FP1 Barcelona: Nakagami cel mai rapid, duo Tech3 se ciocnesc

FP1: Rivalii din Campionatul Mondial, Martin și Bagnaia, pe picior de egalitate în dimineața zilei – Bagnaia cade după startul antrenamentelor – Takaaki Nakagami, cel mai rapid cu pneuri noi

Honda a încheiat prima sesiune de antrenamente de la finalul sezonului MotoGP de pe Circuit de Barcelona-Catalunya în frunte. Takaaki Nakagami, care își încheie cariera full-time după acest weekend, a stabilit cel mai bun timp cu 1:40.501 minute. Totuși, acesta a fost cu o secundă mai lent decât timpul obținut în prima sesiune de antrenamente pe acest circuit la sfârșitul lunii mai.

Michelin a produs un total de 1.400 de pneuri pentru acest weekend. Pentru prima dată, există patru pneuri față diferite și trei pneuri spate diferite. Scopul este de a fi pregătiți pentru toate temperaturile care ar putea predomina la Barcelona în toamnă.

fp1

Sesiunea de antrenamente de dimineață a început sub un cer noros și o temperatură a aerului de 13 grade Celsius. Având în vedere că este disponibilă o anvelopă spate mai moale decât la sfârșitul lunii mai, nu este exclus să se înregistreze timpi mai rapizi pe parcursul weekendului.

Încă de la start, au fost steaguri galbene la virajul 5. Michele Pirro, care îl înlocuiește pe Fabio Di Giannantonio în echipa VR46 Ducati, a îndoit pneul față în curba lentă din stânga. A fost crucial să aducem pneurile față la temperatură.

Câteva momente mai târziu, a avut loc o coliziune între coechipierii de la Tech3 la ieșirea din virajul 5. Pedro Acosta era pe interior, iar Augusto Fernandez a încercat să îl depășească pe exterior. La ieșirea din viraj, a avut loc o coliziune laterală pe bordură. Ambii au căzut.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

KTM-ul lui Acosta s-a prăbușit în bariera pistei, iar KTM-ul lui Fernandez a rămas pe mijlocul pistei. Ambii piloți au fost bine. Antrenamentele au trebuit să fie întrerupte după cinci minute pentru a curăța resturile și pentru a înlocui Airfence-ul deteriorat.

După întrerupere, ambii piloți Tech3 au putut continua sesiunea pe a doua lor motocicletă. Favoritul Campionatului Mondial, Jorge Martin (Pramac-Ducati), a arătat în mod constant timpi buni, în timp ce Bagnaia (Ducati) a făcut o oprire la boxe puțin mai lungă la jumătatea cursei pentru a lucra la set-up.

După aceea, Bagnaia a rulat, de asemenea, într-un ritm foarte bun. Pentru ultima tură, italianul a trecut pe cealaltă motocicletă. Anvelopele folosite au fost schimbate. Ca majoritatea piloților, Martin a terminat sesiunea pe același set de pneuri.

În cele din urmă, Martin a terminat sesiunea pe locul cinci, iar Bagnaia a obținut cel mai bun timp personal cu o zecime de secundă mai lent. Acesta s-a aliniat pe locul șapte, în spatele coechipierului său Enea Bastianini.

fp1

Start exerciții: Vinales îl întrerupe pe Bagnaia, care cade în virajul 1

Cu toate acestea, Bagnaia a făcut prima greșeală a weekendului. Când s-au efectuat exercițiile de start după antrenamente, el s-a rostogolit în virajul 1. Maverick Vinales a venit din spate pe Aprilia și l-a depășit pe Bagnaia pe partea exterioară a bordurii.

Vinales a revenit pe pistă și a ajuns chiar în fața lui Bagnaia. În acel moment, Bagnaia a frânat brusc. Roata sa din față a cedat brusc și a căzut. Bagnaia a fost nevoit să ajungă la boxe pe jos.

Nakagami a stabilit cel mai bun timp cu pneuri noi la final, după o alunecare în virajul 2. Datorită pneurilor noi, pilotul japonez l-a devansat cu patru zecimi de secundă pe Acosta. Debutantul și-a stabilit timpul după coliziunea cu a doua sa motocicletă.

Alex Marquez (Gresini-Ducati) a urmat pe locul trei în fața lui Brad Binder (KTM). Binder a folosit, de asemenea, pneuri noi în ultima sa cursă. Ca de multe ori în ultima vreme, cel mai bun reprezentant Aprilia a fost Vinales, pe locul opt.

fp1

Al șaselea wildcard pentru

Jack Miller (KTM) și Marc Marquez (Gresini-Ducati) au completat top 10. Cel mai bun pilot Yamaha a fost Fabio Quartararo, al unsprezecelea. Miguel Oliveira și-a făcut revenirea după accidentarea la încheietura mâinii din Indonezia.

La fel ca și coechipierul său de la Trackhouse, Raul Fernandez, el a fost la o secundă și jumătate în urmă. Stefan Bradl a terminat ultimul în spatele celor doi coechipieri Aprilia. Aceasta este a șasea participare a pilotului de teste Honda în acest an.

S-ar putea să fie ultima participare a lui Bradl la un Mare Premiu, deoarece Aleix Espargaro și Takaaki Nakagami vor împărți wildcardurile anul viitor.

Antrenamentele de după-amiază încep la ora 16.00. Apoi este vorba despre locurile importante din Q2.

fp1

 

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza