune: “Pentru a rezolva problema în viitor, reînnoim recomandarea noastră către circuit, de a instala paturi de pietriș la ieșirile din virajele nouă și zece. Știm, de asemenea, că aceasta nu este o soluție ușoară, deoarece alte competiții de serie concurează aici. Dar s-a dovedit a fi o soluție eficientă pentru probleme similare în alte viraje și pe alte circuite.”

În trecut, au fost folosite borduri speciale pentru a încerca să facă față limitelor pistei. Echipele și piloții s-au revoltat împotriva acestui lucru deoarece facturile de reparații pentru aripile față și suspensiile au explodat.

Din 2020, bordurile montate pe sensul opus de mers au devenit istorie. În primii doi ani au existat probleme cu limitele pistei, dar nici pe departe în această măsură. Acest lucru are legătură cu schimbarea directorului de cursă. Până în 2021 s-a ocupat Michael Masi, iar din 2022 Niels Wittich. Germanul interpretează regulamentul așa cum este scris: linia albă este considerată limita pistei.

Masi, pe de altă parte, a definit diferit limita pistei pentru fiecare viraj în parte. La Red Bull Ring, el a considerat bordurile din virajele nouă și zece ca făcând parte din pistă. Linia albă trece de fapt prin fața bordurilor. Abordarea lui Masi a fost pragmatică, dar a provocat haos, deoarece la diferite viraje se aplicau reguli diferite.

12

Haosul penalităților din Austria în cifre
În total, în cursa din Austria au fost numărate 84 de încălcări ale limitelor de pistă. Acest lucru a dus la anularea a 130 de tururi. Discrepanța provine din faptul că în virajul 10, ultimul viraj, atât turul curent, cât și cel următor au fost anulate pentru o încălcare. În ceea ce privește o penalizare, contează doar încălcările, nu și tururile vopsite.

Haosul penalităților din Austria în cifre
În total, în cursa din Austria au fost numărate 84 de încălcări ale limitelor de pistă. Acest lucru a dus la anularea a 130 de tururi. Discrepanța provine din faptul că în virajul 10, ultimul viraj, atât turul curent, cât și cel următor au fost anulate pentru o încălcare. În ceea ce privește o penalizare, contează doar încălcările, nu și tururile șterse.

Toate încălcările limitelor de pistă ale piloților:

Ocon10
Albon9
Tsunoda9
Gasly7
Sainz6
Hamilton6
Sargeant6
De Vries6
Magnussen4
Perez3
Norris3
Piastri3
Stroll3
Hülkenberg3
Leclerc2
Bottas2
Verstappen1
Alonso1
Russell0
Zhou0

GP24 PronoContest, jocul 100% gratuit de Pronosticuri Formula 1:

12
Faceți clic pe imaginea de mai sus pentru a accesa site-ul GP24 PronoContest (https://gp24-pronocontest.ro/) unde puteți juca jocul de pronosticuri F1 100% gratuit și puteți câștiga premii interesante.

Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI.

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss