Decizie pe ultima probă specială: Toyota asigură titlul constructorilor în Campionatul Mondial de Raliuri pentru a patra oară consecutiv într-un mod dramatic
La vârsta de 39 de ani, Jari-Matti Latvala a experimentat deja multe în raliuri: a concurat de 211 ori ca pilot în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), mai mult decât oricare alt pilot. Din 2021 este director de echipă al echipei Toyota Works. Și totuși, finalul palpitant al Raliului Japoniei cu decizia privind titlul constructorilor a fost ceva unic pentru el.
„A fost o poveste incredibilă și nu cred că am mai văzut vreodată o astfel de poveste când vine vorba de cât de strânsă poate fi lupta în timpul unui sezon”, a declarat Latvala.
Toyota a început Raliul Japoniei la 15 puncte în spatele Hyundai. Și pentru o lungă perioadă de timp, se părea că titlul constructorilor este un lucru sigur pentru echipa de uzină a producătorului sud-coreean, deoarece Ott Tänak a condus raliul cu încredere până duminică dimineața.
Puține speranțe pentru Latvala sâmbătă
Sâmbătă, Latvala dădea încă puține șanse Toyota în lupta pentru titlul constructorilor și spera la sprijinul celor de la M-Sport. Cu toate acestea, acesta nu a venit de la echipa britanică Ford, ci tocmai de la Tänak, care a abandonat în prima probă specială de duminică în urma unui accident.
În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)
Acest lucru a însemnat că Toyota și Hyundai erau la egalitate în clasamentul provizoriu WRC înainte de ultima etapă de putere. Prin urmare, era clar: cine obține un rezultat mai bun ca echipă în ultima etapă a sezonului va câștiga titlul.
Și aceasta a fost Toyota. Cu primul loc pentru Sebastien Ogier și al treilea pentru Elfyn Evans, japonezii au întors literalmente jocul în ultimii metri și au distanțat Hyundai, pentru care noul campion mondial al piloților Thierry Neuville a terminat al doilea și Andreas Mikkelsen al cincilea, la doar trei puncte.
Zi plină de nervi pentru Latvala
„Dacă te gândești la ce s-a întâmplat în acest weekend – aș spune că este cea mai bună poveste pe care o poți scrie”, spune Latvala. „Pentru mine, arată cât de grozav este raliul și cât de dramatice au fost evenimentele. Trebuie doar să păstrăm poveștile vii”.
„Ne-am luptat în ultima etapă și pe ultimii câțiva metri. Aceea a fost probabil cea mai grea zi din cariera mea de șef de echipă, pentru că a fost foarte stresantă”, spune șeful echipei Toyota. „Am avut sentimentul tot timpul că piloții noștri vor ieși de pe traseu în fiecare viraj. Am fost speriat tot timpul, dar au făcut o treabă foarte bună.”
În ciuda deciziei dramatice, al patrulea titlu consecutiv la constructori al Toyota nu este nemeritat. Pe parcursul sezonului, piloții Toyota au câștigat opt raliuri, în timp ce Hyundai a reușit doar cinci victorii. Cu toate acestea, Neuville și Tänak au beneficiat în special în acest an de noul sistem de puncte, care acordă puncte pentru clasamentul de după sâmbătă, dar și pentru etapa de duminică.
„Am câștigat mai multe raliuri, dar am avut duminici proaste și asta ne-a costat mult. Am avut trei duminici proaste, iar Hyundai a fost mult mai bun în duminici, dar acum li s-a întâmplat și lor”, a declarat Latvala, privind în urmă la sezon. „În general, cred că am fost foarte puternici ca echipă pe tot parcursul anului, dar au existat câteva incidente pentru care am plătit prețul”.
- Mai multe știri despre World Rally Championship găsiți AICI.
Photocredit: Red Bull Content Pool
Sponsor: TricouMania
Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.