Le Mans 2020

0
166

Cursa de 24 de ore de la Le Mans reprezintă una dintre cele mai cunoscute și apreciate etape, pentru fanii motorsportului. Anul acesta, după o întârziere provocată de noul coronavirus, are loc cea de-a 88-a ediție a competiției de anduranță pe circuitul de la Sarthe (Franța). Cursa începe sâmbăta (19.09) la 15:30, ora României și se încheie duminică (20.09) la aceeași oră, urmând ca de pe prima poziție plece Toyota Gazoo Racing (deoarece au câștigat formatul Hyperpole cu ajutorul lui Kamui Kobayashi).

Pandemia a schimbat multe în acest an, așadar confruntarea se va ține fără public, însă ca de fiecare dată vom putea urmări spectacolul pe internet sau la televizor. Pentru prima dată în istorie, inafara anilor de război, cursa nu are loc în luna iunie, iar asta va avea consecințe importante asupra piloților. Putem ne așteptăm la aproxim 12 ore de condus nocturn și pneuri reci. Totuși sunt și părți pozitive. Date fiind temperaturile mai scăzute se așteaptă ca motoarele dea randament mai bun.

De câțiva ani Toyota deține supremația la Le Mans și acum la clasa LMP1(în total sunt 5 mașini înscrise) ne așteptăm la același final, pe deoparte datorită bolidului excepțional, dar pe de altă parte din lipsa de competitori puternici (deoarecere rând pe rând ei s-au retras). Competitorii de la Rebellion Racing s-au apropiat în calificări datorită lui Gustavo Menezes. Ei și Bykolles Racing Team vin cu bolizi ceva mai slabi non-hibrizi, dar luptă pentru podium.

Clasa LMP2 prezintă ceva nume noi de această dată, ajungând participe în cursa 24 de bolizi ( dar toți cu același motor și 19 dintre ei cu același șasiu). Un spectacol frumos e oferit în fiecare an de clasele LM GTE Pro (profesioniști) și LM GTE Am (amatori), mai ales datorită gigantului Ford care a participat cu ale sale GT-uri. Anul acesta însă, nu îi vom regăsi printre înscriși. La LMGTE Am luptă 20 de mașini dintre care majoritare sunt Ferrari, Porsche și Aston Martin, iar la LM GTE Pro 11. Deci cu motoriștii atât de capabili și bolizi asemănători, lupta se va da întradevăr între piloți. În LMP2, Paul di Resta a obținut pole-ul cu United Autosports ORECA, dar Nick de Vries și Gierdo van der Garde au atras atenția într-o manieră pozitivă.

Așadar, este foarte probabil asistăm la o a 3a victorie consecutivă pentru constructorul japonez, dacă condițiile meteo nu se amestecă și nu vom avea parte de o furtună (așa cum este prevăzut), ca mai agite puțin apele.

Ana Danila