Cum a experimentat pilotul McLaren Lando Norris gestionarea în Ungaria și de ce l-a lăsat pe coechipierul său Oscar Piastri să depășească după un lung duel înainte și înapoi
„Desigur, întotdeauna îți trece ceva prin minte”, spune Lando Norris când este întrebat despre ordinea de echipă McLaren la Marele Premiu al Ungariei din 2024. Schimbul de locuri ordonat între el și Oscar Piastri a fost precedat de un schimb de replici radio viu, în care Norris a dat de asemenea impresia că ar putea să meargă împotriva ordinii de echipă și să nu-l lase pe Piastri să treacă.
Norris face acum apel la înțelegere pentru comportamentul său la radio: „Uneori, în sporturile cu motor trebuie să fii egoist și să te gândești la tine. Trebuie să-ți acorzi prioritate. Dar sunt și un jucător de echipă, așa că mintea mea a gândit destul de ciudat”.
Bineînțeles că știe „ce s-a întâmplat între mine și Oscar în trecut”, a continuat Norris. „El m-a ajutat de câteva ori. Dar asta a fost o situație diferită. Nu a fost vorba despre a mă ajuta”.
Mai degrabă, o „eroare de echipă” a creat circumstanțele care au forțat McLaren să facă o oprire la boxe. Deoarece Norris a avut prioritate la oprirea la boxe, el s-a trezit brusc în fața lui Piastri pe pistă – în frunte. „Am anulat apoi schimbul de locuri și înțeleg asta”, spune Norris.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Ce se întâmplă dacă aceste puncte lipsesc în final?
În același timp, el poate înțelege și criticile la adresa abordării McLaren, chiar dacă diferența față de pilotul Red Bull Max Verstappen în campionat poate fi catalogată drept „destul de mare”. „Dar dacă Red Bull continuă să facă greșeli și noi continuăm să ne îmbunătățim ca echipă, atunci încă putem reuși”, spune Norris.
„Bineînțeles că este optimist. Ar fi un obiectiv mare să recuperăm acele [76] de puncte în jumătate de sezon. Și apoi când te gândești, am dat șapte sau șase puncte aici. Bineînțeles că asta vine în minte”.
Acesta este motivul pentru care situația nu a fost „ușoară” pentru el în mașina de curse, spune Norris. „Dar am fost întotdeauna sigur: aș fi făcut-o cel târziu în ultimul tur. Știu ce am de gând să fac. Dar, desigur, îmi pun și întrebări. Și aș fi așteptat până la ultimul viraj din ultimul tur”.
Dar nu a făcut-o: cu trei tururi înainte de final, Norris a încetinit și l-a lăsat pe Piastri să-l depășească. Și pe bună dreptate: „Dacă o mașină de siguranță ar fi ieșit brusc și nu l-aș fi putut lăsa pe Oscar să treacă, aș fi arătat ca un idiot”, explică Norris. „Așa că l-am lăsat să treacă”.
Va fi Norris mai încăpățânat data viitoare?
Norris este întrebat dacă ar acționa diferit într-un scenariu similar în viitor. Răspuns: „Depinde. Nu a fost vina mea că am condus cursa. Echipa ar fi trebuit să îl aducă mai întâi pe Oscar la boxe, apoi nu am mai fi avut această discuție acum. Ca echipă, am fi putut rezolva situația puțin diferit.”
Pentru Norris, concluzia este „o chestiune de a ști dacă meriți să câștigi sau nu”. „Nu am meritat să câștig aici, e la fel de simplu ca asta. Oscar a meritat-o. A condus extraordinar. Nu ar fi trebuit să fiu în această poziție în primul rând. Am dat-o în bară ca echipă. Și asta a fost tot din punctul meu de vedere”.
Ar fi fost permis un atac?
Dar nu ar fi putut Norris să atace după schimbul de locuri și să lupte pentru victorie? Sau a existat un „pact de neatac” pentru piloții McLaren în ultimele tururi din Ungaria?
Norris neagă: „Am avut voie să conducem unul împotriva celuilalt. Întotdeauna a fost așa. Doar că uneori este mai bine să ne păstrăm pozițiile. Dar 99 la sută din timp ni se permite să conducem liber. Și așa va fi și în viitor”.
Factorul decisiv este „încrederea reciprocă și onestitatea în echipă”, care este reafirmată înainte de fiecare cursă, spune Norris. „Cred că această atitudine ne-a permis să recuperăm atât de repede și să dezvoltăm mașina mai rapid”.
„Și eu însumi am impresia că am fost întotdeauna deschis, onest și respectuos cu colegii mei. Cred că aceasta este o calitate bună din partea mea și m-a ajutat adesea în trecut.”
- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.