More

    Latest Posts

    100 de victorii pentru Hamilton. Duminică la Marele Premiu al Rusiei. –Cursă– Pirelli Report.

    100 de victorii pentru Lewis Hamilton au fost bifate și acum se trece la următoarea statistică de record, cea a celui de-al 8-lea Campionat Mondial. Va fi anul acesta, anul viitor, niciodată? Spuneți-ne ce părere aveți în comentarii.

    100 de victorii

    Momente cheie:

    • Pornit din poziția a patra a grilei, pilotul Mercedes AMG F1, Lewis Hamilton a bifat 100 de victorii în F1 și a revenit în fruntea clasamentului. La fel ca și ceilalți piloți el a mers pe o strategie cu două opriri, trecând de pe P Zero Galben medium C4 pe P Zero Alb hard C3 în turul 27 și apoi pe pneurile intermediare Cinturato Verde în ultimele tururi odată cu apariția ploii. El l-a urmarit pe Lando Norris de la McLaren F1 care a condus cea mai mare parte a cursei după ce a plecat din pole, dar care a schimbat pe intermediare în ultimul tur terminând în final pe șapte.
    • Pilotul Red Bull Racing, Max Verstappen a ajuns pe locul doi după ce a plecat de pe poziția 20 cu pneuri hard pe care le-a schimbat apoi pe medium și ulterior pe intermediare cu trei tururi înainte de final.
    • Majoritatea piloților au pornit pe pneurile medium, iar șapte pe hard. Înainte de apariția ploii, toți piloții au adoptat două dintre cele mai rapide strategii: medium-hard, sau hard-medium.

    100 de victorii

    Strategii Pitstop în timpul cursei:

    100 de victorii

    100 de victorii

    Cum a performat fiecare pneu:

    • HARD C3: Utilizat pentru primul stint de către majoritatea piloților porniți din spatele grilei, precum și de pilotul Alpine F1, Fernando Alonso pornit de pe șase și care a încheiat în final pe aceeași poziție. Pilotul RedBull Racing, Max Verstappen a ponit pe această compoziție de pe poziția 20 și a ajuns până pe locul secund încă din primul stint. Acest pneu le-a permis lui Sergio Perez, Antonio Giovinazzi și Fernando Alonso să efectueze în primul stint câte 36 de tururi. Acest pneu a dovedit o bună consistență de-a lungul întregii curse.
    • MEDIUM C4: Cel mai popular pneu de start, cu primii cinci de pe grilă pornind pe aceasta compozitie. Medium a dovedit o bună rezistență, deși unele mașini au suferit de graining la pneul stânga față. Oricum, Lando Norris a efectuat 28 de tururi pe medium înainte de a trece pe hard pentru stintul final.
    • SOFT C5: Nu s-a potrivit ideal condițiilor de azi, cu o pistă „verde” și rece care a favorizat grainingul. Singurul pilot care l-a utilizat azi a fost Yuki Tsunoda de la AlphaTauri care l-a utilizat pentru două tururi în final, înainte de a trece pe intermediare.
    • INTERMEDIARE: Un element cheie al cursei, piloții utilizând aceasta anvelopa la apariția ploii, precum Hamilton căruia i-a oferit un avantaj crucial pe final.

    100 de victorii

    100 de victorii

    Formula 3 cursa 3:
    Trident a câștigat titlul la echipe, mulțumită victoriei lui Jack Doohan pornit din pole. Australianul s-a luptat din greu cu coechipierul său Clement Novalak, ambii luptând însă cursa fără să riște să piardă titlul în favoarea Prema – al cărei pilot, Dennis Hauger a obținut ieri titlul.

    Rezultatul de azi îl plasează pe Doohan pe locul secund în ierarhia finală. Încă odată, piloții au utilizat P Zero Alb hard de-a lungul celor 20 de tururi, care a demonstrat un înalt nivel de performanță și rezistență. Oricum, pneurile lui Novalak au suferit după duelul intens cu Doohan, ceea ce a făcut ca pilotul ART, Frederik Vesti să treacă pe doi într-un final strâns.

    Formula 3 cursa 3:
    Cursa principală de 28 de tururi, care a inclus un pitstop obligatoriu, a fost câștigată de ocupantul pole-ului și lider al campionatului, Oscar Piastri (Prema). Toți piloții, în afară de cinci au pornit pe pneurile supersoft P Zero Mov, cu pilotul Hitech, Liam Lawsaon utilizând rezistența suplimentară  a pneului medium P Zero Galben pentru a trece la conducere după oprirea piloților din fața sa aflați pe supersoft pentru schimbul de pneuri.

    După 17 tururi, a oprit pentru supersoft – Piastri preluând conducerea la puțin timp după asta, pentru a relua duelul cu pilotul ART, Theo Pourchaire pe o strategie similară supersoft-medium dar cu un prim stint ușor mai lung. Lawson a încheiat pe opt (poziție de pe care a pornit) fiind cel mai sus plasat pilot care a pornit pe medium.

    100 de victorii

    Mario Isola – Head of F1 and Car Racing:
    „După condițiile de ploaie de ieri, ploaia a venit din nou în ultimele tururi – și a decis cursa. Până atunci, piloții au obținut maximul de la condițiile de pistă uscată având la dispoziție întreaga libertate de a alege pneurile de start având alocare de slick-uri intactă. Pista „resetată” de ploaie a dus la ceva derapaje și graining în startul cursei, dar cu timpul fenomenul s-a estompat.

    Rezistența pneului hard la abraziune s-a dovedit bună pentru condițiile existente, cu câteva stinturi foarte lungi, de peste 35 de tururi, în timp ce medium a rezistat 28 de tururi în mâinile lui Lando Norris. În cele din urmă, pneurile intermediare au făcut diferența, echipele utilizându-le în urma experienței din calificări pentru a extrage maximum de performanță exact când a contat mai mult, în final.”

    Rezultate complete, Marelui Premiu al Rusiei:

    100 de victorii

    Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: GP24 / Pirelli

    Photocredit: Pirelli / Getty Images

    Sponsor: Pirelli


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss