Latest Posts

WEC Sao Paulo 2024: Toyota domină, Mick obține primul punct în campionatul mondial!

Vizualizări: 3915

Toyota se distanțează de concurență la Interlagos, dar ratează dubla victorie din cauza unui defect enervant, Mick Schumacher obține primul punct în WEC

Pentru prima dată în sezonul 2024 WEC, au existat imagini care amintesc de anii trecuți în Campionatul Mondial de Anduranță: Toyota a dominat în voie cele 6 ore de la Sao Paulo. Sebastien Buemi, Brendon Hartley și Ryo Hirakawa au condus spre o victorie superioară pe Autodromo Jose Carlos Pace cu un avans de 1:08.811 minute.

Cu toate acestea, a fost o victorie dulce-amară, deoarece Toyota a ratat ceea ce a fost de departe cea mai bună șansă a sezonului de până acum de a obține un loc doi. Toyota #7 (Kobayashi/Lopez/de Vries), care era mai bine plasată în campionat, a suferit o defecțiune tehnică care i-a costat pe cei trei victoria sigură.

Schumacher

Toyota GR010 Hybrid a fost într-o clasă aparte pe circuitul brazilian de Formula 1. Mike Conway, proaspăt recuperat, a condus un dublu stint remarcabil în mașina #7 la începutul cursei, dar acesta a fost marcat de o imperfecțiune: a fost prea rapid la un full course yellow (FCY) la începutul cursei și a primit o penalizare pentru drive-through.

Dar el însuși a corectat greșeala și a revenit în frunte înainte de sfârșitul stintului său, în timp ce Brendon Hartley de pe #8 s-a luptat cu pneurile și chiar a cedat pentru scurt timp locul doi Porsche-ului #5 (Campbell/Christensen/Makowiecki; locul 3) – dar numai pentru scurt timp.

Gloria lui #7 s-a încheiat în cele din urmă după două ore: Toyota a trebuit să intre la boxe pentru a schimba o unitate de control pentru alimentarea cu benzină. Acest lucru a costat trei minute și a scos #7 de pe primul loc. #8 se îndrepta acum spre o victorie de necontestat.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Numărul7 a luptat pentru a reveni în pluton și a arătat cât de dominantă a fost Toyota în această duminică. Conway, Nyck de Vries și Kamui Kobayashi s-au luptat pentru a reveni pe locul patru până la final.

Cursa a fost caracterizată de multe manevre de depășire și de o cursă opacă. Motivul pentru aceasta a fost uzura enormă a pneurilor de pe Autodromo Jose Carlos Pace. Asfaltul vechi de zece ani părea mult mai vechi decât era în realitate.

O mare varietate de strategii a făcut ca duelurile să fie aproape neîntrerupte, deși ordinea nu a fost întotdeauna ușor de urmărit. Cursa a avut un adevărat caracter de cursă de lungă distanță.

Schumacher

Porsche este puternic, dar se elimină singur

Drumul spre victorie ar fi fost probabil mult mai puțin relaxat pentru #8 dacă cele mai rapide două Porsche-uri nu s-ar fi eliminat reciproc din lupta pentru victorie. Porsche 963 a fost în mod clar a doua cea mai puternică forță.

După doar 40 de minute, Porsche #6 (Estre/Lotterer/L. Vanthoor; locul 2) și Porsche Jota #12 (Stevens/Ilott/Nato; locul 18) s-au ciocnit. Porsche-ul works a fost nevoit să intre la boxe din cauza unei pene, iar Jota Porsche a primit o penalizare de 30 de secunde pentru stop-and-go.

Mașina cu numărul 6 a fost singura care a reușit să egaleze într-o oarecare măsură ritmul Toyota. Trioul a urcat senzațional pe locul al doilea și și-a depășit coechipierii, care promiseseră deja ajutorul lor înainte de cursă. Locul trei pentru #5 a completat un weekend de succes pentru Porsche Penske Motorsport.

Porsche Jota nr. 12 era, de asemenea, pe cale să ajungă din nou în frunte, dar cu o oră înainte de final Callum Ilott a trimis din nou 963-ul în zid. Spre deosebire de accidentul din antrenamentele de la Le Mans, șasiul a rămas intact de data aceasta, însă modificarea secțiunii din spate l-a costat două tururi și, odată cu ele, orice șansă de a obține puncte în clasamentul general.

Prin urmare, victoria în clasamentul echipelor private de hypercaruri a revenit echipei #38 Jota Porsche (Button/Hanson/Rasmussen; locul 7) condusă de fostul campion mondial de Formula 1 Jenson Button. Cu toate acestea, trio-ul va fi dezamăgit.

Cu o cursă curată, ei erau pe cale să obțină de departe cel mai bun rezultat al sezonului, cu locul patru, dar cu zece minute înainte de final a fost impusă o penalizare pentru presiune insuficientă a pneurilor pe puntea spate. Penalizarea de tip drive-through i-a costat trei locuri, dar nu și victoria în subclasă.

Schumacher

Ferrari nu are nicio șansă

Câștigătorii de la Le Mans nu au reușit să se impună la Interlagos. AF Corse anunțase deja înainte de cursă că Ferrari 499P ar fi lipsit de viteză de cursă. Cu toate acestea, ambele mașini de uzină au terminat pe locurile cinci și șase în puncte cu o cursă impecabilă. Doar Ferrari #51 (Pier Guidi/Calado/Giovinazzi; locul 5) a suferit o penalizare de tip drive-through pentru aceeași infracțiune FCY ca și Conway.

Pe de altă parte, Ferrari-ul AF Corse #83 (Kubica/Schwarzman/Ye; locul 11), un model privat, s-a făcut remarcat. Pornind cursa de pe locul 15 pe grila de start, mașina s-a dovedit a fi extrem de prietenoasă cu pneurile și a fost în mod repetat în primele cinci locuri în unele momente, dar a fost anticiclică din punct de vedere strategic, ceea ce a dus la coliziuni.

În primul rând, Robert Kubica a fost acroșat de Porsche-ul Proton #99 al lui Julien Andlauer (Jani/Andlauer; locul 15), ceea ce a pus capăt ambițiilor sale de a obține puncte sub formă de penalizare. În spatele său, Mick Schumacher a avut noroc să nu fie implicat în accident.

Câteva minute mai târziu, victima a devenit făptaș: Yifei Ye a derapat BMW-ul #20 (S. van der Linde/Frijns/Rast; locul 14) și a primit o penalizare pentru drive-through. Interesant, pentru o infracțiune pentru care Ferrari #51 a primit doar o penalizare de cinci secunde la Le Mans.

În timp ce #20 a pierdut astfel toate șansele de a obține puncte, BMW #15 (D. Vanthoor/Marciello/Wittmann; 9) a acumulat totuși două puncte – în spatele Peugeot #93 (Vergne/Jensen/Müller; 8), care a obținut astfel cel mai bun rezultat pentru Peugeot 9X8 2024. După dezamăgirea din calificări, Peugeot s-a dovedit a fi mai competitiv în cursă.

Schumacher

Mick Schumacher a pierdut nodul

Cu locul zece, Alpine #36 (Lapierre/Schumacher/Vaxiviere) a obținut primul său punct. A fost primul punct al lui Mick Schumacher în WEC. Germanul a condus stintul de deschidere și a oferit dueluri spectaculoase. Signatech Alpine a decis să nu schimbe pneurile la prima oprire la boxe, ceea ce înseamnă că Schumacher a trebuit să ducă o luptă defensivă.

De data aceasta, coechipierii săi au adus Alpine A424 peste distanță și în puncte fără probleme de motor, urmați de mașina soră #35 (Chatin/Habsburg/Milesi; locul 12). După un derapaj al lui Paul-Loup Chatin la start, ei au încercat tactica din Qatar și au condus cu consum redus de combustibil. Totuși, acest lucru nu a dat roade, așa cum s-a întâmplat la deschiderea sezonului WEC, când au reușit să economisească o oprire completă pe o distanță mai lungă.

Brazilia nu a meritat deplasarea pentru Cadillac #2 (Bamber/Lynn; locul 13). Mașina americană a părut foarte puternică în antrenamente, dar nu a făcut față deloc condițiilor mult mai calde din cursă. Mai puțin surprinzătoare a fost performanța slabă a Lamborghini-ului #63 (Bortolotti/Mortara/Kwjat; 17), care devenise deja evidentă în sesiunile de antrenamente.

Isotta Fraschini #11 (Vernay/Serravalle/Bennett; DNF), care supraviețuise fără probleme celor 24 de ore de la Le Mans, nu a reușit să depășească distanța de 6 ore din Brazilia. Probleme la motor au forțat hipercarul să intre la boxe.

Schumacher

A patra victorie pentru Manthey, sfârșit amar pentru “Iron Dames”

Manthey continuă să își lase amprenta asupra clasei LMGT3. Joel Sturm, Alexander Malichin și Klaus Bachler au obținut a patra victorie în cursa a cincea pentru Porsche 911 GT3 R LMGT3 și au preluat din nou conducerea în clasamentul general după dezamăgirea de la Le Mans.

Cursa din categoria LMGT3 a fost una sălbatică, în special în primele etape. După mai multe coliziuni în primele zece minute, a existat chiar și un FCY.

Yasser Shahin de pe Porsche-ul Manthey #91 (Shahin/Schuring/Lietz; locul 12), care a fost implicat în mai multe încăierări în prima oră, a fost în centrul atenției. După reparații și o penalizare, Porsche-ul #91 nu a obținut niciun punct și a cedat conducerea în clasamentul general coechipierilor săi după victoria de la Le Mans.

Doi favoriți au apărut rapid: “Iron Dames” din Iron Lynx Lamborghini #85 (Bovy/Frey/Gatting; DNF), care a plecat din pole position, și Porsche #92, care a câștigat ulterior cursa. Malichin a trecut de Sarah Bovy după 90 de minute și a preluat conducerea. Porsche-ul s-a distanțat apoi încet.

Lucrurile au mers din rău în mai rău pentru “Doamnele de Fier” în a patra oră. Deteriorarea sistemului de răcire a paralizat Lamborghini Huracan GT3 Evo2 și a dus la abandonul său prematur. După ce a câștigat European Le Mans Series (ELMS) weekendul trecut, acesta a fost un eșec amar.

Schumacher

Cu toate acestea, cursa nu era încă câștigată pentru Manthey Pure Rxcing, deoarece a apărut un challenger în forma Aston Martin #27 Heart of Racing (James/Mancinelli/Riberas; locul 2). Dar în ultima oră, pendulul s-a înclinat clar în favoarea Porsche-ului.

O oprire finală semnificativ mai lungă și o penalizare de tip drive-through pentru o infracțiune în ultima dintre cele trei faze FCY relativ scurte au însemnat că Aston Martin a trebuit să se mulțumească cu locul doi.

Cele două McLaren 720S GT3 de la United Autosports și-au continuat weekend-ul puternic în cursă și au obținut cel mai bun rezultat al proiectului încă tânăr cu locurile trei și patru. Cu toate acestea, eroul local Nicolas Costa din McLaren-ul United Autosports #59 (Cottingham/Costa/Saucy; locul 4) a fost nevoit să își privească coechipierii din #95 (Caygill/Pino/Sato; locul 3) la ceremonia de acordare a podiumului.

WRT-BMW #46 (Al Harthy/Rossi/Martin) cu Valentino Rossi a trecut linia de sosire pe locul cinci. Maxime Martin nu a reușit să treacă de Costa în ultimele etape și a rămas la doar 0,7 secunde în urmă.

Singurul abandon în afară de Isotta Fraschini și “Iron Dames” a fost suferit de TF Sport Corvette #82 (Koizumi/Baud/Juncadella; DNF), care s-a oprit după puțin sub patru ore fără propulsie.

WEC 2024 continuă pe 1 septembrie cu Lone Star Le Mans din Austin. Acolo este așteptată o cursă eliminatorie.

Schumacher

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss