WRC: Fără sistem hibrid, dar cu mașina veche: Hyundai încă așteaptă cu dezvoltarea ulterioară a modelului Evo – data de utilizare încă deschisă
Noul sezon al Campionatului Mondial de Raliuri începe în mod tradițional la sfârșitul lunii ianuarie cu Raliul Monte Carlo. Duelul dintre Toyota și Hyundai va continua și anul viitor. Cu toate acestea, Hyundai nu se va prezenta cu mașina modernizată atunci când se va da semnalul de start între 23 și 26 ianuarie.
Inițial, producătorul sud-coreean plănuise să omologheze o nouă versiune a modelului i20 N Rally1 pentru 2025. Cu toate acestea, deoarece au existat mult timp incertitudini cu privire la reglementările tehnice pentru anul viitor, aceste planuri au fost anulate.
Abia la jumătatea lunii noiembrie, FIA a decis că niciun sistem hibrid nu va fi utilizat în viitor. Greutatea minimă a vehiculelor va fi redusă de la 1.260 la 1.180 de kilograme.
Acest lucru este menit să mențină același raport între greutate și putere. În plus, restrictorul de aer prescris va fi redus de la 36 la 35 de milimetri. Performanțele vehiculelor ar trebui să rămână în aceeași gamă.
Cu toate acestea, Hyundai a reușit să păstreze o parte din programul de dezvoltare inițial. Acest lucru se datorează faptului că jokerii de dezvoltare pentru 2026 au fost devansați pentru 2025. Acest lucru înseamnă că patru jokeri sunt disponibili pentru dezvoltarea ulterioară.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Hyundai a efectuat deja mai multe test drive-uri în ultimele luni. Încă nu s-a decis când va fi folosită noua mașină în raliuri. Deocamdată, se bazează pe vehiculul încercat și testat fără sistem hibrid.
„Se lucrează mult, dar credem că mașina noastră are încă mult potențial”, a declarat Cyril Abiteboul, șeful Hyundai Motorsport.
„De asemenea, suntem foarte limitați în ceea ce privește kilometrii de testare. Așa că întrebarea cheie este când va veni punctul de cotitură în care noua mașină este o platformă mai controlată decât mașina actuală?”
„Nu este chiar o mașină nouă, este o versiune Evo. Suntem în acest proces pentru a găsi punctul de basculare. Pe baza acestuia, vom lua o decizie cu privire la momentul în care utilizarea noii mașini este cea mai bună strategie.”
„Dar asta nu va fi la Monte Carlo”, confirmă Abiteboul. „Vom folosi mașina actuală în Monte Carlo. Este un eveniment special. Nu câștigi acolo cu viteză pură. De aceea, este mai bine să conducem acolo cu o mașină pe care o înțelegem foarte bine.”
Campionul mondial Thierry Neuville a câștigat clasicul de la Monte Carlo în urmă cu un an. Hyundai se va alinia acolo cu trei mașini. Alături de campion se află Ott Tänak și noul venit Adrien Fourmaux, care va conduce a treia mașină pe tot parcursul sezonului.
- Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.