Latest Posts

Rossi și BMW: Lucrurile înclină spre GTWC până la urmă?

Vizualizări: 2403

În ceea ce privește conflictul de interese, Valentino Rossi pare să se fi impus în fața BMW – dar o decizie finală WEC vs GTWC este încă în așteptare

Privitorii atenți au remarcat: Echipa WRT și-a ales propriile numere de start clasice 31 și 32 pentru cele două BMW M4 GT3 ale sale în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC). Numărul 46 al lui Valentino Rossi, pe de altă parte, lipsește de pe lista de înscrieri. Va concura, până la urmă, Valentino Rossi în GT World Challenge (GTWC) Europe în 2025?

O decizie finală nu a fost încă luată și nimic nu ar fi mai ușor decât schimbarea numărului de start. Atât BMW, cât și WRT au declarat că piloții vor fi anunțați la o dată ulterioară. O decizie oficială va fi anunțată doar după finala GTWC de la Jeddah din 30 noiembrie.

Cu toate acestea, se știeștie că există un conflict de interese între Valentino Rossi și BMW. Rossi preferă GTWC pentru că nu trebuie să se confrunte cu hipercarurile care îl depășesc și poate concura pentru victorii generale.

rossi

În plus, spre deosebire de WEC, nu există piloți amatori obligatorii pe mașinile din GTWC. Între timp, au existat chiar zvonuri conform cărora perechile cu trei piloți Platinum vor fi interzise din 2025 și cel puțin un pilot Gold va trebui să conducă în categoria Pro. Acest lucru i-ar face jocul lui Rossi (clasamentul de argint). Cu toate acestea, a devenit puțin probabil ca regula să fie introdusă în 2025.

Rossi a devenit, de asemenea, oarecum la el acasă în GTWC, deoarece a fost activ în seria SRO de când a trecut la mașinile GT cu normă întreagă în 2022.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

BMW, pe de altă parte, ar prefera să își vadă pilotul de uzină Rossi în WEC, deoarece campionatul este mai important pentru marcă. Deși LMGT3 nu este oficial un campionat mondial, ci un „trofeu de anduranță”, acesta poate fi comercializat și ca un campionat mondial.

Rossi a anunțat deja că dorește să-și reducă programul la zece-unsprezece curse în 2025. El a programat deja în mod ferm cele 12 ore de la Bathurst. Un sezon GTWC complet constă în zece curse, cinci curse sprint și cinci curse de anduranță. Unul dintre weekendurile de curse este 24 de ore de la Spa. WEC are în prezent opt weekenduri de curse, dintre care unul este săptămâna lungă de la Le Mans, care include testele preliminare.

Este posibil ca Rossi să continue să piloteze doar GTWC Endurance și să participe la curse individuale. Cu Le Mans (Rossi ar avea probabil garantată o poziție pe grila de start) și Bathurst, el ar avea atunci șapte curse. Cu siguranță, Rossi ar dori să participe la cursa de casă GTWC Sprint de la Misano, unde a câștigat deja de două ori. Aceasta este a treia rundă a Cupei Sprint.

Rossi va participa la 16 curse în 2024. Pe lângă Bathurst, aceasta include cinci curse de anduranță GTWC, două curse GTWC sprint și întregul WEC. Cel mai recent, el a testat, de asemenea, hypercarul BMW M Hybrid V8 în Bahrain. El a fost foarte pozitiv cu privire la mașina LMDh. Cu toate acestea, în prezent nu există planuri de a trece la clasa hypercar.

rossi

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss