Home Moto WSBK BMW M1000RR (modelul 2025): Doar reglaje fine în loc de o revoluție...

BMW M1000RR (modelul 2025): Doar reglaje fine în loc de o revoluție majoră?

Vizualizări: 6885

BMW sărbătorește un mare succes în Campionatul Mondial de Superbike cu M1000RR: Iată ce ne-a spus directorul tehnic Chris Gonschor despre noul model pentru WSBK 2025

De la revenirea fabricii în Campionatul Mondial de Superbike, BMW a prezentat noi modele de omologare la fiecare doi ani. După doi ani cu noul S1000RR prezentat pentru 2019, BMW a prezentat prima versiune a M1000RR pentru 2021 și a lansat o actualizare în 2023. Anul viitor va avea loc cea de-a treia ediție a M1000RR.

bmw

În timpul weekendului WSBK de la Magny-Cours, s-a vorbit cu directorul tehnic BMW, Chris Gonschor, despre noua versiune a seriei și a fost întrebat ce rol va juca reducerea de la patru la doi piloți obișnuiți WSBK. S-a analizat, de asemenea, dacă înscrierile de tip wildcard cu piloți de teste sunt o opțiune pentru a aduna informații suplimentare.

Ce cerințe are echipa WSBK pentru noul M1000RR? „Lista de dorințe a piloților și a tehnicienilor de pe circuit este întotdeauna lungă. Următorul model de producție va veni foarte curând”, comentează Gonschor.

Din cauza termenelor lungi pentru un nou model de serie, este dificil să se pună în aplicare cele mai recente descoperiri. „Cu toate acestea, este imposibil să integrăm ceea ce am învățat în acest an în următorul model de omologare. Ca urmare, cerințele care au fost generate în acest an au fost încorporate doar parțial”, explică inginerul BMW.

Cu toate acestea, oricum nu este mare nevoie de acțiune, deoarece BMW este acum și una dintre cele mai bune motociclete din domeniu în Campionatul Mondial de Superbike. „Nu există prea multe probleme fundamentale pe care trebuie să le integrăm în noul model. Motocicleta de serie funcționează perfect, după cum puteți vedea. Funcționează și ca motocicletă de curse în campionatul mondial și în campionatele naționale”, comentează Gonschor cu mândrie.

Chiar dacă Campionatul Mondial de Superbike este un campionat aproape de producție, producătorii au încă o anumită marjă de manevră pentru a îmbunătăți în continuare motocicletele. „Ceea ce poate crește în continuare performanța motocicletelor de curse este posibil datorită libertății regulilor. Acesta este motivul pentru care nu sunt necesare atât de multe cerințe pentru noua motocicletă de serie”, confirmă Gonschor.

Doar două în loc de patru motociclete pe teren din 2025: wildcard-urile sunt o opțiune?

Dizolvarea structurii Bonovo înseamnă că BMW va pierde singura sa echipă satelit. Până în prezent, nu există niciun semn că o nouă echipă client va concura cu echipament BMW. Ca urmare, BMW va colecta doar 50% din datele din sezonul următor.

„Desigur, este întotdeauna plăcut să vezi multe BMW-uri pe teren, indiferent de campionat”, comentează Gonschor situația, dar nu vede o problemă majoră. „Putem compensa mult prin echipa de teste. Nu suntem limitați în ceea ce privește zilele de teste. Așa că nu cred că va fi un mare dezavantaj”.

„Și nu înseamnă că va rămâne așa la nesfârșit”, spune inginerul BMW, care este optimist că vom vedea mai multe superbike-uri BMW pe teren din nou în viitor. Exemplul Honda arată cât de important este să aduni suficienți kilometri de testare. După trecerea la Fireblade 2024, HRC a deviat de la curs și a luat-o pe o cale greșită în timpul dezvoltării. Inginerii au găsit acum greșeala.

Cursele cu piloți de teste sunt un mod popular de a câștiga experiență suplimentară în MotoGP. Ar fi acest lucru atractiv pentru BMW dacă ar avea doar doi piloți obișnuiți din 2025? Cu Sylvain Guintoli, Bradley Smith, Markus Reiterberger și Hannes Soomer, BMW are o echipă de teste puternică.

„Nu este neapărat o problemă. Echipa de teste are un avantaj clar. Se poate concentra pe deplin pe munca de dezvoltare”, spune Gonschor, respingând ideea de wildcard-uri WSBK cu piloții săi de teste.

El nu vede neapărat atribuirea de wildcard-uri ca un plus util. „Wildcard-urile sunt bune pentru a pilota în condiții de cursă. Dar atunci când concurezi, nu este un test prin definiție. Acesta este motivul pentru care ne concentrăm pe testele pure. De acolo obținem răspunsurile de care avem nevoie de la piloți. Cu un wildcard, îți pierzi rapid concentrarea”, își explică el punctul de vedere.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version