Home Endurance FIA World Endurance Championship (WEC) WEC Fuji 2024: BMW cu cel mai bun timp, Caddy și Alpine...

WEC Fuji 2024: BMW cu cel mai bun timp, Caddy și Alpine grozav

Vizualizări: 1957

WEC: Au fost stabiliți primii timpi cei mai rapizi la Fuji Speedway – Nimeni nu este în frunte în turele lungi, dar Porsche a fost rapid într-un singur tur până acum

Toyota, Ferrari și Porsche erau considerate anterior „cei trei mari” în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) 2024, însă această imagine devine din ce în ce mai șubredă. BMW, Cadillac și Alpine au fost deja în mijlocul acțiunii la Austin. Iar la Fuji Speedway, acești trei producători se pregătesc, de asemenea, să fie în fruntea plutonului.

În primul rând, sesiunile de antrenamente: În prima sesiune, Porsche #6 (Estre/Lotterer/L. Vanthoor) a stabilit cel mai bun timp de 1:30.561 minute. Antrenamentele au trebuit să fie întrerupte timp de șase minute în faza finală, când McLaren-ul United Autosports #59 (Cottingham/Costa/Saucy) s-a defectat cu probleme tehnice.

În a doua sesiune de antrenamente, care a fost întreruptă doar de un test FCY, BMW #15 (D. Vanthoor/Marciello/Wittmann) a stabilit cel mai rapid tur simplu în 1:29.577 minute. Ambele sesiuni de antrenamente au avut loc în condiții uscate, ploaia prognozată trecând la nord de Fuji Speedway.

Diferențele au fost incredibil de mici în ambele sesiuni de antrenamente, Porsche-ul având doar 0,010 secunde avans față de Toyota #7 (Conway/Kobayashi/de Vries) în prima sesiune. În a doua sesiune, Porsche #5 (Campbell/Christensen/Makowiecki) și Cadillac #2 (Bamber/Lynn) s-au aflat la doar 0,015 secunde unul de celălalt. Cel mai bun timp de vineri 2023 a fost de 1:29,523 minute.

wec

Cadillac strălucește, dar și Alpine

Ca întotdeauna, traseele lungi sunt desigur mai interesante. Și aici sunt câteva surprize, cu două mașini în special care ies în evidență. În primul rând, Cadillac #2, care a condus cea mai rapidă cursă lungă dintre toate și a parcurs și 22 de tururi. Și în al doilea rând, BMW #15, care a adăugat o cursă lungă uriașă de 37 de tururi la cel mai bun timp al său și a stabilit timpi foarte competitivi în acest proces.

Pentru cursele lungi, am folosit stinturi cu mai mult de zece tururi rapide la rând. Dacă existau mai multe tururi lungi, se folosea cel mai rapid. Pentru unele mașini, a trebuit să se facă compromisuri în ceea ce privește lungimea stinturilor, deoarece au fost efectuate doar ture scurte. Acest lucru a afectat în principal cele două Peugeot-uri.

Timpii care erau cu mai mult de trei secunde mai rapizi decât cel mai rapid timp din stint au fost anulați, deoarece erau de obicei legați de trafic. Astfel, a rezultat următoarea prezentare pentru a doua sesiune de antrenamente libere:

1 Cadillac #2 – 1:31.504 (22 de tururi)
2. Toyota #8 – 1:31.544 (11 tururi)*.
3. Alpine #35 – 1:31.674 (12 tururi)
4. Ferrari #50 – 1:31.889 (15 tururi)
5. BMW #15 – 1:32.005 (37 de tururi)
6. Peugeot #93 – 1:32.124 (8 tururi)*.
7. Alpine #36 – 1:32.148 (12 tururi)
8. AF-Corse-Ferrari #83 – 1:32.151 (16 tururi)
9. Proton-Porsche #99 – 1:32.273 (14 tururi)
10. Jota-Porsche #12 – 1:32.291 (20 de tururi)

Ryo Hirakawa a recunoscut după antrenamente că s-a pregătit pentru calificări. Deci, se pare că a fost o „cursă hibridă”, un amestec de pregătire pentru calificări și cursă lungă. De asemenea, pentru Peugeot #93, totul indică o simulare de calificare.

Pozițiile de la unu la patru formează linia de bază pentru toate comparațiile ulterioare din galeria foto. Rămânând deocamdată la aceste patru mașini, Alpine impresionează cu o nouă cursă lungă excelentă de 1:31,950 minute în medie pe 16 tururi.

Nu se știe ce pneuri au fost folosite, dar se pare că Alpine #35 este un adevărat candidat la podium, așa cum a fost și la Austin. Niciun alt producător nu a reușit o a doua cursă lungă sub 1:32 minute.

Și mașina lui Mick Schumacher? Alpine #36 (Lapierre/Schumacher/Vaxiviere) a fost din nou puțin mai lent decât #35. Schumacher a reușit o cursă de 1:32,148 minute în medie pe 12 tururi (un 1:33,9 a ridicat media la peste 1:32), Nicolas Lapierre l-a urmat cu 1:32,268 minute pe 15 tururi. În concluzie, o imagine armonioasă la Alpine.

BMW alergător de anduranță, Toyota doar un pont din interior?

Cu toate acestea, Raffaele Marciello a luat tortul la turele lungi, nevrând să se oprească din condus și completând 37 de ture rapide la rând, de departe cea mai lungă tură lungă a zilei. În special a doua jumătate a turei a fost extrem de consistentă. O medie de 1:32,005 minute pe această distanță este impresionantă.

Alte două ture din a doua sesiune de antrenamente arată că locul doi obținut de Toyota trebuie tratat cu precauție. Timpii indică faptul că toate stinturile au fost efectuate cu același set de pneuri, deoarece celelalte ture lungi au fost mai lente decât „tura hibridă” a lui Hirakawa, care ocupă locul doi în listă. Celelalte două încercări au produs timpi medii de 1:32.351 și 1:33.016 minute.

Dacă adunăm toate cele trei curse lungi, obținem o medie de 1:32,304 minute. Acesta este în intervalul Toyota #7 (Conway/Kobayashi/de Vries), care se luptă pentru titlul mondial, de 1:32.213
minute. Dar ar fi o mare greșeală să renunțăm la Toyota la cursa de acasă, pe un circuit unde Gazoo Racing a mai fost învinsă o singură dată.

La Toyota, trebuie remarcat faptul că Ryo Hirakawa se luptă cu bronșita încă din Austin. Cu toate acestea, el va participa sâmbătă la prima sa sesiune de calificări din WEC.

Porsche: factorul wow în FP1, apoi nimic mai mult

Performanța Porsche este un mister. Turele lungi din cea de-a doua sesiune de antrenamente libere arată orice, dar nu bine. Pentru comparație cu #5, am folosit Jota Porsche #12 (Stevens/Ilott/Nato) cu tura sa lungă reprezentativă de 20 de tururi. Se observă o creștere evidentă în cazul motorului nr. 5, dar și ceilalți timpi sunt cu mult peste valoarea de referință a celor patru mașini.

Porsche-ul Jota este mai constant, dar și aici timpii sunt în urma celor patru mașini de referință, în special la începutul stintului. Cu toate acestea, pe măsură ce stintul avansează, timpii devin mai buni, cu câteva tururi de 1:31, și chiar se apropie de Cadillac.

Iar faptul că Porsche are ceva în mânecă este demonstrat de un stint al modelului #5 din prima sesiune de antrenamente pe durata a unsprezece tururi, cu un timp mediu de 1:31,779 minute, dar numai pe durata a unsprezece tururi. Acest lucru ar trebui să fie luat cu un vârf de sare, deoarece Porsche a făcut, de asemenea, o cursă uriașă în prima sesiune a pre-testului de la Le Mans, de data aceea cu Kevin Estre, pe care niciun 963 (și niciun alt hypercar) nu a reușit să o egaleze în întreaga săptămână de curse.

Peugeot și Lamborghini au rămas copiii-problemă. Cel puțin în cazul francezilor, o cursă de 1:32.124 minute a modelului #93 (Vergne/Jensen/Müller) dă ceva speranțe, deși numai pe opt tururi, ceea ce indică o simulare de calificare. În schimb, cele zece tururi ale modelului #94 (Vandoorne/di Resta/Duval), cu o medie de 1:33,163 minute, au fost foarte diferite.

Ferrari-ul #51 (Pier Guidi/Calado/Giovinazzi) nu a ajuns deloc pe listă, deoarece nu a efectuat o tură lungă în a doua sesiune. O încercare din prima sesiune de antrenamente a dat o medie în jurul valorii de 32.

Uzura anvelopelor, un factor necunoscut

Prin urmare, rolul de favorit îi revine inițial lui Cadillac, dar V-Series.R a avut probleme cu uzura pneurilor în trecut. Și aceasta este cu siguranță o problemă la Fuji Speedway, deoarece sectorul al treilea în special pune o presiune masivă pe pneurile din spate.

Acest lucru ar putea fi interesant pentru strategiile de pneuri. Cu 18 pneuri pentru calificări și cursă, ar fi posibil să se schimbe pneurile spate la fiecare oprire la boxe. Cu toate acestea, dacă se consumă douăsprezece pneuri spate în timpul cursei, rămân doar șase pentru puntea față. Deși pneul dreapta față este foarte puțin utilizat, acesta trebuie schimbat o dată.

Acest lucru ar însemna că dublele stinturi ar trebui să fie efectuate și pe pneul stânga față. Acest lucru, la rândul său, ar modifica considerabil echilibrul vehiculului, dacă în spate ar exista anvelope noi la fiecare stint. Cu toate acestea, o dublă utilizare a pneurilor din spate ar putea însemna o pierdere masivă de timp la sfârșitul celui de-al doilea stint. De fapt, fazele FCY și SC ar putea fi chiar un avantaj pentru strategia din această cursă.

  • Mai multe știri despre Campionatului FIA World Endurance Championship (WEC) găsiți AICI.
Sursa: GP24 Media
Photocredit: Getty Images
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version