Directorul tehnic pentru LMP1 al celor de la Toyota, Pascal Vasselon, spune nu găseștecuvintele potrivite” pentru a-i consola pe cei din echipajul #7 după încă o ratare la Le Mans. Pentru al doilea an consecutiv, hibridul TS050 (Toyota), pilotat de Kamui Kobayashi, Mike Conway și Jose Maria Lopez, a fost cel mai rapid în calificări, dar a eșuat în cursă din cauza unei defecțiuni mecanice.

Numărul #7 conducea cursa pe timpul nopții când a suferit o defecțiune care a răpit 30 de minute din timpul echipei. Kobayashi, Conway și Lopez au coborât pe 4 și abia au reușit revină pe podium după ce și Rebellion a avut o defecțiune.

Deși cei de la Toyota a avut motiv de sărbătoare pentru al lor hat-trick realizat împreună cu echipajul #8, au fost de asemena și triști pentru trio-ul mai puțin norocos. „Cu siguranță îmi lipsesc cuvintele pentru a vorbi cu piloții bolidului #7”, a spus directorul tehnic Vasselon.

Numărul #7 a fost clar ceva mai rapid decât #8. De două ori la rând au meritat câștige, dar s-a întâmplat ceva ce nu ținea de ei, deci îmi pare foarte rău pentru situația în care se află.” „Piloții fac totul perfect, se pregătesc bine, sunt rapizi, și totuși de fiecare dată se întâmplă ceva rău ce nu poate fi controlat. Întreaga echipă e tristă pentru ei.”

Rob Leupen, directorul echipei afirmă: „ A fost un moment greu de digerat, deoarece dominau chiar mai mult decât anul trecut, erau la mai bine de un tur distanță și mergeau impecabil.”

Încerci îi consolezi, dar e clar nu doresc audă nimic de genul acum. E dificil, dar fiecare trebuie găsească propriul mod de a trece peste.” „Au fost mai puternici toată săptămâna, dar s-a intmplat ca mașina #8 aibă puțin mai mult noroc la Le Mans. Nu-mi pot explica cum.”

În ciuda emoțiilor mixte afișate de Leupen, acesta a fost fericit cu performanța TS050 la final, înainte de trecerea la noile Hypercars în 2021. Olandezul a adăugat: „Nu a fost mereu exact așa cum am plănuit, dar a fost o cursă bună. E păcat nu au fost prezenți fanii, sau prea multă lume în anturaj, deoarece asta face Le Mans atât de special.”

„ Dar a fost o eră minunată, cu mașini cu o tehnologie de înaltă clasă, multe emoții și curse frumoase, întâi cu Audi și Porsche, apoi cu Rebellion.” „Anul viitor va fi foarte interesant și diferit datorită noilor Hypercars.”

Ana Danila