Latest Posts

WSBK Jerez (Cursa 1): Bulega câștigă, Toprak obține titlul de campion mondial cu BMW!

Vizualizări: 6413

BMW sărbătorește primul titlu WSBK din istoria companiei: Toprak Razgatlioglu are nevoie doar de un loc doi sâmbătă pentru a-și asigura titlul de campion mondial 2024!

Nicolo Bulega, pilotul Ducati, a câștigat prima cursă principală a Campionatului Mondial de Superbike la Jerez (Spania). Cu victoria sa impunătoare, Bulega nu a mai putut, totuși, să amâne decizia timpurie privind titlul.

Pilotul de uzină BMW Toprak Razgatlioglu a terminat pe locul doi sâmbătă, asigurându-și titlul de campion înainte de termen. Razgatlioglu a rescris istoria campionatului bazat pe producție, devenind primul pilot BMW care câștigă campionatul.
Înainte de ultima zi de cursă a sezonului 2024, Razgatlioglu are 41 de puncte avans. Cu 37 de puncte încă posibile, titlul nu mai este acum la îndemâna sa. Cu 17 victorii în curse până acum, Razgatlioglu a fost pilotul remarcabil al sezonului WSBK 2024.

Deși turcul în vârstă de 28 de ani a trebuit să rateze șase curse din cauza unei accidentări, în cele din urmă a ieșit învingător și și-a asigurat al doilea titlu de campion mondial în primul său sezon pentru BMW.

wsbk

Ducati, BMW și Kawasaki pe prima linie a grilei de start

Bulega a început cursa de sâmbătă din pole position. În Superpolul de sâmbătă dimineață, Bulega a pulverizat recordul de pole-position vechi de cinci ani al lui Jonathan Rea și a avut un avans de peste 0,6 secunde față de Razgatlioglu, care a pornit din P2. Pilotul Kawasaki Alex Lowes a completat prima linie a grilei de start. Câștigătorul de anul trecut, Alvaro Bautista, a început cursa doar de la P15, după un Superpole ratat.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Nu au existat surprize în ceea ce privește alegerea anvelopelor. Majoritatea piloților au optat pentru versiunea de dezvoltare a compusului SCX. Cinci piloți au optat pentru anvelopa clasică SCX. Printre aceștia s-a aflat și Bulega, autorul pole-position-ului. Cu excepția lui Andrea Iannone (GoEleven-Ducati), toți piloții au folosit anvelopa față SC1. Iannone a preferat compoziția mai dură SC2.

wsbk

Numeroase accidentări la startul cursei: Alvaro Bautista a căzut și el

Bulega a câștigat sprintul la primul viraj. Razgatlioglu s-a aliniat pe poziția a doua. Pilotul Yamaha Andrea Locatelli a luat cu asalt linia a doua pentru a ajunge pe poziția a treia. Danilo Petrucci (Barni-Ducati) a pierdut multe poziții în virajul 2 după ce a fost acroșat de Alex Lowes.

La scurt timp după aceea, Petrucci a căzut. Tarran Mackenzie (MIE-Honda) și startul wildcard Tommy Bridewell (Honda UK) s-au accidentat și ei în primul tur. Cei doi britanici s-au ciocnit în virajul 6, Bridewell a ieșit din cursă, iar Mackenzie a rămas mult în urmă, pe ultima poziție.

La începutul celui de-al doilea tur, Alvaro Bautista a alunecat în pietriș la virajul 6. Bautista câștigase toate cele trei curse de la Jerez anul trecut, dar spaniolul a fost departe de forma sa din 2023 până acum în acest weekend. El a continuat cursa pe poziția a 24-a, dar a rămas la mai mult de 26 de secunde în urmă.

wsbk

Nicolo Bulega și Toprak Razgatlioglu s-au distanțat

Bulega a impus ritmul în față și avea câteva zecimi de secundă avans față de Razgatlioglu la începutul cursei. În spatele său, a avut loc o luptă acerbă pentru ultimul loc pe podium. Locatelli a fost pus sub presiune de pilotul Honda Iker Lecuona. Dar Alex Lowes a fost, de asemenea, la mică distanță.

După patru tururi, Razgatlioglu a crescut ritmul și s-a apropiat de Ducati-ul din frunte de la sector la sector. Turcul a crescut presiunea asupra lui Bulega. Cu cel mai rapid tur al cursei, Bulega a răspuns la timpii constant buni ai lui Razgatlioglu. Avansul a crescut din nou.
După o treime din distanța cursei, Michael Rinaldi s-a îndreptat spre boxe. Pilotul Motocorsa Ducati se luptase anterior cu pilotul BMW Works Michael van der Mark pentru locul șase.

wsbk

Toprak Razgatlioglu trebuie să-l lase să treacă pe Nicolo Bulega

La jumătatea cursei, avansul lui Bulega crescuse și mai mult. Razgatlioglu nu a putut să-l urmeze și era la 2,3 secunde în urmă după 10 din cele 20 de tururi. La alte cinci secunde în spatele lor, Locatelli și Lowes se duelau pentru locul al treilea. Lecuona a pierdut ceva teren și a terminat pe poziția a cincea în fața lui Van der Mark.

Razgatlioglu s-a abținut de la asumarea de riscuri în a doua jumătate a cursei și a încetinit. Avansul lui Bulega a crescut de la tur la tur. Duelul pentru ultimul loc de pe podium a fost mai palpitant: Locatelli l-a devansat cu câteva zecimi pe Alex Lowes. Pozițiile din spatele lor s-au rezolvat de la sine.

Bautista a stabilit cel mai bun timp dintre toți piloții în ultimele tururi. Cu cinci tururi înainte de finalul cursei, spaniolul era în P19 și încă mai avea șanse să intre în primii 15. Fără accident, un podium ar fi fost posibil pentru Bautista. Speranțele sale de a marca puncte au fost spulberate cu trei tururi înainte de finalul cursei. Un al doilea accident l-a coborât pe numărul 1 în P23.

Campionatul Mondial, decisiv sâmbătă: Toprak Razgatlioglu oferă titlul BMW!

Victoria lui Bulega nu a fost pusă în pericol în ultimele tururi. Începătorul WSBK a trecut linia de sosire cu un avans confortabil și și-a asigurat a cincea victorie a sezonului. Cu toate acestea, accentul a fost pus pe Razgatlioglu, care și-a asigurat titlul mondial cu locul doi și a fost sărbătorit după trecerea liniei de sosire.

Au fost multe lacrimi de bucurie la BMW. „Am făcut totul pentru el și el a făcut totul pentru noi. Îmi vine greu să cred”, a comentat directorul sportiv al BMW, Marc Bongers, care era vizibil emoționat.

wsbk

Toți cei cinci constructori reprezentați în top 5

Locatelli a decis duelul cu Lowes în favoarea sa și a oferit Yamaha un podium. Locul cinci i-a revenit lui Lecuona, care a asigurat un nou rezultat bun pentru Honda. Acest lucru înseamnă că toți cei cinci producători au fost reprezentați în top 5.

Michael van der Mark a terminat cursa de sâmbătă pe poziția a șasea. Xavi Vierge (Honda) a terminat prima cursă pe locul P7 în fața lui Axel Bassani (Kawasaki). Dominique Aegerter (GRT Yamaha) a terminat în top 10 pentru prima dată de la accidentare și s-a clasat al nouălea. Garrett Gerloff (Bonovo-BMW) a terminat al zecelea.

Fostul campion Jonathan Rea nu a reușit să termine în top 10

Jonathan Rea (Yamaha) a făcut o cursă nesemnificativă și a terminat pe locul al unsprezecelea. Andrea Iannone (GoEleven-Ducati) a terminat cursa la 0,005 secunde în spatele lui Rea, în P12. Punctele finale au revenit lui Sam Lowes (Marc-VDS-Ducati), Scott Redding (Bonovo-BMW) și Tetsuta Nagashima (Honda).

Philipp Öttl (GMT94-Yamaha) a terminat în afara punctelor, în P18. Germanul a fost la peste 40 de secunde în afara ritmului. Duminică va urma cursa Superpole și a doua cursă principală.

wsbk

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss