Revenirea în WRC nu e exclusă: Ce și-ar imagina Lancia

WRC: Lancia revine pe scena raliurilor cu o mașină Rally4 – pe termen mediu, intrarea în clasa Rally2 sau chiar în clasa de top nu este exclusă

Lancia revine pe scena raliurilor cu modelul Ypsilon Rally4. De anul viitor, va exista o nouă cupă monomarcă numită „Lancia Rally Trophy”, ca parte a Campionatului Italian. Câștigătorul va concura apoi în Campionatul European în 2026 cu o echipă susținută de uzină.

Lancia a câștigat de zece ori campionatul constructorilor în Campionatul Mondial de Raliuri (1974 – 1976, 1983, 1987 – 1992). Anunțul conform căruia marca construia din nou o mașină de raliu a provocat o mare emoție în peisaj.

wrc

O revenire în WRC nu este complet exclusă pe termen mediu. Noi reglementări tehnice sunt planificate pentru 2027. Se așteaptă ca FIA să publice detaliile exacte în decembrie.

„Trebuie să cunoaștem regulile, trebuie să știm cum vor arăta Rally2 și Rally1 în viitor”, a declarat directorul sportiv al Lancia, Eugenio Franzetti.

„De îndată ce vom înțelege acest lucru în următoarele câteva luni, vom putea înțelege și cât va costa. Odată ce cunoaștem regulile, putem întocmi un plan de afaceri. Odată ce acesta va exista, vom putea cântări costurile, valoarea vizibilității și veniturile.”

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

„Facem motorsport atunci când există o rentabilitate a investiției. Pe de o parte, există costuri tehnice și logistice și, pe de altă parte, valoarea vizibilității mărcii este foarte importantă. Asta aduce sponsori, parteneri și așa mai departe. Toate acestea trebuie să fie clar pozitive.”

wrc

Prin urmare, o revenire în cele mai înalte clase de raliu nu este de neconceput. Dar, pentru moment, accentul se pune pe proiectul Rally4. Există un motiv întemeiat pentru care Lancia a luat o decizie conștientă în favoarea acestei clase entry-level.

„Astăzi, doar Rally4 are reglementări stabile”, spune Franzetti. „Știm cum este construită această mașină și cât costă. Acesta este motivul pentru care Lancia revine cu un Rally4. Este un produs excepțional care este interesant pentru curse și din punct de vedere comercial.”

Costurile mai mici decât în prezent și introducerea unui plafon bugetar în WRC ar putea fi puncte importante în favoarea unei reveniri pentru Lancia. Franzetti apreciază, de asemenea, clasa Rally2. Grupul Stellantis, din care face parte Lancia, este reprezentat acolo cu Citroen C3 Rally2.

„Să încercăm să creăm campionate care costă mai puțin și au un plafon de cost. Dacă ești în acest interval, poți face ce vrei. Este nevoie de un campionat cu o cifră de milioane definită”.

„În acest domeniu, inginerii își pot urmări ideile”, spune Franzetti. „Motorsportul este, de asemenea, promovare, este folosit ca o prezentare. Astăzi, totul se îndreaptă în direcția hibridizării și electrificării. Toată lumea vrea să arate ce poate face. O plafonare a costurilor ar fi suficientă”.

„Rally2 este, de asemenea, o mașină foarte interesantă pentru că este rapidă și poți câștiga campionate naționale și Campionatul European. Deoarece există atât de puține mașini Rally1 în prezent, puteți termina în primii 10 în WRC și cu un Rally2.”

„Este chiar posibil să te apropii de top 5. Atunci ai multă vizibilitate. Este, de asemenea, un produs comercial. Poți vinde mașina, costul pe kilometru este acceptabil. Rally2 este o specificație extrem de inteligentă”, spune Franzetti.

Acest lucru se datorează faptului că mașinile Rally2 pot fi vândute și utilizate de privați. Pe de o parte în raliurile naționale, dar și în campionatele europene și mondiale. Din 2015, Skoda, de exemplu, a vândut aproximativ 600 de mașini Fabia cu specificație Rally2.

wrc

  • Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media / Red Bull Media House
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza