Latest Posts

WSBK 2025: Limitarea de combustibil va face WSBK mai lent

Vizualizări: 11921

Comisia WSBK anunță câteva inovații tehnice și sportive pentru WSBK 2025: cel mai important punct este noua limită a debitului de combustibil

La o lună după finalul sezonului Campionatului Mondial Superbike 2024 de la Jerez, organizatorii seriei au publicat condițiile-cadru pentru noul sezon, care va începe peste doar trei luni la Phillip Island (Australia).

Cea mai importantă inovație care a fost decisă la cea mai recentă reuniune a Comisiei Superbike este definirea clară a limitei anunțate a debitului de combustibil.

Reducerea debitului maxim este menită să contribuie la încetinirea Superbike-urilor pe termen lung, pentru a face seria mai sigură, pe de o parte, și pentru a menține diferența față de MotoGP, care va intra în era 850cc din 2027. Limitarea debitului oferă, de asemenea, posibilitatea de a armoniza motocicletele.

wsbk

„Din 2025, limita de debit pentru toți producătorii va fi stabilită la 47 kg/h”, au anunțat organizatorii seriei Campionatului Mondial Superbike. Va fi acordată o toleranță de două grame pe tur. Valorile aplicabile în sezonul următor vor constitui apoi baza pentru definirea limitelor viitoare.

„Pentru 2026, limita va fi stabilită la sfârșitul lunii iulie 2025, după analizarea primei părți a sezonului, în conformitate cu foaia de parcurs împărtășită cu producătorii”, precizează organizatorii WSBK în comunicat.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Ducati, BMW și Honda în dezavantaj cu superbikes-urile lor puternice?

Este de așteptat ca limitarea debitului de combustibil să apropie producătorii implicați, deoarece motoarele puternice și cu turație mare nu vor mai putea să își valorifice punctele forte la fel de clar ca înainte. Noua regulă ar trebui să ajute superbikes-urile mai puțin puternice să reducă decalajul.

Motorul V4 cu turație ridicată al modelului Ducati Panigale V4R, în special, va pierde putere în comparație directă (la reacția Ducati). O alternativă de reducere a efectului o reprezintă mapările mai sărace ale motorului, dar trebuie utilizate cu prudență în ceea ce privește durabilitatea.

În plus față de limita debitului de combustibil, unele detalii au fost formulate mai precis. De exemplu, există o definiție clară pentru winglets în ceea ce privește răsucirea. Este permisă o deformare maximă de 10 mm cu o forță de 50 N.

wsbk

Sfârșitul WorldSSP-300 stabilit și pragul de 110% în WorldWCR decis

De asemenea, a fost confirmat sfârșitul iminent al Campionatului Mondial Supersport 300, care va fi înlocuit de o nouă clasă din 2026. Din sezonul său de debut, în 2017, Campionatul Mondial Supersport 300 s-a impus ca o clasă entry-level, dar a fost criticat în mod repetat. Este de așteptat ca în clasa succesoare să fie utilizate motociclete mai puternice.

O altă schimbare afectează Campionatul Mondial Feminin: în WorldWCR, participantele trebuie să fie acum sub pragul de 110% pentru a se califica la curse. În sezonul de debut, au existat unele diferențe majore în domeniu. Scopul este de a obține un domeniu mai omogen pentru 2025.

wsbk

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss