Noua Bimota KB998 își face debutul la testul post-sezon al Campionatului Mondial de Superbike de la Jerez: Axel Bassani a stabilit cel mai bun timp al zilei în primul test
Bimota a prezentat noul KB998, cu care fosta echipă Kawasaki va concura în Campionatul Mondial de Superbike 2025, la testul WSBK de la Jerez. Luni, Kawasaki a prezentat publicului noul Bimota Superbike. Pilotul de teste Florian Marino a făcut câteva tururi marți. Alex Lowes și Axel Bassani, cei doi piloți de uzină Bimota, au început să se pregătească miercuri.
Bassani a stabilit miercuri cel mai bun timp pentru Bimota. Cu pneul extra-soft SCQ, italianul a parcurs circuitul în 1:38.478 minute. Bassani și-a depășit astfel timpul de calificare din weekendul de curse.
Timpul de miercuri ar fi fost suficient pentru locul cinci pe grila de start în Superpole. Bimota a trimis astfel un semnal puternic la primul test. Lowes a fost de asemenea rapid și a înregistrat un timp de 1:38,679 minute.
Potrivit lui Alex Lowes, Bimota necesită un stil de pilotaj diferit față de Kawasaki
Pentru Lowes, Bimota este al patrulea producător din Campionatul Mondial de Superbike. După debutul său cu Crescent-Suzuki, britanicul a concurat pentru Yamaha și Kawasaki ca pilot de uzină. Experiența lui Lowes este valoroasă pentru dezvoltarea modelului Bimota KB998.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
„A fost plăcut să accept această nouă provocare”, a comentat Lowes. „Am dobândit prima noastră experiență cu motocicleta. A fost vorba despre înțelegerea modului în care schimbările afectează motocicleta, ce am nevoie de la ea și cum trebuie să-mi adaptez stilul de pilotaj. Ne așteaptă multă muncă. Dar a fost minunat să începem în sfârșit. Mi-a plăcut să pilotez motocicleta. Feedback-ul inițial a fost foarte bun”.
Lowes a pilotat pentru Kawasaki din 2020 până în 2024. „Este foarte interesant pentru mine pentru că este atât de diferit față de trecut. Îmi place să-mi folosesc experiența și să înțeleg mai bine motocicleta”, relatează debutantul din WSBK.
Lowes este deja familiarizat cu motorul Kawasaki al Bimota din trecut. Cu toate acestea, în combinație cu noul șasiu și noua aerodinamică, rezultă o experiență de pilotaj diferită. Lowes este convins că Bimota impune cerințe diferite pilotului față de Kawasaki.
„Motocicleta trebuie să fie pilotată diferit”, notează el. „Am pilotat Kawasaki timp de cinci ani și am simțit că pot obține totul de pe motocicletă. Trebuie să pilotezi această motocicletă un pic mai ușor. Trebuie să-mi schimb stilul de pilotaj pentru a obține maximum de pe motocicletă.”
„Manevrabilitatea motocicletei este foarte bună. Se îndreaptă foarte bine”, se laudă Lowes, care avertizează să nu se tragă concluzii pripite. Deoarece condițiile bune de la Jerez pot ascunde unele deficiențe și, prin urmare, pot da o imagine falsă. Următorul test din Aragon ar trebui să ajute la o mai bună evaluare a situației actuale.
Timpii impresionanți ai lui Axel Bassani sunt încurajatori
Pentru Axel Bassani, ziua de miercuri a marcat începutul unui nou capitol în cariera sa din WSBK. „A fost o zi foarte bună cu noua Bimota. Nu a fost ușor la început pentru că este o motocicletă complet nouă”, raportează Bassani, care spune că nu a putut încă să testeze motocicleta. Cu toate acestea, persoane din interior au confirmat deja că Bassani a condus motocicleta înainte de debutul său oficial.
Bassani a format o unitate armonioasă cu Bimota în timpul testului. „Am avut o senzație bună. Dar avem încă mult de lucru în față. Dar am lucrat bine până acum”, a declarat italianul, exprimându-și satisfacția. Faptul că a fost mai rapid decât în weekendul de curse îi dă încredere lui Bassani.
„Am fost cu o jumătate de secundă mai rapid decât în Superpole în weekend. Asta este bine. Arată că am un feeling bun cu motocicleta și că pot să forțez”, a declarat bucuros pilotul Bimota Works, lăudând: Bimota a făcut o treabă foarte bună într-un timp foarte scurt.
Cum diferă Bimota de Kawasaki? „Aripile și șasiul sunt complet diferite. Se simte ca o motocicletă diferită care are același motor”, descrie Bassani. „A fost ciudat pentru că sunetul era identic, dar experiența de pilotaj nu. Kawasaki a fost o motocicletă bună, dar Bimota reprezintă o nouă eră. Asta este bine pentru noi”, spune Bassani, așteptând cu nerăbdare WSBK 2025.
Bimota intenționează să testeze la Motorland Aragon săptămâna viitoare, marți și miercuri.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.