Formula 1: Rezumatul Marelui Premiu al Toscanei

0
218

Ce cursa! Doamne, ce cursa! Daca am crezut până acum că Monza a reprezentat apogeul evenimentelor din acest sezon, Mugello ne depășește cu mult orice închipuire. Nici nu am trecut bine de primele 2 viraje că Safety Car-ul și-a făcut apariția după un incident de proporții, care a implicat monopostul Red Bull al lui Max Verstappen și al lui Gasly cu al său Alpha Tauri care a rezultat în abandon pentru cei doi, și un contact ușor intre Vettel și Sainz. După ce mașina de siguranță a stat pe circuit aproape 8 tururi, la restart a avut loc un impact și mai puternic în urma căruia au fost scoase afara din cursa încă 4 monoposturi.
Latifi, Magnussen, Giovinazzi, și juniorul Sainz au scapăt nevătămați însă nu vor mai putea să continue cursa. În timpul steagului roșu, în urma investigației realizate de inginerii Renault, s-a decis retragerea lui Esteban Ocon, astfel după 9 tururi parcurse, doar 13 piloți rămân în cursa.
Mugello pare să nu fie doar un circuit al măreției și al priceperii piloților, ci și al norocului (cel puțin al celor de la Ferrari deoarece Leclerc ajunge pe podium) sau ghinionului deopotrivă (pentru cei 7 piloți care au părăsit deja Grand Prix-ul).

În urma restartului Lewis Hamilton reușește să preia conducerea plutonului, iar Stroll și Perez blochează locurile 4 și 5. Lance Stroll visează la încă un podium. Se lupta acerb să prindă Ferrari-ul lui Charles din urma și îl ajunge în turul 18.

În turul cu numărul 16, Daniel Ricciardo reușește să îl depășească pe Sergio Perez, sperând de asemena la un posibil podium cu actuala echipa. Este foarte bine cunoscut pe rețelele sociale faptul că acesta a făcut un pariu cu managerul formației franceze (Cyril Abiteboul)- în urma unui podium, Abiteboul va trebui să își facă un tatuaj la alegerea lui Ricci.
După 20 de tururi ambele monoposturi Ferrari se îndreaptă încet spre coada clasamentului. Leclerc fiind depășit în continuu de ceilalți piloți, iar Vettel nereușind să se mențină în zona punctelor.

Prima trecere prin linia boxelor după reînceperea cursei produce schimbări majore în clasament. O dată cu alegerea pneurilor se adopta și anumite strategii. Pirelli a propus doua scenarii pentru această etapă și anume pneu soft la început și schimb pe cauciucul dur, sau pneu soft și schimb pe cel mediu.
Daniel Ricciardo se apropie de piloții Mercedes, urcând pe a 3a treapta a podiumului în turul 37.

Și ce surpriza, un alt Safety Car în turul 44, Lance Stroll distruge complet monopostul, însă el pășește teafăr afară. Atât de multe lucruri se pot schimba în urma unui incident, iar acesta este dovada vie. Piloții au acum ocazia să schimbe pneurile cu unele soft și să dea tot ce au mai bun pe finele cursei. Cu toate acestea, impactul suferit de Stroll a fost foarte puternic, și deși el este teafăr, un nou steag roșu este necesar. 12 piloți ramași în cursa și încă 13 tururi de parcurs.

Cel de-al doilea restart din aceasta etapa îl are în frunte pe campionul en-titre, iar pe Kimi Raikkonen sub investigație în urma intrării pe linia boxelor când nu era permis, aceasta fiind soldata cu o penalizare de 5 secunde „stop and go”. Atât de solicitant acest final de cursă. O plecare excelența din partea lui Ricci care urca pe poziția secunda pentru o scurtă vreme, dar este apoi depășit atât de Bottas cât și de Alexander Albon, care obține primul sau podium (P3) în Formula 1 alături de Red Bull.

Marele Premiu al Toscanei se încheie cu o dublă Mercedes. Multiplul campion mondial Lewis Hamilton obținând o binemeritată victorie și punctul bonus pentru cel mai rapid tur.

Ricciardo deși a ratat podiumul la diferență de o poziție, a câștigat din nou inimile fanilor și a luat titlul de „Pilotul zilei”.

Sergio Perez, Lando Norris și Daniil Kvyat, ramași fără coechipier în cursă, reușesc să termine Grand Prix-ul pe locurile 5, 6 și 7 salvând puncte bune pentru echipe. Piloții Ferrari se clasează în puncte până la urma, iar Kimi este intercalat pe poziția a 9a intre cei doi. Ultimele doua poziții de aceasta data, după o multitudine de incidente rămân locul 11 al lui Russel și 12 al lui Grosjean.

Italia pare să fie un adevărat spectacol pentru fani, dar cine știe, etapa următoare în Rusia, s-ar putea să fie la fel de interesanta.

  • Photocredit: Formula 1 World Championship Ltd.
Ana Danila
Ultimele postari ale lui Ana Danila (vezi toate)