Home Moto WSBK Honda Fireblade: Proiectul WSBK al HRC face progrese vizibile

Honda Fireblade: Proiectul WSBK al HRC face progrese vizibile

Vizualizări: 2184

Honda confirmă trendul ascendent la Campionatul Mondial de Superbike de la Magny-Cours: De ce HRC face în sfârșit progrese și de ce a rămas în urmă la începutul sezonului

Începutul sezonului WSBK 2024 pentru Honda a fost dezastruos. Honda a fost singurul producător care a lansat un nou model omologat. Așteptările erau mari. După patru ani amestecați, au vrut să înceapă în sfârșit cu dreptul cu Fireblade-ul revizuit.

Cu toate acestea, redresarea sperată nu s-a materializat. În schimb, au făcut un pas înapoi. Iker Lecuona și Xavi Vierge nu au reușit să ajungă în top 10 cu forțe proprii, dar duo-ul de la fabrica HRC a părut mult mai competitiv recent.

Dar de ce au fost Xavi Vierge și Iker Lecuona brusc atât de puternici la Magny-Cours? „Realitatea este că am reușit deja să ne îmbunătățim mult în weekendurile anterioare”, a comentat Vierge după cele două locuri șapte obținute în Franța.

Problemele fizice au împiedicat obținerea unor rezultate mai bune la weekend-urile WSBK din Marea Britanie și Republica Cehă. „Din păcate, m-am confruntat cu probleme grave la pompa brațului în Donington și Most. De aceea nu mi-am putut arăta progresul. Am suferit o operație și am avut deja un weekend solid la Portimao”.

„După Portimao, am avut o zi de teste în Estoril. Am făcut încă un mic pas înainte”, raportează pilotul spaniol de la Honda Works, care de fapt nu consideră Magny-Cours o pistă bună pentru Honda. Dar în Superpole, Vierge a avut o prestație puternică pe un circuit umed și și-a asigurat un loc pe a doua linie a grilei. Spaniolul a arătat trei curse bune.

Honda

Realizarea clară: Honda a făcut o greșeală cu configurația

Honda înțelege acum mai bine cum să obțină maximum de pe motocicletă. Vierge subliniază că versiunea 2024 a Honda CBR1000RR-R Fireblade a fost un model complet nou, chiar dacă nu s-ar crede asta la prima vedere.

„Motocicleta arată foarte asemănător cu cea de anul trecut. Dar, în realitate, sunt foarte diferite”, subliniază fostul pilot din Campionatul Mondial Moto2 și își amintește de începutul accidentat al sezonului: Nu am avut suficient timp să înțelegem ce cale trebuie să urmăm.

„La începutul sezonului, am luat-o pe o cale pe care am crezut că este cea corectă. Dar, după câteva weekenduri, ne-am dat seama că a fost o cale greșită. Am găsit o nouă bază pentru configurarea motocicletei. Apoi ne-am îmbunătățit pas cu pas”, spune Vierge, explicând progresul făcut la Honda.

Nu au fost necesare piese noi pentru această evoluție. Progresul a fost realizat datorită modificărilor la sistemul electronic și la configurația de bază a motocicletei. Acest lucru arată clar că Honda a făcut prea puține teste în timpul iernii și apoi a făcut o greșeală cu set-up-ul.

BMW ca model de urmat: De ce nu are HRC o echipă de teste WSBK?

În ultimii ani, BMW s-a duelat cu Honda pentru P4 între constructori. Echipa din Munchen este în prezent lider, ceea ce se datorează în principal succesului lui Toprak Razgatlioglu. Baza consolidată a fost piatra de temelie pentru succesele BMW.

Una dintre chei a fost echipa de testare WSBK, care este puternic echipată cu fostul pilot de teste Suzuki MotoGP Sylvain Guintoli și fostul pilot obișnuit MotoGP Bradley Smith. Markus Reiterberger și Hannes Soomer au testat, de asemenea, noi evoluții recent.

Xavi Vierge pune presiune pe Honda pentru a avea și o echipă de teste WSBK în Europa, pentru a accelera dezvoltarea modelului Fireblade. „Producătorii care au echipe de testare în Europa adună o mulțime de kilometri cu diverșii lor piloți”, recunoaște spaniolul.

„Acest lucru le permite să se îmbunătățească mult mai repede. Este una dintre cheile pentru a performa mai bine”, este convins Vierge. Are HRC în plan o echipă de testare? „Ideea este pe masă. Facem presiuni foarte mari pentru a realiza acest lucru”, dezvăluie pilotul uzinei Honda.

Chiar dacă curba de formă a Honda în Campionatul Mondial de Superbike este orientată în sus, există încă mult loc pentru îmbunătățiri. Ce mai lipsește pentru a concura cu cei de top? „Lipsa aderenței este una dintre problemele noastre”, explică Vierge. „Avem nevoie de aderență pentru a decelera motocicleta, pentru a o trece prin viraje și pentru a accelera”.

Potrivit lui Vierge, deficitele de aderență pot fi mascate cu anvelope proaspete. Totuși, acest lucru duce la probleme cu durabilitatea pneurilor, așa cum s-a văzut și la Magny-Cours. La startul cursei a doua, Vierge și-a menținut poziția a treia timp de câteva tururi, dar a pierdut ceva teren pe parcursul cursei și s-a clasat pe locul P7.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI

 

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version