Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) Confirmat: Hyundai intră în clasa hypercar WEC cu Genesis!

Confirmat: Hyundai intră în clasa hypercar WEC cu Genesis!

Vizualizări: 1874

Hyundai a confirmat că va intra în clasa hypercar a Campionatului Mondial de Anduranță (WEC) cu marca sa premium „Genesis” – nu a fost precizată o dată exactă

Secretul deschis a ieșit la iveală: Hyundai intră în clasa hypercar a Campionatului Mondial de Anduranță (WEC)! Producătorul sud-coreean a confirmat joi dimineață prin intermediul rețelelor de socializare : Hyundai se concentrează în prezent pe dezvoltarea unui prototip hibrid bazat pe reglementările LMDh.

Ceea ce este nou, însă, este că intrarea în WEC nu va avea loc sub marca principală Hyundai, ci sub marca premium Genesis. Un calendar nu a fost încă anunțat, dar pare mai mult decât probabil că Genesis va intra în WEC cu cel puțin o mașină LMDh din sezonul 2026.

„Programul LMDh va adăuga un nou pilon la portofoliul Hyundai Motorsport”, se arată în ultimul anunț. „De la înființarea sa în 2012, Hyundai Motorsport a concurat cu Hyundai în WRC și TCR”.

Și mai departe: „Genesis, marca premium a Hyundai Motor Group, va extinde disciplinele activităților sale de motorsport pentru a include cursele de anduranță”. Nu este clar dacă acest lucru va include seria americană IMSA în plus față de WEC, dar este probabil.

Hyundai

Dezvoltarea LMDh împreună cu Oreca

Sud-coreenii urmează o cale necomplicată, deoarece producătorii nu trebuie să își construiască propriul șasiu în clasa LMDh. Hyundai a decis să proiecteze doar motorul propriu-zis, în timp ce șasiul va fi dezvoltat și construit de compania franceză Oreca.

Oreca este una dintre cele patru companii care au primit o licență pentru a dezvolta un LMDh pentru un producător și va furniza acum șasiul pentru Hyundai. Aceasta nu este o premieră pentru Oreca, deoarece Acura ARX-06 și Alpine A424 au fost, de asemenea, dezvoltate de compania franceză.

Cu toate acestea, Hyundai se confruntă cu o provocare majoră în următoarele luni, deoarece departamentul de motorsport al producătorului sud-coreean trebuie nu numai să continue dezvoltarea modelului i20 N Rally1 pentru Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), ci și să pregătească prototipul pentru WEC.

Genesis va avea probabil o echipă LMP2 încă din 2025

În plus, Hyundai se va pregăti probabil nu doar din punct de vedere tehnic, ci și operațional pentru intrarea în Campionatul Mondial de Anduranță: În 2025, o echipă cu prototipuri LMP2 va concura în European Le Mans Series (ELMS) pentru a se familiariza cu cursele de anduranță și a fi pregătită pentru debutul în WEC în anul următor.

Rămâne de văzut ce echipă va fi responsabilă de hipercarul Genesis. Printre posibilii candidați se numără Cool Racing, IDEC Sport și TDS Racing, care concurează în prezent cu mașini LMP2 în ELMS și la 24 de ore de la Le Mans.

Un alt candidat este Team DAMS, care a derulat programe susținute de fabrică pentru Panoz și Cadillac la sfârșitul anilor 1990 și începutul anilor 2000 și care este în prezent activă în cursele de formule. Chip Ganassi Racing, care își va încheia colaborarea cu Cadillac la sfârșitul sezoanelor WEC și IMSA din acest an, ar fi fost, de asemenea, în contact cu Hyundai.

Se va axa Hyundai pe WEC în loc de WRC?

Angajamentul Genesis urmează să fie condus de o figură importantă cu legături cu Hyundai. Este vorba despre Gabriele Tarquini, care a devenit deja campion WTCR cu producătorul sud-coreean în 2018 și care, posibil, va fi și director de echipă al programului WEC din sezonul 2026.

Cu toate acestea, este încă neclar cum va continua angajamentul de raliu. Șeful echipei Hyundai, Cyril Abiteboul, a declarat în ultimele săptămâni că nu ar fi o problemă să înceapă un nou program de motorsport și să continue proiectul WRC în același timp.

Cu toate acestea, Campionatul Mondial de Raliuri se confruntă cu o schimbare controversată a regulilor după sezonul 2026. Este sigur că Hyundai va continua să concureze în Campionatul Mondial de Raliuri în 2025. Cu toate acestea, după cum am raportat în urmă cu câteva săptămâni, participarea echipei oficiale Hyundai Works în sezonul 2026 este în prezent orice, dar nu sigură.

Cu toate acestea, ultimul anunț de la Hyundai, care se referă la „un alt pilon”, ar putea indica o continuare în WRC. Cu toate acestea, este de asemenea imaginabil ca mașinile să fie utilizate de o echipă privată în 2026 – înainte de retragerea finală în 2027.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version