Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) Kobayashi își asumă vina pentru conflictul cu Porsche, iar Toyota iese din...

Kobayashi își asumă vina pentru conflictul cu Porsche, iar Toyota iese din cursa pentru titlul piloților din WEC

Vizualizări: 2341

Kobayashi își asumă responsabilitatea pentru un accident care a pus capăt speranțelor Toyota de a lupta pentru titlul de campion al piloților

Kamui Kobayashi a acceptat vina pentru ciocnirea cu Matt Campbell de la Porsche la Fuji 6 Hours, care a scos efectiv Toyota din lupta pentru titlul de piloți în Campionatul Mondial de Anduranță.

Japonezul a declarat pentru Autosport după penultima rundă a WEC 2024 de duminică că „penalizarea a venit la mine, așa că, evident, a fost vina mea”, cu referire la drive-through-ul suspendat acordat după cursă Hypercarului #7 Toyota GR010 HYBRID Le Mans pe care îl împărțea cu Mike Conway și Nyck de Vries.

Kobayashi

Kobayashi și Campbell se luptau pentru locul șapte la sfârșitul orei cinci la Fuji, când s-au întâlnit în virajul 3 din stânga, care duce în virajul rapid 100R.

Campbell a intrat alături de Toyota în zona de frânare a virajului 1 la începutul turului 163, l-a depășit pe Kobayashi în virajul 2 și părea că a reușit să se impună în momentul în care au ajuns la virajul 3.

Kobayashi l-a lovit pe Campbell în timp ce acesta încerca să recupereze poziția, iar mașinile au intrat în contact pentru a doua oară în timp ce se învârteau pe pista de asfalt. Ambele mașini s-au întors imediat la boxe, unde au fost retrase.

Toyota a oferit o interpretare similară a incidentului târziu, directorul său tehnic David Floury comentând: „A fost vina noastră: nu avem de ce să ne plângem. În mod clar, eram prea departe în spate și am intrat în contact cu Porsche #5 – am fost un pic prea agresivi”.

Între timp, Campbell l-a descris pe Kobayashi ca fiind „evident cel care a greșit”. El a adăugat: „Am fost complet clar: nu a fost o oportunitate de depășire de la o distanță atât de mare în spate și el pur și simplu m-a lovit în spate.”

Australianul a regretat norocul echipajului mașinii #5 a Porsche Penske Motorsport la Fuji. Coechipierul său Frederic Makowiecki a fost lovit în spate de Ferrari 499P LMH al clientului AF Corse când Robert Kubica s-a blocat la începutul celui de-al doilea tur al cursei.

Campbell a sugerat că el și Makowiecki, care au împărțit mașina cu Michael Christensen, au fost „spectatori nevinovați de ambele ori”.

Fără punctaj, Kobayashi și de Vries au rămas la 37 de puncte în spatele câștigătorilor cursei de la Fuji, Kevin Estre, Laurens Vanthoor și Andre Lotterer, în Porsche 963 LMDh nr. 6, cu doar 39 de puncte puse în joc în Bahrain 8 Hours, pe 2 noiembrie.

Kobayashi și de Vries au intrat în cursa de la Fuji la numai 12 puncte în spatele lui Estre, Vanthoor și Lotterer și la egalitate pe poziția a doua cu echipajul Ferrari format din Antonio Fucoo, Miguel Molina și Nicklas Nielsen.

Locul al nouălea pentru trio-ul Ferrari înseamnă că se află acum la 35 de puncte în spatele liderilor înainte de runda de la Sakhir.

Conway se află pe locul patru în campionatul clasei Hypercar, deoarece a ratat cursa de 24 de ore de la Le Mans în iunie din cauza unei accidentări.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version