Latest Posts

Andrea Dosoli: „WSBK nu poate concura cu MotoGP”

Vizualizări: 3456

Andrea Dosoli vorbește despre modul în care Campionatul Mondial de Superbike poate exista alături de MotoGP și împărtășește o viziune interesantă

Curse captivante, personaje puternice și sporturi cu motor pe care le poți atinge: Campionatul Mondial Superbike a câștigat inimile multor fani. Cu toate acestea, campionatul aproape de serie nu poate concura cu numărul de spectatori din MotoGP. Iar Campionatul Mondial de Superbike este, de asemenea, departe de atenția mediatică a clasei întâi.

Întrucât campionatele mondiale MotoGP și Superbike sunt conduse de același promotor, problema prioritizării apare în mod repetat. În special în vederea calendarului din 2024, trebuie să ne întrebăm câtă atenție a acordat Dorna, deținătorul drepturilor, campionatului orientat spre serie. O pauză lungă, o singură cursă în străinătate și locații discutabile au generat numeroase critici.

Unele probleme cu calendarul pentru 2025 au fost rezolvate. Există încă o singură cursă în străinătate, dar pauzele lungi din calendarul din acest an nu mai există, ceea ce echipele, piloții și producătorii salută foarte mult.

andrea

Mai multe curse de antrenament WSBK, dar nu cu orice preț

Potrivit lui Andrea Dosoli, Yamaha și-a consumat toate zilele de teste pentru prima dată în acest an, deoarece pauzele dintre unele evenimente au fost foarte lungi. „Un test costă o echipă la fel de mulți bani ca un weekend de cursă, uneori chiar mai mult. Trebuie să plătești pentru tot, pneuri, închirierea pistei și așa mai departe”, dezvăluie italianul.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Yamaha și-a exprimat deja de mai multe ori dorința de a avea mai multe curse în afara Europei. „Bineînțeles că am dori să avem mai multe curse în străinătate, dar numai acolo unde există interes. Nu are sens să concurăm pe circuite unde nu putem atrage oameni pentru că nu avem niciun client acolo”, comentează Dosoli.

„În MotoGP, este vorba în primul rând despre drepturile TV, în timp ce în Campionatul Mondial de Superbike este vorba despre contactul direct cu clienții noștri. Trebuie să concurăm în regiunile în care există o anumită pasiune”, explică Dosoli. „Ar trebui să avem mai multe curse în străinătate? Da! Dar nu are sens să concurăm în Qatar”, clarifică managerul Yamaha, referindu-se la nivelul scăzut de interes al fanilor din Doha.

Most și Cremona: Criticile au fost urmate de entuziasm

În ultimii ani, calendarul Campionatului Mondial de Superbike a fost îmbogățit cu câteva circuite discutabile. Circuite precum Most din Republica Cehă sau Cremona din Italia, care nu sunt neapărat considerate demne de Campionatul Mondial. Cu toate acestea, aceste evenimente au surprins pozitiv criticii.

Dosoli a fost și el convins. „Most este un exemplu bun. Am fost unul dintre primii oameni care s-au întrebat de ce concurăm acolo. Privind în urmă, a fost o decizie bună să mergem acolo”, remarcă managerul Yamaha, adăugând: ”Campionatul Mondial de Superbike nu poate concura cu MotoGP. Ar trebui să câștigăm pe alte piste de curse”.

Dosoli este uimit de evoluția foarte pozitivă a numărului de spectatori la Most, de la o prezență inițială de mai puțin de 20.000 la 58.474 de fani în acest an. În doar trei ani, evenimentul a devenit al doilea cel mai popular eveniment din Campionatul Mondial de Superbike”, a declarat încântat Dosoli.

andrea

Un accent mai mare pe experiența fanilor în paddock-ul WSBK

Exemplul Most este o bună ilustrare a nișei pe care Campionatul Mondial de Superbike va trebui să o ocupe în viitor. Departe de circuitele Glamour Grand Prix, în regiuni în care există o mare pasiune pentru cursele de motociclete.

„Ar trebui să evităm să concurăm cu MotoGP”, spune Dosoli. „În schimb, trebuie să consolidăm și să dezvoltăm în continuare legătura pe care o avem deja cu clienții noștri. Campionatul Mondial de Superbike oferă o platformă care ne permite să activăm consumatorul final. Ar trebui să dezvoltăm idei pentru a oferi fanului o experiență și mai bună.”

Paddock-ul accesibil al Campionatului Mondial de Superbike este un mare avantaj. „Te poți apropia foarte mult de echipe și piloți. Trebuie să consolidăm și mai mult acest lucru și să creăm un paddock și mai deschis. Paddock-ul WSBK ar trebui să devină un loc în care să ne putem prezenta oferta”, își împărtășește Dosoli viziunea pentru viitor.

Va deveni Campionatul Mondial de Superbike un fel de târg de motociclete?

„Clienții noștri ar trebui să poată testa produsele noastre, fie că este vorba despre un model sport, o motocicletă de turism sau o motocicletă off-road. Ar trebui să încercăm să consolidăm aceste experiențe”, explică italianul.

„Viziunea mea este să creez un paddock în unele țări care să fie și o expoziție de motociclete”, explică Dosoli și subliniază: ”Doar Campionatul Mondial de Superbike poate oferi acest lucru și nu MotoGP, deoarece doar noi avem un paddock deschis.”

Dosoli dorește o experiență directă a fanilor și se referă la sportul motocross. „În motocross, pietrele care sunt aruncate în aer zboară prin aer, poți simți mirosul și poți atinge motocicletele. Acestea sunt experiențele care fac diferența”, spune managerul Yamaha.

andrea

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss