Celebru pilot de teste de F1: Kalle Rovanperä, de două ori campion mondial de raliuri, a pilotat un Red Bull RB8 din sezonul 2012 la Red Bull Ring
Dublul campion mondial de raliuri Kalle Rovanperä a intrat miercuri (6 noiembrie) în rândul piloților de teste importanți din Formula 1. Finlandezul a pilotat un Red Bull RB8 la Red Bull Ring din Spielberg. Monopostul cu care Sebastian Vettel a câștigat al treilea său titlu de campion mondial în sezonul 2012 al Formulei 1.
După ce s-a familiarizat inițial cu circuitul într-o Formula 4 și o Formula Renault 3.5, Rovanperä a urcat în monopostul de Formula 1 și a parcurs 50 de tururi bune ale circuitului Grand Prix din Styria. El a fost susținut de Patrick Friesacher. Fostul pilot de Formula 1 este acum instructor șef la Red Bull Ring.
„Formula 1 era ceva ce așteptam cu nerăbdare de mult timp și a fost foarte tare să pot în sfârșit să o pilotez”, a declarat Rovanperä după primul său test de Formula 1. „Ziua a decurs bine și am plecat acasă cu un sentiment foarte bun”.

Rovanperä, impresionat de aderența monopostului de Formula 1
„Cea mai mare diferență între raliu și Formula 1 este, bineînțeles, că o mașină de raliu se mișcă mult mai mult în caroserie”, a spus tânărul de 24 de ani. „Formula 1 este un pic ca un kart. Suspensia nu se mișcă prea mult, dar are o aderență incredibilă – și, desigur, Formula 1 are o forță de apăsare enormă, ceea ce înseamnă că poți merge mult mai repede în viraje. Este, de asemenea, foarte diferit din punct de vedere fizic.”

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
„Există mult mai multe forțe G laterale, monopostul frânează mai puternic și virează mai repede – se simte foarte diferit pentru pilot”, spune Rovanperä, descriindu-și impresiile. „Când te așezi în ea pentru prima dată, se simte foarte diferit față de o mașină de raliu – de asemenea, stai într-o poziție foarte diferită, așa că se simte foarte diferit – dar a fost foarte cool să simt asta astăzi.”
Primele semne ale viitorului test de Formula 1 al lui Rovanperä au venit la începutul acestui an, când a postat fotografii dintr-o vizită la fabrica Red Bull din Milton Keynes. Montarea scaunului a avut loc acolo, iar Rovanperä a pilotat simulatorul de Formula 1 al Red Bull.
Primul test de talent la vârsta de opt ani
Fiul fostului pilot WRC Harri Rovanperä făcuse deja furori pe scena raliurilor încă din copilărie. Motivul pentru aceasta a fost un videoclip YouTube. Acesta îl arăta pe Rovanpeä, în vârstă de opt ani, pilotând o Toyota Starlet pe drumuri acoperite cu zăpadă, în stilul tipic scandinav.
Talentul său extraordinar a fost recunoscut de la o vârstă fragedă. La vârsta de 15 ani a participat la primele sale raliuri în Țările Baltice și a sărbătorit primele sale victorii. Deoarece Rovanperä nu avea încă permis de conducere la acea vreme, mașina a trebuit să fie pilotată de copilotul său pe drumurile publice, departe de probele speciale închise.
După aceea, lucrurile au mers în sus. În 2019, el a devenit campion mondial în WRC2, Formula 2 a raliurilor. În 2020, la vârsta de 19 ani, Rovanperä a devenit pilot de uzină pentru Toyota. Un an mai târziu, el a sărbătorit prima sa victorie în WRC. În 2022, la vârsta de 22 de ani, a devenit cel mai tânăr campion mondial din istoria Campionatului Mondial de Raliuri.

Nu este primul pilot de raliuri într-un monopost de F1
După ce și-a apărat cu succes titlul în 2023, Rovanperä și-a anunțat surprinzător retragerea parțială, deoarece se simțea epuizat. În sezonul 2024, finlandezul a pilotat doar un program part-time pentru Toyota în WRC, dar a sărbătorit patru victorii în șapte starturi, devenind cel mai de succes pilot al anului în această statistică.
În noul său timp liber, Rovanperä se dedică altor activități. În plus față de cursele de drift, una dintre marile sale pasiuni, a concurat în Porsche Carrera Cup Benelux și a câștigat trei curse acolo. Concurând pe circuit, Rovanperä a declarat că dorea să devină un pilot de curse mai complet.
Finlandezul nu este primul campion mondial de raliuri care își încearcă norocul la volanul unui monopost de Formula 1. Colin McRae, Tommi Mäkinen și Sebastien Ogier au făcut deja acest pas înaintea sa. Sebastien Loeb a participat chiar și la testele oficiale de iarnă de Formula 1 pentru Red Bull în 2007.

- Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.





