Latest Posts

Diferențe majore în stilul de condus GT3 cu și fără senzori de cuplu

Vizualizări: 3391

Lamborghini Huracan GT3 Evo2 vs. Porsche 911 GT3 R: Rahel Frey explică deosebirile dintre mașini și cât de diferit conduce cu ajutorul senzorilor de cuplu

În European Le Mans Series (ELMS), „Iron Dames” conduc un Porsche 911 GT3 R, care este susținut de Proton. În Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) și în IMSA SportsCar Championship, ele se bazează pe un Lamborghini Huracan GT3 Evo2 de la Iron Lynx.

Cu ce diferă mașinile? Rahel Frey spune că prima diferență majoră nu este reprezentată de mașinile în sine, ci de structura companiilor: „Dacă compari doar puterea celor doi producători, Porsche este desigur cu lumi în față, nu trebuie să uiți asta. Lamborghini este o echipă mică, dar Huracan are un mare potențial”.

GT3

Este o mașină rapidă căreia îi place un stil de condus agresiv. „Pur și simplu trebuie să lucrăm la fiabilitate. Aceasta joacă un rol major în cursele de anduranță”, spune ea cu gândul la WEC. Acest lucru a fost demonstrat nu în ultimul rând de abandonul amar de la 6 ore de la Sao Paulo în lupta pentru lider.

Este vorba mai mult despre gestionarea pneurilor decât în DTM, unde Huracan se bucură în prezent de o fază de mare succes. „Avem cinci seturi de pneuri pe cursă în WEC, ceea ce înseamnă că trebuie să conduci cel puțin un stint dublu cu un singur pneu.”

BoP este, de asemenea, organizat diferit: „Conducem cu gestionarea puterii prin intermediul senzorilor de cuplu.” Aici, de asemenea, nu suntem încă în punctul în care trebuie să fim. „Porsche are mai multe opțiuni aici pentru că au început dezvoltarea mai devreme. Putem compara acest lucru pentru că noi conducem ambele mașini.” În DTM, SRO a prioritizat clasificarea în detrimentul parametrilor clasici familiari.

În colaborare cu unul dintre sponsorii echipei noastre de curse, putem oferi tuturor urmăritorilor noștri o reducere de 10 lei la orice produs comandat de pe tricoumania.ro folosind codul: gp24-10ron. (Acțiune valabilă pentru comenzi până la data de 31.12.2024)

 

Acest decalaj este dificil de recuperat în WEC. „Dar lucrăm din greu la asta în fundal”. Ea este o prietenă a acestei noi tehnologii cu senzori de cuplu și apreciază sistemul: „Datele sunt urmărite 1:1. Există un control complet”.

GT3

Acest lucru are, de asemenea, o influență asupra stilului de conducere: „În DTM, de exemplu, puteți vedea că mulți piloți iau bordurile la pas. Noi nu putem face asta.” Străpungerea bordurilor este o problemă dificilă pentru gestionarea energiei prin intermediul senzorilor de cuplu.

„De fiecare dată când lovim o bordură, se produce o lovitură asupra arborelui motor. Senzorii recunosc acest lucru sub formă de vârfuri și ne reduc puterea de ieșire, astfel încât să rămânem în limitele cantității de energie. În caz contrar, primim o penalizare”.

Ca șofer, poți influența foarte mult acest lucru conducând calm, iar inginerii sunt, de asemenea, intersați pentru că pot oferi asistență prin mai mulți parametri.

GT3

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

GP24 Media

Latest Posts

Don't Miss