Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) Ferrari se prăbușește în cursa WEC de la Sao Paulo: Frustrare și...

Ferrari se prăbușește în cursa WEC de la Sao Paulo: Frustrare și neputință în locul atacului la titlu

Vizualizări: 5466

De la victoria de la Le Mans la locul trei în WEC: Ferrari ratează podiumul la Sao Paulo. Dominația Toyota provoacă frustrare în rândul liderilor.

A fost o demonstrație de putere care a amintit foarte mult de anii plictisitori din Campionatul Mondial de Anduranță: Toyota a dominat în voie cursa de 6 ore din Sao Paulo. Sebastien Buemi, de patru ori câștigător la Le Mans, și coechipierii săi Brendon Hartley și Ryo Hirakawa au trecut linia de sosire după 236 de tururi cu un avans aproape gigantic de 1:08 minute față de duo-ul Penske-Porsche.

În timp ce echipa japoneză a fost nevoită recent să se recunoască învinsă de Ferrari la 24 de ore de la Le Mans, Toyota GR010 Hybrid a ridicat cu adevărat ștacheta la a cincea cursă a sezonului, la Interlagos. Cifrele cursei arată și acest lucru: Mike Conway pe Toyota #7 a stabilit cel mai bun timp al zilei în turul 2: 1:24,801 minute, cu 0,8 secunde mai rapid decât cel mai rapid Porsche și cu 1,4 secunde mai rapid decât cel mai bun Ferrari.

Ferrari

Toyota, în liga ei proprie la cursa WEC de la Sao Paulo

Nici în ceea ce privește viteza maximă nu au existat două păreri. Ryo Hirakawa de la victorioasa Toyota #8 și-a dus hypercar-ul la o viteză maximă de 282,6 km/h – cu aproximativ 4 km/h mai rapid decât Porsche și cu 7 km/h mai bun decât Ferrari. “Nu am putut prinde Toyota astăzi”, a recunoscut șeful Porsche Motorsport, Thomas Laudenbach, a cărui echipă continuă să conducă în campionatul mondial.

Buemi/Hartley/Hirakawa au obținut prima victorie a sezonului în WEC într-o ligă a lor. Ar fi trebuit să fie un triumf dublu pentru Toyota dacă nu ar fi existat o problemă cu fluxul de combustibil care i-a costat pe cei de la #7 (Conway, Kobayashi, De Vries) aproape trei minute și jumătate la boxe, pe lângă o penalizare pentru drive-through. Revenirea incredibilă a lui Kamui Kobayashi în ultimele tururi, de pe locul șapte pe locul patru, a arătat de ce sunt cu adevărat capabile hypercarurile japoneze.

Kamui Kobayashi a depășit Ferrari – Maranello aplatizat

Fostul pilot de Formula 1 a trecut practic peste cele două Ferrari de uzină în fuga sa spre față, recuperând mai mult de o secundă pe tur. Cei responsabili de la Maranello au fost aplatizați corespunzător. “La finalul unei astfel de curse, este dificil să găsești cuvintele potrivite pentru a exprima frustrarea echipei și sentimentul de neputință”, a declarat șeful mașinii sport, Antonello Coletta, citat în comunicatul Ferrari.

În ciuda unui parcurs fără greșeală, a fost imposibil pentru Ferrari să obțină un rezultat mai bun decât locurile cinci și șase. De fapt, doar mașina #51 (Pier Guidi, Giovinazzi, Calado) a fost încetinită de o penalizare pentru drive-through, în timp ce Antonio Fuoco, Miguel Molina și Nicklas Nielsen din Ferrari #50, câștigătorii în exercițiu de la Le Mans, nu au fost vinovați de nimic.

Ferrari speră la o “luptă corectă” în următoarea cursă din WEC

Doar alegerea pneurilor a fost discutabilă: Strategii Ferrari au optat pentru o strategie de pneuri împărțite la începutul cursei, cu compoziții medii pe stânga și compoziții dure pe dreapta. Cele două Toyota, pe de altă parte, au parcurs întreaga distanță a cursei exclusiv cu pneurile medii Michelin. Acest compus s-a dovedit a fi cel mai bun – cel puțin pe Toyota.

“Știam că nu putem lupta pentru victorie și, din păcate, ceea ce s-a întâmplat în simulări a fost confirmat de ceea ce s-a întâmplat în cursă”, a explicat Coletta, omul Ferrari. “Sperăm să avem șansa de a duce o luptă corectă la Austin”. Diferența față de concurență a fost mult prea mare pentru a ne lupta pentru un loc pe podium”, a declarat șeful Ferrari pe distanțe lungi, Ferdinando Cannizzo.

Ferrari suferă un eșec în campionatul mondial, în ciuda actualizării tehnice

După a doua victorie consecutivă la Le Mans, Ferrari a trebuit să suporte cea mai mare greutate suplimentară dintre toate cele nouă hypercar-uri, cu 17 kilograme. La 1.060 de kilograme, 499 P a fost la fel de greu ca Toyota, care la rândul său a avut 7 kilograme adăugate pentru Sao Paulo. Cu toate acestea, japonezul GR010 Hybrid (-2 kW) a pierdut cu 3 kW mai puțină putere decât Ferrari (-5 kW) și a condus cu 506 kW (687 CP) la 503 kW.

A cincea din cele opt curse din acest sezon nu a fost un loc bun pentru Ferrari, care își anunțase anterior intenția de a ataca avansul Porsche în campionatul mondial. Italienii au adus chiar și prima actualizare tehnică, constând în noi sisteme de răcire a frânelor, o caroserie inferioară revizuită și patch-uri aero sub farurile față. De fapt, Ferrari (109 puncte) a pierdut locul doi în campionatul constructorilor în favoarea Toyota (122 puncte). Porsche rămâne lider cu 126 de puncte.

Echilibrul de performanță joacă un rol decisiv în WEC – dar nu ai voie să vorbești despre asta. Toyota a învățat recent ce se întâmplă atunci când vorbești despre BoP în ciuda regulii de botniță a FIA.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version