Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) BoP 6h Fuji 2024: Putere mai mică, însă greutate mai mare în...

BoP 6h Fuji 2024: Putere mai mică, însă greutate mai mare în cursa de acasă pentru Toyota

Vizualizări: 7864

WEC- Deși Toyota a încetinit deja semnificativ pentru cursa de la Austin, japonezii vor trebui, de asemenea, să își reducă performanțele și să adauge greutate la cursa lor de acasă

Toyota nu o are deloc ușoară în cursa de acasă de la Fuji: Conform Balance of Performance (BoP) publicat marți, echipa japoneză trebuie să concureze în penultima rundă a Campionatului Mondial de Anduranță (WEC) cu putere maximă redusă și greutate minimă crescută.

Decizia vine după o performanță puternică a Toyota la Austin, unde Kamui Kobayashi, Mike Conway și Nyck de Vries în Toyota #7 aproape au obținut victoria. Triumful a fost împiedicat doar de o penalizare tardivă pentru că Kobayashi nu încetinise suficient sub steagurile galbene.

Cu toate acestea, Toyota a fost deja încetinită semnificativ pentru cursa din Austin: pentru a șasea rundă a sezonului de pe Circuit of The Americas, puterea de ieșire a modelului GR010 Hybrid a fost redusă cu 9 kW (12 CP). Acum, puterea de ieșire a fost redusă cu încă 4 kW (5 CP), astfel încât puterea maximă este acum de numai 493 kW (661 CP).

wec

Ferrari BoP rămâne (aproape) neafectat

În același timp, greutatea minimă a Toyota pentru Fuji a fost mărită cu 5 kilograme, ceea ce înseamnă că GR010 Hybrid va trebui să conducă cu 1070 de kilograme la cursa sa de acasă din Japonia. Aceasta este cea mai mare greutate pe care Toyota a cântărit-o de la deschiderea sezonului în Qatar, în martie. Atunci, cele două mașini cu o putere maximă de 510 kW (683 CP) au terminat doar pe locurile cinci și opt.

Pierderea de putere Toyota este compensată de sistemul BoP în două etape, care a fost introdus la 24 de ore de la Le Mans în luna iunie a acestui an: Peste 250 km/h, GR010 primește 0,8 procente în plus de putere față de Austin.

Clasamentul Ferrari rămâne practic neschimbat pentru cursa din Japonia, deși Robert Kubica, Yifei Ye și Robert Shwartzman și-au asigurat victoria la general cu Ferrari-ul clientului AF Corse. Singura modificare este o reducere a puterii de 0,6% la viteze mai mari de 250 km/h.

Concesii pentru Porsche, Peugeot & Co.

Porsche conduce clasamentul piloților de hypercar-uri cu Kevin Estre, Laurens Vanthoor și Andre Lotterer, dar recent a trebuit să se recunoască învinsă de Toyota și Ferrari. Greutatea minimă a modelului 963 este acum redusă cu patru kilograme, în timp ce puterea este mărită cu 3 kW (4 CP).

Peugeot are și mai multe motive să fie fericit datorită Fuji BP: actualul 9X8 a primit o nouă reducere de greutate de 7 kilograme și o creștere a puterii de 4 kW (5 CP). Cadillac V-Series.R LMDh, care a terminat pe un puternic al patrulea loc în Austin, primește puțin mai multă putere (3 CP) și mai puțină greutate (un kilogram) pentru Japonia.

Alpine (4 CP) și BMW (3 CP) se pot aștepta, de asemenea, la o creștere a puterii, în timp ce puterea maximă și greutatea minimă ale Lamborghini rămân neschimbate față de Austin.

BoP 6h Fuji 2024 – Hypercar

Alpine A424 (LMDh)
Greutate minimă: 1.042 kilograme (+1)
Putere maximă: 518 kW (+3)/704 CP
Modificarea puterii de la 250 km/h: -3,7 procente (-0,5)
Max. Cantitate de energie per stint: 907 megajouli
Handicap la realimentare: –

BMW M Hybrid V8 (LMDh)
Greutate minimă: 1.037 kilograme (-7)
Putere maximă: 515 kW (+2)/700 CP
Modificarea puterii de la 250 km/h: -1,2 procente (-0,3)
Max. Cantitate de energie per stint: 907 megajouli (+1)
Handicap la realimentare: –

Cadillac V-Series.R (LMDh)
Greutate minimă: 1.036 kilograme (-1)
Putere maximă: 520 kW (+2)/707 CP
Modificarea puterii de la 250 km/h: -0,8 procente (-0,2)
Max. Cantitate de energie per stint: 909 megajouli (+2)
Handicap la realimentare: –

Ferrari 499P (LMH)
Greutate minimă: 1.055 kilograme (-3)
Putere maximă: 500 kW/680 CP
Variația puterii de la 250 km/h: +1,3 procente (-0,6)
Max. cantitate de energie per stint: 901 megajouli
Creșterea hibridului de la: 190 km/h
Handicap la realimentare: 0,2 secunde

Lamborghini SC63 (LMDh)
Greutate minimă: 1.030 kilograme
Putere maximă: 520 kW/707 CP
Modificarea puterii de la 250 km/h: -0,1 procente (-0,1)
Max. Cantitate de energie per stint: 910 megajouli (+2)
Handicap la realimentare: –

Peugeot 9X8 2024 (LMH)
Greutate minimă: 1.030 kilograme (-7)
Putere maximă: 513 kW (+4)/697 CP
Modificarea puterii de la 250 km/h: -1,9 procente (-0,7)
Max. cantitate de energie per stint: 903 megajouli (+1)
Creșterea hibridului de la: 190 km/h
Handicap la realimentare: 0,2 secunde

Porsche 963 (LMDh)
Greutate minimă: 1.049 kilograme (-4)
Putere maximă: 512 kW (+3)/696 CP
Modificarea puterii de la 250 km/h: +0,2 procente (-0,5)
Max. Cantitate de energie per stint: 908 megajouli (+1)
Handicap la realimentare: –

Toyota GR010 Hybrid (LMH)
Greutate minimă: 1.070 kilograme (+5)
Putere maximă: 493 kW (-4)/670 CP
Modificarea puterii de la 250 km/h: +5,4 procente (+0,2)
Max. cantitate de energie per stint: 908 megajouli (+2)
Creșterea hibridului de la: 190 km/h
Handicap la realimentare: 0,2 secunde

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version