More

    Latest Posts

    10 lucruri pe care le-am aflat la Marele Premiu al Ungariei.

    Max Verstappen a profitat de un pas greșit strategic al celor de la Scuderia Ferrari pentru a câștiga Marele Premiu al Ungariei și pentru a prelua un avans important în pauza de vară a Formulei 1.

    Cu Mercedes AMG F1 în formă în calificări, cu piața piloților în creștere și cu dezbaterile familiare din Austria care continuă, nu au lipsit subiectele de discuție pentru a încheia prima etapă a sezonului 2022. Iată cele 10 lucruri pe care le-am aflat la Hungaroring. Marele Premiu al Austriei a reprezentat jumătatea sezonului 2022 al Formulei 1.

    Dar GP-ul Ungariei și-a păstrat locul de pauză de dinaintea vacanței de vară, iar resetarea mentală pe care o oferă a fost motivul pentru care inginerul lui Max Verstappen, Gianpiero Lambiase, i-a spus duminica trecută când a trecut linia de sosire: „ce cursă – ce mod de a încheia prima jumătate a anului”.

    La

    Acest apel a venit după ce pilotul Red Bull Racing a reușit o victorie oarecum șocantă, ceea ce spune mai multe despre provocarea anterioară de depășire la Hungaroring pentru un pilot care a pornit de pe locul 10 – cum a fost cazul lui Max Verstappen. Cu toate acestea, atât el, cât și echipa Red Bull Racing au fost străluciți duminica trecută pentru a obține a opta victorie a campaniei de pe acel loc de pe grilă.

    Nu același lucru se poate spune despre Scuderia Ferrari. Charles Leclerc s-a revanșat pentru performanța sa neobișnuită din calificările sub așteptări de duminică, în care George Russell a profitat pentru a obține un pole inaugural pe fondul unor experimente neobișnuite ale Mercedes AMG F1 pentru a debloca în sfârșit mai mult din potențialul W13, ajungând în ceea ce părea a fi o poziție câștigătoare a cursei chiar înainte de jumătatea distanței.

    Dar apoi, decizia echipei sale de a folosi pneuri medii în primele două reprize s-a întors împotriva sa, deoarece, din cauza pneurilor grele primite la a doua oprire, a fost nevoie de o altă oprire, iar Charles Leclerc a terminat al șaselea. Acesta a fost în spatele coechipierului său Carlos Sainz, care a terminat pe locul patru după ce a pornit al doilea într-o altă zi surprinzător de slabă pentru Scuderia Ferrari, care s-a încheiat cu o consolidare suplimentară a poziției deja foarte puternice a lui Max Verstappen în campionat. Dar a fost mult mai mult de aprofundat în Ungaria, așa cum explicăm aici.

    La

    Este posibil ca modificările aduse regulilor din 2022 să fi făcut cursele mult mai bune, chiar și pe Hungaroring, un circuit strâns și sinuos (mai multe despre asta mai târziu), dar un pilot nu ar alege niciodată să înceapă o cursă în acest loc de pe locul 10 – mai ales cu șansa ca vremea să nu intervină.

    Având în vedere că ploaia a stat aproape deoparte pe circuitul de la Budapesta duminica trecută, în afară de o ploaie care a căzut în diverse puncte și fără o mașină de siguranță care să grupeze plutonul, faptul că Max Verstappen și Red Bull Racing au ieșit victorioși de pe acel loc pe grilă a fost extrem de impresionant.

    Echipa a observat dificultățile de aderență ale lui Max Verstappen în turele spre grila de start în cele mai reci condiții din weekend, așa că a decis să păstreze pneurile soft pentru startul cursei. Aceasta s-a dovedit a fi o decizie vitală, deoarece a însemnat că Max Verstappen a putut folosi mediile pentru restul cursei și a evitat pneurile hard, care ar fi putut desființa Scuderia Ferrari.

    Trecerile campionului mondial au fost geniale și se îndreaptă spre pauza de vară cu un avans de 80 de puncte. Acesta este atât de mare încât Max Verstappen își poate permite acum să termine al doilea în fața lui Charles Leclerc la fiecare rundă și la sprintul final (deși ar trebui să bifeze un punct pentru cel mai rapid tur, de care rivalul său are nevoie la fiecare cursă, pentru a evita să piardă titlul la numărătoarea victoriilor).

    La

    • 2. Nici măcar problemele la motor și la ambreiaj, plus o rasucire de 360 de grade nu au putut opri victoria lui Verstappen.

    Lucrurile nu arătau atât de roz pentru Red Bull Racing după calificări, când o problemă bruscă la motor l-a privat pe Max Verstappen de putere înainte de ultimele curse din Q3. Dar șeful echipei Red Bull Racing, Christian Horner, a estimat că, dacă nu s-ar fi întâmplat acest lucru, motorul ar fi cedat în timpul turelor lui Max Verstappen pe grilă și ar fi provocat un DNS.

    Peste noapte, Red Bull Racing a trecut la motoare noi atât pentru Max Verstappen, cât și pentru coechipierul său Sergio Perez și, deși Christian Horner spune că unitățile folosite anterior pot fi reparate, acest lucru ridică perspectiva ca ei să primească penalizări pe grilă pentru rularea altor motoare mai târziu în sezon. În timpul cursei de duminică, ambreiajul lui Max Verstappen s-a încălzit până aproape de a se arde, astfel că Red Bull Racing a fost nevoită să-l rețină atunci când l-a urmărit pe Carlos Sainz după primele opriri. Dar, odată ce a găsit o modalitate prin care să ocolească problema, a fost din nou dezlănțuit.

    Max Verstappen spune că problema care i-a provocat alunecarea roților atunci când a aplicat accelerația a contribuit la derapajul său, după ce tocmai l-a depășit pentru prima dată pe Charles Leclerc. Dar ritmul său a fost atât de mare – iar acțiunea defensivă a lui Sergio Perez împotriva lui George Russell, care a sosit rapid, a ajutat la evitarea unei noi pierderi de timp – încât a reușit să recupereze rapid.

    La

    • 3. Greșelile de strategie ale echipei Scuderia Ferrari se adună cu adevărat.

    Scuderia Ferrari părea să aibă ritmul necesar pentru a învinge Red Bull Racing în precedentul Mare Premiu al Franței, înainte ca Charles Leclerc să o dezamăgească grav cu accidentul său. Dar acel eveniment a fost marcat și de strategia ratată a echipei cu Carlos Sainz, după ce acesta și-a pătat reputația conducând pe culoarea roșie a semaforului de la boxe al Scuderia Ferrari și primind o penalizare. Cu o zi înainte, Carlos Sainz a insistat că criticile aduse la adresa deciziilor de strategie ale Scuderia Ferrari sunt nefondate – o afirmație care devine din ce în ce mai bizară.

    În Ungaria, după ce a revenit la presiunea asupra liderului George Russell în primul stint, Scuderia Ferrari părea să aibă ritmul și poziția pe pistă pentru a câștiga după ce Charles Leclerc a scăpat în cele din urmă de Mercedes AMG F1 într-o altă trecere strălucită în acest sezon. Dar punerea lui pe pneuri, pe care nu le rulase în antrenamentele uscate de vineri, a costat atât de mult ritm încât a avut nevoie chiar de o oprire suplimentară. Carlos Sainz nu a fost pus pe hards, dar Scuderia Ferrari tot a găsit o modalitate de a-l face să piardă timp – în acest caz cu două opriri la boxe lente.

    Șeful echipei, Mattia Binotto, a susținut că Scuderia Ferrari nu avea ritmul necesar pentru a bate Red Bull Racing chiar și cu aceeași strategie, dar acesta este încă un exemplu în care echipa roșie însăși își împiedică piloții să obțină cele mai bune rezultate. Într-adevăr, Christian Horner a spus despre deciziile rivalului său: „Trebuie să gândești cu picioarele pe pământ… Scuderia Ferrari s-a împotmolit într-un colț”.

    La

    • 4. Tactica „neconvențională” a celor de la Mercedes AMG F1 dă roade cu un Pole în Ungaria.

    George Russell a obținut primul său Pole Position în Formula 1 prin faptul că a fost cel mai bun în calificările de la Hungaroring, ceea ce a pus capăt unei serii de 13 curse de la ultimul pole position obținut de Mercedes AMG F1 – obținut de Lewis Hamilton la GP al Arabiei Saudite din 2021.

    Ulterior, șeful echipei, Toto Wolff, a apreciat că echipa sa și-a testat procesele tipice încercând lucruri noi – cum ar fi rularea unei noi podele la Silverstone, care nu fusese testată în tunelul său de vânt din cauza problemelor de corelație identificate în datele sale de pe circuit de-a lungul sezonului de până acum.

    Toto Wolff a considerat că acest lucru a contribuit la Pole-ul lui George Russell, în timp ce Lewis Hamilton a estimat că echipa s-ar fi putut califica într-un 1-2 fără ca mașina sa să aibă o problemă cu DRS chiar în momentul în care a început singurul său tur cu pneuri noi în Q3. Cei doi au terminat în cele din urmă pe locurile doi și trei pentru a doua cursă la rând, Lewis Hamilton urmându-l pe Max Verstappen acasă.

    „În acest sezon, am făcut lucruri neconvenționale”, a spus Toto Wolff. „Îmi amintesc că am avut o discuție cu o doamnă foarte inteligentă în domeniul aerodinamicii și mi-a spus: dacă mi-ai fi spus anul trecut că vom pune un podea pe mașina pe care nu am rulat-o în tunelul de vânt, aș fi spus că nu vom face niciodată acest lucru”. Am făcut-o și toată lumea a fost mândră de rezultate. „A fost același lucru în fiecare weekend, și mai mult vineri și sâmbătă aici. Am încercat lucruri”.

    La

    • 5. Investițiile echipei Red Bull Racing în motoare continuă, dar planurile cu Porsche încă nu sunt confirmate.

    Intriga continuă în ceea ce privește planurile de viitor ale Red Bull Racing în Formula 1, dar Red Bull Racing este gata să își consolideze și mai mult divizia de sisteme de propulsie în plină expansiune, semnând cu Phil Prew de la Mercedes AMG F1.

    Prew, care a avut o lungă carieră la McLaren F1, care a fost inclusiv inginerul de cursă al lui Lewis Hamilton în timpul campaniei de câștig a titlului din 2008, înainte de a se alătura Mercedes AMG F1, este inginerul-șef al Silver Arrows la departamentul High Performance Powertrains. Încă nu se știe când se va alătura oficial echipei Red Bull Racing. Instalația Powertrains a echipei a fost finalizată și a primit numele campionului mondial din 1970, Jochen Rindt, iar atenția sa se va concentra în curând pe modificările aduse regulilor privind motoarele din 2026.

    Înaintea weekendului din Ungaria, s-a aflat că procesul oficial de încheiere a unei legături între Red Bull Racing și Porsche este în curs de desfășurare, iar producătorul german ar putea ajunge să dețină 50% din operațiunile Red Bull Racing în Marele Premiu. Dar șeful echipei Red Bull Racing, Christian Horner, a declarat la sfârșitul săptămânii trecute că există „unele avertismente majore pe care trebuie să le depășim mai întâi înainte ca lucrurile să se apropie de progres”. Este vorba mai exact de faptul că regulile motoarelor din 2026 vor fi în sfârșit confirmate de FIA și apoi vor primi aprobarea finală din partea Porsche.

     

    La

    • 6. O legendă din F1 se va încheia în curând, în timp ce alta primește o nouă turnură.

    Două evoluții bombă pe piața șoferilor în patru zile. Și ambele au avut loc la echipa Aston Martin F1. Prima a fost cea a lui Sebastian Vettel după ce s-a alăturat în sfârșit rețelelor de socializare, folosindu-și contul de Instagram pentru a anunța că se va retrage din F1 la sfârșitul sezonului. Cum acest lucru a avut loc joi, ziua media din Ungaria s-a concentrat în mare parte pe reacția paddock-ului la decizia sa, despre care a spus că a fost determinată în principal de dorința de a petrece mai mult timp cu familia sa.

    Apoi, luni dimineață, Aston a dezvăluit că l-a angajat pe Fernando Alonso ca înlocuitor al lui Sebastian Vettel pentru a conduce alături de Lance Stroll în 2023. Având în vedere intervalul scurt de timp dintre cele două anunțuri, acest lucru reflectă rapiditatea cu care cele două părți s-au reunit pentru a găsi un acord.

    Se înțelege că acest lucru a fost rezultatul dorinței Aston de a nu fi lăsată în urmă pe piața piloților – echipa acționând rapid pentru a-l racola pe Fernando Alonso de la Alpine F1. Cu doar o cursă înainte, echipa albastră subliniase cum spaniolul urma să se alăture programului său Le Mans după ce își va încheia cariera în Formula 1, dar această evoluție pare cel puțin să fi rezolvat problema locului unde îl va plasa pe actualul pilot de rezervă Oscar Piastri pentru 2023.

    La

    • 7. Echipa Williams Racing obține o „victorie morală”, dar problemele persistă.

    Prin faptul că a condus cea de-a treia sesiune de antrenamente pe ploaie, Nicholas Latifi a oferit echipei Williams Racing poziția de lider al sesiunii de la GP-ul Italiei din 2017, pe care a numit-o „o frumoasă victorie morală”. Dar, așa cum s-a întâmplat adesea pentru echipa din Grove în ceea ce nu a fost sezonul pe care îl spera, lucrurile au mers prost pe măsură ce evenimentul a avansat.

    Nicholas Latifi s-a calificat pe ultimul loc după ce a fost surprins de vântul care sufla în ultimul viraj în ultimul tur din Q1. Se trece ca o eroare, dar, la fel ca predecesorii săi, FW44 nu se descurcă bine cu rafalele de vânt. După ce a stabilit atunci cel mai rapid prim sector, canadianul a numit acel moment „erou la zero”, în timp ce în cursă a suferit avarii într-o ciocnire în virajul 2 cu Sebastian Vettel. Acest lucru s-a întâmplat la câteva secunde după ce coechipierul Alex Albon a avut un incident similar cu Lance Stroll în celălalt Aston Martin.

    De asemenea, Williams Racing a fost amendată pentru un incident bizar în calificări. În Q1, Alex Albon a fost trimis la start cu un set de pneuri despre care sistemul FIA a spus că fusese deja returnat la Pirelli. S-a dovedit a fi ceea ce comisarii au numit o „eroare administrativă” – și anume introducerea unui număr greșit de cod de bare pentru setul care fusese într-adevăr returnat. Williams Racing a fost amendată cu 1.000 de euro pentru această infracțiune.

    La

    • 8. Noile reguli ale F1 trec cu brio ultimul test major…

    Vă amintiți acest eveniment de acum un an – când Sebastian Vettel nu a putut să-l depășească pe Esteban Ocon, eventualul câștigător, pe toată durata cursei, deși avea o mașină mai rapidă? Ei bine, chiar și un mic avantaj de ritm a fost suficient pentru ca piloții să reușească depășiri pe circuitul îngust de la Hungaroring în noile mașini cu efect de sol.

    Ca întotdeauna, se aplică mici avertismente – cum ar fi strategia de pneuri a Scuderia Ferrari, care l-a lăsat pe Charles Leclerc fără aderență și ritm pe pneuri dure la începutul celei de-a doua jumătăți a cursei, permițând astfel rivalilor săi să se apropie. Dar, având în vedere că precedentele curse maghiare uscate au dus la o lipsă de acțiune, aceasta a fost mai degrabă mai plină de evenimente. În anii trecuți, derapajul lui Max Verstappen ar fi însemnat pierderea cursei, deoarece ar fi rămas blocat în spatele lui Charles Leclerc, dar lucrurile sunt diferite odată cu modificările aduse mașinii pentru acest an.

    Sectorul central tehnic al pistei înseamnă că virajul 1 rămâne principalul loc de depășire, dar cea de-a doua zonă DRS care merge până la virajul 2 a dus la o mulțime de pilotaje uimitoare și la unul rău – Daniel Ricciardo lovindu-l pe Lance Lance Stroll.

    La

    • 9. …dar noua aripă spate al echipei Aston Martin F1 testează regulile într-un mod diferit.

    După ce a fost în prim-planul știrilor ca urmare a anunțului de retragere a lui Sebastian Vettel, echipa Aston Martin F1 a continuat să ocupe primele pagini ale ziarelor pe măsură ce a avansat weekendul. Al doilea capitol al intrigii de la Budapesta a vizat modernizarea aripii spate – care pare să contravină unuia dintre obiectivele cheie ale noilor reguli din F1.

    Formularea acestora a pus capăt efectiv plăcilor de capăt ale aripilor spate anterioare, în încercarea de a reduce perturbarea fluxului de aer pentru mașinile care urmează. Dar AMR22 s-a aventurat în antrenamentele de la Hungaroring cu noile elemente verticale adăugate după ce inginerii echipeo Aston Martin F1 au găsit aparent o portiță de scăpare în regulament, care include secțiunea rulată în formă de apostrof a noii aripi.

    Deși actualizarea nu a transformat potențialul de ritm al Aston Martin F1Sebastian Vettel a declarat că nu a fost „un pas masiv în ceea ce privește performanța” – potențialul echipelor de a ocoli intenția regulilor din 2022 ar putea duce la eliminarea de către FIA a acestei lacune în viitor.

    La

    • 10. Piloții încă nu sunt mulțumiți de politica FIA privind limitele de pistă.

    Pentru a treia cursă consecutivă, piloții au fost din nou nemulțumiți de abordarea strictă a FIA în ceea ce privește limitele de pistă, Max Verstappen referindu-se chiar la virajele de pe Red Bull Ring din Austria pentru a-și susține punctul de vedere după calificările din Ungaria.

    În celălalta masina Red Bull Racing, Sergio Perez a avut un timp șters și apoi restabilit în timpul Q2, pe care l-a numit „dezordonat” și și-a oferit părerea că modul actual de a supraveghea limitele de pistă nu este „cu adevărat la înălțime”. Kevin Magnussen a calificat dezbaterea în curs de desfășurare drept „foarte frustrantă”, dar comentariile lui Max Verstappen au fost cele care au atras cel mai mult atenția.

    „Au început să vorbească despre virajul 13, ieșirea, linia punctată era marginea pistei”, a spus Max Verstappen. „Era o bordură și o linie albă lângă ea, care pentru mine personal este marginea pistei. Avem atât de multe lucruri mărunte și prostești care fac și mai dificil pentru ei să facă poliție. În calitate de piloți, vrem întotdeauna să ajutăm și să ne dăm sfatul, dar nu s-a auzit nimic, iar pentru mine, acest lucru este extrem de frustrant”.

    „Nu vreau să mă cert cu ei, vreau doar să-i sfătuiesc, dar se pare că nu le pasă cu adevărat.De fapt, după părerea mea, se uită la noi un pic ca și cum am fi niște amatori. Nu cred că este corect”.

    • Mai multe știri despre Campionatului de Formula 1 găsiți AICI.

    Sursa: Motorsport Network

    Photocredit: Formula 1 Fans Romania


    Nu pierdeti ultimele stiri din lumea uimitoare a motorsportului cu aplicatie GP24.
    Don't miss out on the latest news from the world of Motorsports with the GP24 App.
    Cu noua aplicatie GP24 primiti ultimele stiri direct pe dispozitivul mobil, 100% gratuit / Nu este necesara inregistrarea.
    With the New GP24 App you receive the latest news direct on your mobile device, 100% free / No need to register.
    Pentru/For Android: Faceti clic aici / Click here.
    Pentru/For iOS: Faceti clic aici / Click here.

    Latest Posts

    Don't Miss