Latest Posts

WEC Austin 2024: Un Ferrari privat câștigă thrillerul după penalizarea Toyota

Vizualizări: 5131

Cursă palpitantă de 6 ore la Austin! Ferrari-ul privat cu Robert Kubica câștigă în fața Toyota după un final de senzație. Mick Schumacher și Alpine înscriu din nou puncte.

Primul Lone Star Le Mans din februarie 2020 nu a dezamăgit prin acțiune și a oferit o mulțime de momente pozitive și negative. În cele din urmă, AF Corse a câștigat cu Ferrari-ul 499P privat al lui Robert Kubica, Robert Schwarzman și Yifei Ye, făcând ca modelele roșii să pară vechi.

După victoria lui Jota de la Spa, aceasta este a doua victorie a sezonului pentru o echipă privată în Campionatul Mondial de Anduranță 2024 (WEC). Mașina galbenă a oferit, de asemenea, Ferrari 499P prima sa victorie în afara cursei de la Le Mans și a doua în această duminică după victoria din Formula 1.

Ferrari

Victoria este rezultatul unei penalizări împotriva Toyota #7 (Conway/Kobayashi/de Vries; locul 2). Acesta din urmă a fost în mod surprinzător pe drumul spre victorie, dar Kamui Kobayashi a primit o penalizare de drive-through în ultima oră pentru nerespectarea unui dublu steag galben, pe care a discutat-o aprig la radio.

Modelul #83 a preluat conducerea în prima oră de la pole-setter-ul inițial, Ferrari-ul #51 (Pier Guidi/Calado/Giovinazzi; DNF). Din acel moment, Ferrari-ul galben a controlat inițial acțiunea. Ferrari a ocupat primele trei locuri în faza inițială, dar nu avea să rămână așa.

BMW M Hybrid V8 au preluat inițial rolul de prim urmăritor, ducând viteza din calificări în cursă. Cu toate acestea, după 100 de minute, a existat un eșec pentru BMW #15 (D. Vanthoor/Marciello/Wittmann; locul 8), când Marco Wittmann a derapat. El a fost pur și simplu fizic la final.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Cursa a cerut totul de la om și mașină. La temperaturi maxime de 35 de grade Celsius, omul și materialul au suferit în egală măsură. Rata de eroare a fost în consecință ridicată – atât tehnică, cât și umană.

Acest lucru a fost evident încă de la start, când echipa Penske a uitat să îndepărteze un capac de la tubul pitot al Porsche-ului nr. 5 (Campbell/Christensen/Makowiecki; locul 7). Porsche-ul 963 a trebuit să intre la boxe mai devreme pentru a îndepărta capacul. Ulterior, echipa a fost nevoită să îl scoată pe Michael Christensen prematur din mașină în timpul unui stint deoarece sticla de apă nu funcționa.

Ferrari

Falanga Ferrari se prăbușește

Dar tehnologia și-a atins limitele și în condiții de căldură. Acest lucru a costat cursa modelului #51 atunci când Antonio Giovinazzi a făcut o greșeală în timpul turei și a intrat în coliziune cu Peugeot-ul #94 (Vandoorne/di Resta/Duval; DNF), care la rândul său pierduse teren din cauza unei defecțiuni la pneuri după contactul din turul de start.

Giovinazzi a derapat, ceea ce nu ar fi trebuit să fie o mare dramă. Dar s-a dovedit a fi un dezastru. O defecțiune electronică a împiedicat ambreiajul să se activeze din nou. Fostul pilot de Formula 1 a remorcat 499P înapoi la boxe, unde AF Corse s-a retras din cursă.

Următorul a fost Ferrari #50 (Fuoco/Molina/Nielsen; locul 3), care a mers bine până atunci. Spre sfârșitul celei de-a doua ore, BMW #20 a funcționat mai bine, iar Rene Rast a trecut de Ferrari #50. BMW-ul nu numai că a reușit să conducă rapid, dar și să economisească energie în acest proces.

Încet, dar sigur, Toyota #7 a apărut ca un candidat realist la victorie în a doua treime a cursei. De pe grila a noua, Mike Conway a profitat inițial de un duel între Peugeot-ul #93 al lui Nico Müller (Vergne/Jensen/Müller; 12) și Cadillac-ul #2 (Bamber/Lynn; 4) într-un stil spectaculos și a recuperat imediat două locuri.

Ferrari

Penalitate și atac final

După aceea, Toyota a rămas discretă, dar încet-încet și-a croit drum înainte și, în cele din urmă, a depășit Ferrari #50 și BMW #20 cu ajutorul strategiei. Când liderul Ferrari galben a trecut la pneuri hard pe toată linia, Toyota a rămas pe medium. Acest lucru l-a adus pe Nyck de Vries la mică distanță de Yifei Ye.

La penultima oprire la boxe, cu două ore înainte de final, Toyota, acum cu Kamui Kobayashi la volan, a preluat conducerea. Totul părea să meargă bine, Kobayashi își mărea încet dar sigur avansul. Dar apoi o scenă care s-a întâmplat chiar la începutul stintului său l-a prins din urmă.

La scurt timp după cele patru ore, Peugeot-ul #94 a ieșit în decor la acul de păr. Au fost fluturate două steaguri galbene. Kobayashi „nu și-a redus viteza”, după cum se menționează în documentul oficial – comisarii au decis o penalizare de tip drive-through, care a fost întâmpinată cu proteste puternice din partea lui Kobayashi la radio.

Pilotul japonez a condus ca un om posedat după penalizare și l-a pus pe Robert Schwarzman sub o presiune masivă în față. Nouă secunde au devenit două, dar acesta nu s-a putut apropia mai mult. Două mici greșeli cu trei minute înainte de final au decis bătălia – AF Corse a sărbătorit prima victorie generală pentru un Ferrari privat într-o cursă de campionat mondial din ultimele decenii.

Ferrari-ul #50 a obținut puncte importante în campionat pe locul al treilea, urmat de Cadillac, care ar fi putut termina pe podium dacă nu ar fi avut o coliziune cu Alpine-ul #35 (Chatin/Habsburg/Milesi; locul 5) în primul tur.

Ferrari

BMW: A început puternic, dar a abandonat brusc

BMW #20 a rămas din ce în ce mai mult în urmă în ultima treime a cursei. Prăbușirea a început atunci când a fost anunțat galben pe tot parcursul cursei pentru Peugeot-ul #94 blocat. Se pare că BMW tocmai trecuse pe lângă intrarea la boxe și a intrat pentru a doua oprire doar când FCY fusese deja anulat. Dacă ar fi trecut cu FCY, ar fi preluat conducerea.

Dar, așa cum a fost, dezastrul și-a urmat cursul. Aceasta a fost urmată de o penalizare de tip drive-through pentru că a condus prea repede sub FCY. Iar cu puțin timp înainte de final, Sheldon van der Linde a trebuit să execute și el o penalizare de 100 de secunde pentru că BMW-ul depășise puterea maximă. Ca urmare, #20 a ieșit complet din zona punctelor.

Beneficiarul a fost Alpine #35, care și-a reparat perfect cursa după o penalizare de drive-through chiar la începutul cursei. După calificările senzaționale, cursa a început cu un eșec, când Ferdinand Habsburg a frânat în primul tur și, de asemenea, a împins Cadillac-ul în afara pistei.

Numeroasele incidente din față și o cursă fără cusur de atunci încolo au împins modelul #35 înapoi în frunte și au asigurat cel mai bun rezultat al Alpine A424 în WEC până în prezent.

Cele două Porsche-uri de uzină au terminat în spatele lor. Porsche-ul nr. 6 (Estre/Lotterer/L. Vanthoor; locul 6) a fost penalizat pentru aceeași abatere ca și Kobayashi și, ca urmare, a coborât în spatele lui Alpine, în timp ce întregul echipaj al modelului nr. 5 va asocia pentru totdeauna Circuitul Americilor cu tuburile pitot.

BMW-ul #15 a obținut în continuare trei puncte în locul opt, urmat de Alpine-ul #36 (Lapierre/Schumacher/Vaxiviere; locul 9). Matthieu Vaxiviere a coborât pe ultimul loc la start, după care #36 a beneficiat de numeroasele incidente din față. Alpinele au stabilit al doilea și al treilea cel mai rapid tur al cursei, dar au fost lipsite de consistență pe parcursul stintului.

Ferrari

Brutalul Buemi îl împinge afară pe Estre – dublă penalizare

Unde a fost a doua Toyota în toate astea? Modelul #8 (Buemi/Hartley/Hirakawa; locul 15) a avut o cursă foarte dificilă. De pe poziția a douăsprezecea a grilei, al doilea GR010 Hybrid și-a croit, de asemenea, încet, dar constant, drum înainte. Un companion constant a fost Porsche-ul nr. 6, care, la rândul său, a trebuit să înceapă cursa de pe locul 14 al grilei. Acest duel avea să fie distrugătorul lui #8.

După mai multe dueluri între cele două mașini, Sebastien Buemi a ieșit chiar în fața lui Kevin Estre după penultima oprire la boxe. Acesta din urmă a încercat să îl depășească pe linia dreaptă din spate, în timp ce pneurile lui Buemi erau încă reci. Însă pilotul elvețian a tras pe dreapta fără milă, a atins Porsche-ul 963, l-a împins oricum mai departe și a plătit el însuși prețul: Daune la pneuri și două penalizări pentru nerespectarea steagurilor albastre și vina pentru coliziune.

Ca urmare, ultimul punct a revenit Porsche-ului Jota #38 (Button/Hanson/Rasmussen; locul 10), în timp ce mașina soră #12 (Stevens/Ilott/Nato; DNF) a avut probleme tehnice. Mai multe încercări de reparații au eșuat. Porsche-ul Proton #99 (Jani/Andlauer/Tincknell; locul 11) a ratat punctele cu patru secunde.

Încă nu există progrese la Peugeot. Nico Müller a reușit să recupereze mult teren la start cu #93 și la un moment dat era pe locul șase. Din acel moment, însă, lucrurile au mers doar înapoi, iar pe parcursul cursei mașina a ieșit din puncte. Totul a fost spus despre cursa lui #94, o mantie de tăcere este oricum potrivită aici.

Lamborghini #63 (Bortolotti/Mortara/Kwjat; locul 14) a reușit, de asemenea, să atragă atenția doar în faza de start cu primele tururi puternice, în care Edoardo Mortara chiar a terminat în top 10. Din acel moment, însă, lucrurile au mers doar pe dos și pentru el. Iron Lynx mai are încă un drum lung de parcurs.

Ferrari

Victorie pentru Aston, Rossi și Iron Dames sunt eliminați

Aston Martin Heart-of-Racing #27 (James/Mancinelli/Riberas; 1st LMGT3) și-a transformat cu încredere pole position-ul într-o victorie, punând capăt seriei de victorii a celor de la Manthey Porsche. Cu toate acestea, aceștia au obținut din nou o mulțime de puncte cu locurile doi și trei, iar câștigarea titlului este acum doar o formalitate pentru Manthey Porsche #92 (Malichin/Sturm/Bachler; 2nd LMGT3).

Aston a fost pur și simplu prea puternic pentru piloții Porsche, după cum a recunoscut Joel Sturm în timpul cursei. Diferența la sosire a fost de peste un minut. Locul patru a revenit McLaren-ului United Autosports #95 (Caygill/Pino/Sato), urmat de BMW-ul WRT #31 (Leung/Gelael/Farfus; locul 5 LMGT3), care a primit o penalizare de tip drive-through din cauza limitelor pistei.

Pentru popularele „Iron Dames” a fost al doilea tur zero la rând. Lamborghini-ul roz Iron Lynx #85 (Bovy/Frey/Gatting; DNF) se afla într-o poziție promițătoare în cursă când s-a ciocnit de Corvette-ul TF Sport #81 (van Rompuy/Andrade/Eastwood; DNF).

Legendarul motociclist Valentino Rossi nu a reușit nici el să obțină un rezultat la COTA. WRT-BMW #46 (Al Harthy/Rossi/Martin; DNF) s-a retras pentru a treia oară în patru curse. De data aceasta de vină a fost servodirecția.

WEC se deplasează acum în cealaltă parte a lumii și va concura în cele 6 ore de la Fuji, în Japonia, peste doar două săptămâni, pe 15 septembrie.

Ferrari

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss