Jonathan Rea privește înapoi la primul său sezon WSBK fără victorie – Pilotul Yamaha este totuși plin de speranță în vederea WSBK 2025
Nicio victorie, niciun podium în niciuna dintre cele 24 de curse principale și, în cele din urmă, doar P13 în clasamentul piloților: Jonathan Rea a fost mult sub așteptări în sezonul WSBK 2024. Sextuplul campion și-a imaginat o trecere mai ușoară de la Kawasaki ZX-10RR la Yamaha R1.
„O parte din mine vrea să uite acest sezon dezamăgitor și plin de provocări”, recunoaște Rea. Noul venit la Yamaha a făcut o impresie pozitivă la testele de iarnă 2023/24. Cu toate acestea, Rea și echipa sa au deviat de la startul sezonului în Australia.
„Când am pilotat Yamaha pentru prima dată, m-am îndrăgostit de senzația de a o pilota. Dar nu toți piloții au fost prezenți la test. Cu toate acestea, m-am simțit destul de rapid. Dar nu mă așteptam să urmeze cel mai dificil sezon din cariera mea”, privește Rea în urmă.
„Acestea sunt vremuri dificile, dar cred că vor urma vremuri mai bune”, spune cu speranță nord-irlandezul. „Este întotdeauna o provocare când schimbi producătorul. Dar nu mă așteptam să fie o luptă atât de grea și că nu mă voi regăsi atât de bine. Dar au existat și unele semne de speranță”.
De ce Jonathan Rea este optimist cu privire la WSBK 2025

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
În timpul Campionatului Mondial Superbike 2024, Yamaha a prezentat actualizarea din 2025 a modelului R1, care constă în principal în aerodinamică nouă. Pe parcursul iernii, vor fi realizate noi dezvoltări la Yamaha Superbike pentru a se asigura că WSBK 2025 este mai reușit decât anul precedent.
„Așa cum se întâmplă de obicei în motorsport, există o dezvoltare constantă”, explică Rea. „Știu că Yamaha continuă să muncească din greu pentru a îmbunătăți motocicleta. Deci există un motiv să fiu optimist. Acum este vorba de a pune cap la cap micile detalii pentru a continua să ne îmbunătățim.”
Dar nu doar Yamaha este sub presiune. Rea trebuie, de asemenea, să se îmbunătățească, deoarece concluzia este că el a fost doar al treilea cel mai bun pilot Yamaha și probabil că ar fi fost chiar al patrulea cel mai bun pilot Yamaha dacă nu ar fi fost ghinionul lui Dominique Aegerter cu accidentarea sa.
„Bineînțeles, voi lucra foarte mult și la mine în timpul pauzei de iarnă, pentru că nu mi-am realizat întregul potențial. Mă așteptam să fac un pas bun înainte în sezonul 2025”, spune Rea, cu gândul la noul sezon.
Fostul coechipier Alex Lowes regretă punctul slab al lui Jonathan Rea
Faptul că trecerea la Yamaha a fost o greșeală devine clar atunci când te uiți la sezonul fostului coechipier Alex Lowes. Lowes a câștigat mai multe curse și, în cele din urmă, a terminat pe locul patru în Campionatul Mondial. Pe pistă, Lowes a realizat cât de dificil a fost pentru Rea cu Yamaha.
„Desigur, și eu pilotez la limită pe Kawasaki, dar piloții Yamaha sunt cu adevărat la limită”, a comentat Lowes. „Când te confrunți unul cu celălalt pe pistă, recunoști mai bine situația. Este clar că ei au unele dezavantaje”.
Mai presus de toate, viteza maximă slabă a modelului Yamaha R1 i-a dat înapoi pe Rea și pe colegii săi de marcă. În curse, piloților Yamaha le-a fost dificil să își depășească adversarii. „Jonathan a trebuit să depășească limita motocicletei pentru a ține pasul”, a confirmat Lowes, adăugând: ”Mi-ar plăcea să mă lupt din nou pentru victorii în curse cu Johnny. Întotdeauna este foarte distractiv cu el”.
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.








