Latest Posts

F1- Avancronica, Marele Premiu al Italiei 2024- Pirelli Report (+Program TV)

Vizualizări: 3439

F1- La Monza se aude „Vrooom”, un cuvânt onomatopeic care redă sunetul unui motor puternic în accelerare sau la turații înalte, asociat de obicei cu orice formă de vehicul motorizat, cum ar fi o mașină sau o motocicletă, evocând ideea de viteză, energie și mișcare.

Autodromo Nazionale di Monza este cunoscut drept Templul vitezei, o denumire potrivită având în vedere că, la Marele Premiu al Italiei din 2003, Michael Schumacher și Ferrari-ul său au stabilit un record pentru cea mai mare viteză medie înregistrată vreodată pe parcurusul unei curse, respectiv 247,585 km/h. Ce modalitate mai bună de a recunoaște acest fapt decât să numim „VROOOM” trofeele care vor fi înmânate duminică, 1 septembrie, celor trei piloți și reprezentantului echipei câștigătoare de pe podium.

Începând din 2021, trofeul pentru Marele Premiu al Italiei, al cărui sponsor principal este Pirelli, a fost proiectat de câte un artist prin intermediul unei colaborări cu Pirelli HangarBicocca. În acest an, sarcina i-a fost încredințată lui Andrea Sala, un artist foarte respectat în lumea artei contemporane, ale cărui lucrări se regăsesc în muzee importante și colecții private și care a explorat întotdeauna relația dintre artă, istoria designului italian și producția industrială.

Monza, F1

Opera de artă concepută de acesta, intitulată VROOOM, reprezintă, într-o formă abstractă, lunga istorie a anvelopelor Pirelli, combinată cu impresii de viteză și accelerare. Partea principală a trofeului, din care au fost produse patru exemplare pentru cei trei piloți și reprezentantul echipei câștigătoare este realizată din Valchromat cu o bază din aluminiu cromat.

„Ideea și conceptul trofeului au rezultat dintr-o serie de vizite la fața locului în multe zone ale lumii Pirelli, de la departamentele de cercetare și dezvoltare, până la procesul de producție, pentru a descoperi mai multe despre lumea anvelopelor, de la cauciucul natural la materialele folosite în construcția lor, precum și prin consultarea arhivei Fundației Pirelli”, a explicat Sala.

„Numele VROOOM surprinde ceea ce am vrut să reprezint, și anume imaginea Formulei 1 pe care am avut-o întotdeauna de când eram copil: startul, mașinile aliniate pe grilă, stingerea luminilor și sprintul până la primul viraj. Trofeul transformă acest moment – punctul de plecare pentru toate, sprintul, viteza – într-o sculptură.”

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Monza, F1

Trofeele VROOOM vor fi expuse la evenimentul Pirelli Tyres Talk destinat exclusiv presei, vineri 30 august, în garajul Pirelli Hot Laps (boxele 7 și 8), chiar înainte de prima sesiune de antrenamente libere. La eveniment, alături de artist, vor fi prezenți Nikolas Tombazis, directorul FIA pentru monoposturi și Mario Isola, directorul Motorsport al Pirelli.

Un alt element nou pentru FORMULA 1 PIRELLI GRAN PREMIO D’ITALIA 2024, va fi o ediție specială a Podium Cap, care, așa cum a fost cazul în acest an în Miami, Montreal și Silverstone, va avea steagul național italian.

A treia și din punct de vedere pur tehnic, cea mai importantă schimbare pentru Marele Premiu al Italiei din acest an se referă la asfalt. Circuitul a demarat un proces de renovare și modernizare a instalațiilor sale, cu scopul de a-i asigura viitorul, iar o parte din prima fază a acestei lucrări a fost refacerea completă a întregului circuit.

În plus, unele dintre pasajele subterane au fost schimbate: cel de la Santa Maria delle Selve și cele două de pe linia dreaptă dintre șicana Ascari și Parabolica, împreună cu construirea unuia nou care leagă intrarea Vedano de Parabolica, cu scopul de a ține pietonii și vehiculele separat. În plus, sistemele de colectare a apei și de drenaj ale circuitului au fost renovate.

Monza, F1

Lucrările au implicat o echipă de 240 de persoane și 92 de vehicule. După ce a fost finalizată, la începutul lunii august, o echipă de ingineri Pirelli a efectuat o inspecție a noii suprafețe, împărtășind datele cu FIA și echipele, în pregătirea ultimei runde europene a sezonului de Formula 1. Așa cum se întâmplă de obicei cu asfaltul nou, suprafața este mai netedă decât predecesoarea sa și are o culoare mai închisă.

Acest din urmă factor va avea un impact asupra temperaturii pistei, care, dacă soarele strălucește, ar putea deveni mai fierbinte decât în trecut, atingând chiar maxime semnificative de peste 50 °C. În teorie, noua suprafață ar trebui să ofere mai multă aderență, ceea ce va avea un impact asupra performanței pneurilor și a intervalului de temperatură de funcționare a acestora. Este foarte probabil ca evoluția pistei să fie foarte ridicată pe parcursul weekendului, pe măsură ce diferitele categorii care concurează la acest eveniment vor acumula tururi.

La Monza, mașinile rulează de obicei în cea mai joasă configurație aerodinamică a sezonului pentru a reduce rezistența la înaintare, în scopul de a favoriza viteza maximă. Stabilitatea la frânare și tracțiunea la ieșirea din cele două șicane sunt factorii care pun cel mai mult la încercare pneurile și în plus, sarcinile laterale din virajele rapide, cum ar fi Parabolica, numită acum în onoarea lui Michele Alboreto și Curva Grande, nu trebuie subestimate. Pentru evenimentul din acest an, cele trei compoziții slick selectate sunt aceleași ca în 2023: C3 ca pneu dur, C4 ca pneu mediu și C5 ca pneu soft.

Monza, F1

Acesta este un circuit unde timpul necesar pentru o oprire la boxe este unul dintre cele mai lungi din an, așa că, pe hârtie, strategia cu o singură oprire este cea mai rapidă. În antrenamentele libere, va fi important să evaluăm ce efect ar putea avea noua suprafață asupra comportamentului pneurilor pe termen lung, atât în termeni de performanță, cât și de degradare. Anul trecut, cursa a fost foarte liniară, cu cele două compoziții cele mai dure fiind alegerea clară.

17 din cei 20 de piloți au ales să plece pe C4, în timp ce doar trei – Hamilton, Bottas și Magnussen – au preferat C3. 14 piloți au intrat la boxe o singură dată, iar șase de două ori, deși în cazul lui Piastri a fost nevoie să schimbe aripa față după o coliziune cu Hamilton. Ceilalți cinci – Gasly, Zhou, Lawson, Hulkenberg și Magnussen – au adoptat această strategie deoarece scăderea de performanță a pneurilor era deja prea mare în primul stint.

Marele Premiu al Italiei a fost un eveniment permanent în calendarul Campionatului Mondial de Formula 1 încă de la începuturile sale, evenimentul din acest an fiind ediția a 75-a. Acesta a avut loc la Monza în fiecare an, cu excepția cursei din 1980, care a avut loc la Imola. Michael Schumacher și Lewis Hamilton au câștigat cel mai mult aici, cu cinci victorii fiecare, urmați de Nelson Piquet cu 4. Când vine vorba de pole position-uri, Hamilton conduce cu 7, urmat de Juan Manuel Fangio și Ayrton Senna cu câte 5.

F1, Monza

Hamilton și Schumacher împart, de asemenea, locul întâi la clasările pe podium, cu 8 clasări, în timp ce Sebastian Vettel și Fernando Alonso ocupă împreună locul trei, cu 6 clasări. Ferrari se află în fruntea clasamentului cu 19 victorii ale echipei, 23 de pole position-uri și 17 clasări pe podium.

De fapt, Scuderia nu este singura echipă italiană care a triumfat acasă. Echipa din Faenza a concurat sub o licență emisă de Automobil Clubul Italian încă de când era cunoscută sub numele de Minardi, până la încarnarea sa actuală sub numele de Visa CashApp Racing Bulls. Sub sigla Toro Rosso, a câștigat la Monza în 2008, grație lui Sebastian Vettel, și din nou în 2020, când, cunoscută sub numele de AlphaTauri, a obținut a doua și singura sa victorie de până acum, cu Pierre Gasly la volan.

Când și unde să urmărești Marele Premiu de la Monza în acest weekend:

  • Vineri 30.08.2024, 14:30 – 15:30, Antrenamente Libere I
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Vineri 30.08.2024, 18:00 – 19:00, Antrenamente Libere II
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Sâmbăta 31.08.2024, 13:30 – 14:30, Antrenamente Libere III
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Sâmbăta 31.08.2024, 17:00 – 18:00, Calificări
    F1TVPro, AntenaPLAY, CNN, Antena 3
  • Duminica 01.09.2024, 16:00 – 18:00, Cursa
    F1TVPro, AntenaPLAY, Antena 1
  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: Pirelli Romania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss