Latest Posts

Are McLaren un as în mânecă în lupta cu Red Bull și Mercedes?

Vizualizări: 2747

OPINIE: În lupta pentru primul loc în Formula 1, McLaren are succes cu o strategie sofisticată de upgrade care ar putea reprezenta încă o amenințare pentru rivalii săi

Este greu de spus cu siguranță cine are cel mai rapid monopost din Formula 1 în acest moment.

Avantajul inițial al Red Bull cu RB20 a dispărut, dar ritmul lor de la Spa, în special pe circuitul liber – și prin Pouhon dacă te uiți cu atenție la datele GPS – arată că ei rămân referința pe circuitele care necesită o eficiență aerodinamică ridicată.

Cu toate acestea, Mercedes este cea care intră în pauza de vară cu trei victorii din patru curse. Echipa din Brackley și-a îmbunătățit în mod clar înțelegerea W15 până în punctul în care este în frunte.

Cu toate acestea, dacă vorbim despre viteză constantă – în toate condițiile, pe toate suprafețele și pe toate tipurile de piste – atunci nu ar trebui să căutați mai departe de McLaren.

Echipa din Woking a luptat pentru victorii aproape peste tot de la Miami. Și deși a obținut două victorii, una cu Lando Norris pe Hard Rock Stadium și una cu Oscar Piastri în Ungaria, ar fi putut câștiga mult mai multe.

În cele din urmă, însă, Formula 1 nu este o serie în care ceea ce contează este cât de rapid ești acum. Este vorba despre cât de repede te poți dezvolta pentru a fi mai bun data viitoare. Pentru că a sta pe loc este cel mai rapid mod de a rămâne în urmă.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

McLaren

Așadar, în timp ce echipele respiră adânc înainte de a reveni în ritm pentru ultimele zece curse ale sezonului, există o dinamică fascinantă care are potențialul de a schimba imaginea din partea de sus a grilei atunci când acțiunea va reîncepe la Marele Premiu al Olandei.

Pe de o parte, atât Red Bull, cât și Mercedes intră în vacanța de vară cu unele îndoieli cu privire la caracteristicile concurenților lor pe baza celor mai recente actualizări.

O reproiectare a modelului Red Bull RB20, introdusă la Marele Premiu al Ungariei, a avut ca scop specific furnizarea de mai multă putere pe circuite cu forță de apăsare ridicată, unde eficiența nu este deosebit de importantă. Dar nu a avut succesul sperat.

Deoarece a fost o schimbare menită să sporească performanța pe locurile unde Red Bull avea nevoie de mai mult potențial, acest lucru provoacă dureri de cap în Milton Keynes cu privire la locul unde echipa poate găsi viteza suplimentară pe care Max Verstappen o dorește atât de mult.

Mercedes a avut, de asemenea, propriile sale probleme de îmbunătățire, când noua podea inferioară introdusă la Spa-Francorchamps a fost îndepărtată după sesiunea de antrenamente de vineri, deoarece echipa a fost derutată de lipsa de viteză.

McLaren

Prima concluzie cu privire la podeaua inferioară a fost că aceasta nu a fost cauza principală a problemelor. Prin urmare, acesta va reveni pentru Marele Premiu al Olandei.

Cu toate acestea, va fi necesară o evaluare atentă la Zandvoort pentru a fi complet siguri că upgrade-ul nu are consecințe aerodinamice neintenționate care să afecteze viteza.

Pentru că, așa cum au constatat Ferrari, Aston Martin și Red Bull în diferite etape ale acestui an, upgrade-urile prezintă riscul de a avea efecte secundare care pot de fapt să degradeze performanța mașinii.

Iar atunci când se întâmplă acest lucru, poate dura ceva timp pentru a afla ce a mers prost și de ce a mers prost. Și asta înseamnă că viitoarele evoluții trebuie să fie efectiv oprite până când se găsesc răspunsuri.

Într-o eră a constrângerilor bugetare și a testelor aerodinamice extrem de limitate, daunele cauzate de o îmbunătățire care se dovedește a fi un pas înapoi pot dura săptămâni întregi. Ceea ce face ca forma puternică a McLaren de la Miami încoace să fie cu atât mai interesantă este faptul că de atunci nu au existat upgrade-uri majore.

În schimb, în prima jumătate a sezonului, accentul a fost pus pe perfecționări, fără a pierde prea mult timp în tunelul de vânt sau bugetul pentru upgrade-uri majore.

În timp ce Red Bull și Mercedes au făcut schimbări majore la mașinile lor în diferite momente, McLaren a rămas destul de precaut de la Miami. A existat o actualizare majoră care a inclus aripa față, suspensia față și spate, partea inferioară a caroseriei, prizele de aer din sidepods, capacul motorului și conductele de frână.

O analiză a ceea ce a făcut McLaren la MCL38 de atunci, într-un moment în care Red Bull și Mercedes au făcut o serie de schimbări majore, ilustrează diferența în abordarea McLaren.

McLaren, RB

Iată upgrade-urile pe care McLaren le-a prezentat pentru cele șapte curse de la Miami:

Emilia-Romagna: Aripile spate și transversală revizuite
Monaco: Partea din spate și aripa transversală revizuite
Canada: Fără actualizări
Spania: Fără actualizări
Austria: Geometrie revizuită a aripii față și a panourilor suspensiei
Marea Britanie: Aripă spate cu mai puțină forță de apăsare și mai multe configurații ale aripii transversale
Ungaria: Fără actualizări
Belgia: Aripă spate cu mai puțină forță de apăsare și aripă de tip beam, plus ajustări la conductele de frânare

Este evident că ritmul și amploarea evoluțiilor lor sunt mult mai mici decât cele ale concurenților lor, care au introdus corpuri inferioare, caroserii și suspensii revizuite. Aproape sigur acest lucru înseamnă, de asemenea, că se pregătesc să facă un alt pas mare, așa cum au făcut în Miami.

Se crede că acesta va include o nouă caroserie inferioară. Dar McLaren vrea să fie siguri că evită ceea ce s-a întâmplat cu Ferrari și Aston Martin. Acesta ar trebui introdus doar dacă sunt siguri că va funcționa.

Dar faptul că McLaren a reușit să rămână în frunte fără upgrade-uri majore nu arată doar puterea bazei lor MCL38. De asemenea, înseamnă că au economisit resurse, astfel încât, teoretic, au mai mult timp de dezvoltare și bani pentru îmbunătățiri în a doua jumătate a anului.

Și să nu uităm că McLaren, pe locul trei în Campionatul Constructorilor în momentul în care alocările pentru dezvoltarea aerodinamică au fost resetate la sfârșitul lunii iunie, are, de asemenea, o alocare cu zece procente mai mare decât Red Bull.

McLaren

Cu mai mult timp de dezvoltare aerodinamică în portofoliu și o alocare mai mare în general, există toate motivele să credem că potențialul lor de îmbunătățire în a doua jumătate a sezonului este mult mai mare decât al Red Bull, de exemplu.

Acesta este un lucru pe care directorul de echipă Andrea Stella nu l-a negat recent când a fost întrebat despre planul de upgrade pentru după pauza de vară. “De fapt, Red Bull a adus mai multe evoluții pe pistă până acum în ceea ce privește piesele fizice care au fost livrate decât noi”, a spus el.

“Pot vorbi în numele McLaren și se pare că acum suntem în poziția de a onora unele dintre aceste dezvoltări pe care le-am economisit și m-aș aștepta să avem mai multe piese noi în a doua jumătate a sezonului”.

“Într-un fel, sunt surprins că am fost atât de competitivi, având în vedere că nu am adus multe piese noi pe pistă de la Miami. Asta înseamnă evident că upgrade-ul de la Miami a fost mare. Da, vor exista unele upgrade-uri în a doua jumătate a sezonului.”

Rivalii McLaren vor fi atenți de acum înainte la modificările aduse MCL38 în fiecare vineri la boxe, deoarece orice schimbare ar putea marca un punct critic în această bătălie la vârful Formulei 1.

McLaren

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss