Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) Din nou pe podium, în sfârșit! Mick Schumacher: „ Deja mă simt...

Din nou pe podium, în sfârșit! Mick Schumacher: „ Deja mă simt uitat”

Vizualizări: 2313

Mick Schumacher este mai relaxat ca niciodată după prima sa clasare pe podium din perioada Formula 2 – este Alpine capabil acum să câștige în WEC?

Nodul s-a rupt! Cu prima sa clasare pe podiumul FIA de la cursa sprint de Formula 2 de la Sochi din 27 septembrie 2020, Mick Schumacher a ajuns în sfârșit în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) – și cu el întregul proiect Signtech și Alpine cu hipercarul A424, inclusiv coechipierii săi Nicolas Lapierre și Matthieu Vaxiviere.

„Nici măcar nu știam ce să fac acolo sus”, râde tânărul de 25 de ani, al cărui loc trei la cursa de 6 ore de la Fuji a fost în mod clar o greutate de pe umerii săi. El a fost mai relaxat ca niciodată atunci când a răspuns la întrebările interviului. „Chiar mi-a lipsit mirosul acela! Este un pic dezgustător, dar mi-a lipsit”, a spus el despre primul său duș cu șampanie după aproape patru ani.

Schumacher

Aceasta a fost precedată de o cursă senzațională de recuperare, Mick Schumacher îngropându-și deja speranțele de a ajunge pe podium după primul stint. El a primit o penalizare de tip drive-through pentru că nu a decelerat suficient sub galben. Acest lucru i-a scos din puncte pe el și pe coechipierii săi Nicolas Lapierre și Matthieu Vaxiviere.

Dar nu a fost suficient, pentru că echipajul de pe #36 nu s-ar fi așteptat niciodată la o clasare pe podium chiar și fără penalizare: „A fost foarte greu de data aceasta. Am început weekendul cu ceea ce cred că a fost cea mai proastă mașină pe care am avut-o în acest an. Ne-am luptat foarte mult cu mașina și nu am avut nicio încredere reală”.

Mașina #36 a fost semnificativ mai lentă decât mașina soră, #35 (Gounon/Habsburg/Milesi), în special în calificări, care la rândul ei a fost scoasă de pe locurile de pe podium de o penalizare drive-through pentru contact în timpul turei.

„Dintr-un motiv oarecare, ne-am chinuit un pic mai mult cu #36. Acest lucru s-a văzut și în ritm, comparativ cu #35. Cred că mai avem multe teme de făcut și ar trebui să ne documentăm puțin pentru a vedea dacă fac ceva diferit”, avertizează el.

Bătălii aprige cu Mortara și Nato

În drumul său spre podium, Schumacher, care a devenit de mult timp pilotul principal al #36, a condus jumătate din cursă – o oră la start și două la final. Inițial, el a purtat un duel spectaculos, dar corect, cu Edoardo Mortara în Lamborghini #63 (Bortolotti/Mortara/Kwjat).

În faza finală, plutonul a luat-o razna, mașinile cu vârste diferite ale pneurilor ciocnindu-se. Schumacher a avut două pneuri proaspete pe stânga pentru ultimul stint. De pe locul al doisprezecelea după ultimul restart, el a ajuns până pe podium, ajutat de coliziunile și penalizările pentru drive-through ale adversarilor, dar și de faptul că Schumacher a reușit să se impună într-un duel în momentul decisiv.

El este încă puțin nefamiliarizat cu luptele: „Sunt din ce în ce mai încrezător în modul în care trebuie să lupți în WEC. Cu siguranță nu mă așteptam să fie atât de greu, dar mașinile sunt destul de robuste. Este un pic ca în vremurile bune de karting. M-am distrat mult acolo”.

El nu știa că Norman Nato se afla în Porsche-ul Jota. Francezul era pe cale să câștige titlul pentru Jota Sport în sub-clasamentul echipelor private de hypercar-uri. Asta nu l-a împiedicat să ducă o luptă dură cu Schumacher.

„Toți cei de acolo sunt foarte profesioniști, luptă la limită – și eu la fel”, spune Schumacher. „Uneori depășești limita, asta e normal. Iar când s-a ciocnit de mine în mijlocul liniei drepte, mi-am zis: „Ei bine, nu este chiar o luptă ca în cursele de formule. Dar a fost corect și, așa cum am spus, mă obișnuiesc cu asta și mă bucur de lupte”.

Nu-și cunoștea adversarul, dar își cunoștea pneurile: „Știam că am un avantaj de pneuri cu două pneuri proaspete. A fost doar o chestiune de timp până să mă pun în poziția potrivită.”

Cu toate acestea, podiumul nu era încă sigur, deoarece Peugeot a făcut un joker în faza finală și i-a dat lui Mikkel Jensen de pe #93 (Vergne/Jensen/Müller) patru pneuri noi. „Am fost puțin îngrijorat de asta. Brusc au avut un ritm foarte bun cu patru pneuri noi”, recunoaște el.

„Dar ne-am descurcat bine și ne-am controlat bine pe noi și condițiile. Echipa a făcut o treabă excelentă și cred că putem fi foarte, foarte mulțumiți. Echipa a urmărit o strategie bună pe tot parcursul cursei și și-a demonstrat potențialul.”

Munca în echipă, cheia succesului

El a lăudat în special comunicarea dintre cele două mașini: „Coechipierii mei mi-au oferit atât de multe informații în timpul cursei, ceea ce m-a ajutat foarte mult. De aceea, am încercat să întorc favoarea cu o performanță bună pe pistă.”

„A existat multă comunicare între noi trei în timpul stinturilor, dar și cu mașina #35. Putem fi foarte recunoscători pentru asta. Și unele alte clase superioare pot lua cu siguranță o foaie din cartea noastră.” Poate o critică indirectă la adresa fostei sale echipe Haas.

Vorbind despre Formula 1: Aceasta rămâne prioritatea sa, ne asigură Schumacher chiar și după podiumul din WEC: „Ce se va întâmpla în viitor va fi, sper, decis în acest an. Speranțele mele sunt cu siguranță legate de Formula 1, pentru că am visat la asta de când eram mic. Dar este cu siguranță un sentiment minunat să fiu în WEC”.

Și Fuji Speedway a crescut, de asemenea, în estimarea sa: „Trebuie să spun că Suzuka este încă în fruntea listei. Dar cu podiumul, Fuji a urcat cu siguranță pe listă. Este grozav”.

„Iubesc Japonia, iubesc fanii. De fiecare dată când venim aici, este incredibil cât de respectuoși sunt toți și cât de pasionați sunt de motorsport. Își arată adevărata dragoste pentru motorsport, dar și pentru piloți. Este cu adevărat unic”.

Mai este încă o cursă în Bahrain, iar după prima clasare pe podium nu poate exista decât un singur obiectiv: victoria. Și acest lucru nu este nerealist, după cum spune Schumacher: „Mașina #35 a fost chiar în cursa pentru victorie la un moment dat, cred. Având în vedere că este primul nostru an în campionat, asta este uimitor!”

Milesi acceptă penalizarea pentru drive-through

Charles Milesi, care l-a contestat în repetate rânduri pe Mick Schumacher pentru poziția de cel mai rapid pilot Alpine în ceea ce privește viteza pură în acest sezon, acceptă vina pentru coliziunea la depășirea Corvette-ului TF Sport #81 (van Rompuy/Andrade/Eastwood) al lui Charlie Eastwood, dar îl și critică ușor pe irlandez.

„Nu am putut face nimic. A condus stânga, dreapta, stânga, dreapta și nu știam încotro se îndreaptă. Am încercat apoi pe interior, iar el a tras pe dreapta în ultimul moment. Este vina mea că l-am lovit, așa că acceptăm penalizarea. Este destul de dur pentru asta, dar până la urmă am făcut o greșeală care ne-a costat podiumul”.

Cu toate acestea, el consideră că podiumul obținut de cealaltă mașină este un lucru pozitiv: „Am avut un ritm puternic încă de la începutul weekendului și am fost chiar acolo în față. Mașina a fost chiar mai bună decât în Austin. Mașina #36 a terminat pe podium, ceea ce este bine pentru întreaga echipă. Să sperăm că mai putem obține propriul podium cu #35!”

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version