Ziua de vineri de dinaintea cursei de 24 de ore de la Le Mans este momentul tradițional în care producătorii își fac marele anunț și, în ciuda circumstanțelor deosebite din acest an, cu un program comprimat și fără fani, 2020 nu este diferit. Peugeot, care urmează să se întoarcă la cursele de rezistență de top în 2022, a dezvăluit mai multe detalii despre programul Le Mans Hypercar (LMH), care încă nu a fost denumit.

Peugeot a ales să construiască o mașină conform reglementărilor Hypercar de la Le Mans. În ciuda faptului că există acum o alegere între platformele LMH și IMSA LMDh pentru producătorii care doresc să concureze la Le Mans, Peugeot a optat pentru prima.

Marca spune că această decizie a fost dictată de mai multe criterii, unul fiind libertatea aerodinamică pe care o oferă setul de reguli. Acest lucru face posibil producătorii să încorporeze detalii estetice în design, care nu ar fi fezabile pe o mașină-prototip pur. În practică, acest lucru înseamnă că departamentul de proiectare al Peugeot va avea un rol mult mai mare în conceperea bolidului.

Responsabilii pentru aerodinamică de la Peugeot Sport trebuie fie siguri forma finală a mașinii corespunde cu formula BoP-ul specific clasei.

Olivier Jansonnie, director tehnic pentru programul WEC al Peugeot Sport, a subliniat detaliile mașinii, aflată în prezent în stadiu de concept. „Mașina va fi cu tracțiune integrală, echipată – conform cerințelor – cu un motor electric și o putere maximă de 200 kW pe puntea față. Nivelul total al puterii va fi identic cu cel al unei mașini termice cu tracțiune pe două roți, 100% (500 kW sau aproximativ 680 CP) care va fi distribuită între cele două axe. În comparație cu ceea ce știm în prezent în LMP1, bolidul va fi mai greu, astfel încât să fie compatibil cu vehiculele rutiere. De asemenea, va fi mai lung, 5m comparativ cu 4,65m pentru LMP1 și mai lat, 2m mai degrabă decât 1,9m.”

Această reglementare este diferită, în mod clar impune niște limite, dar lasă loc, de asemenea, pentru multe posibilități tehnice în dezvoltarea noastră, mai exact în ceea ce privește forma generală, atâta timp cât o anumită eficiență aerodinamică totală, nu este depășită (aceasta va fi măsurată într-un tunel de vânt la scară 1:1 și va face parte din BoP.)”

„Până în prezent, am confirmat o parte din conceptul aerodinamic, cadrul motorului a fost decis și am ales funcționalitatea sistemului hibrid și designul său fundamental. Mai avem câțiva pași înainte de debutul nostru în anduranță în 2022, în ceea ce privește studiul, producerea de prototipuri și, în cele din urmă, afirmarea pe bancă și pe pistă. ”

Ana Danila