Home F1 Calificări F1 Baku: Charles Leclerc în pole position, dezastru în Q1 pentru...

Calificări F1 Baku: Charles Leclerc în pole position, dezastru în Q1 pentru Lando Norris

Vizualizări: 2313

F1 Baku: Charles Leclerc începe Marele Premiu al Azerbaidjanului de pe primul loc – Incidente interesante cu Lando Norris și Alexander Albon

Charles Leclerc a obținut pole position-ul la Marele Premiu al Azerbaidjanului pentru a patra oară consecutiv. Pilotul Ferrari a stabilit cel mai bun timp de 1:41,365 minute în Q3 la Baku, continuând să se afle pe valul de succes de la victoria sa de la Monza.

Leclerc a dominat în cele din urmă, devansându-l pe Oscar Piastri (McLaren) pe locul al doilea cu 0,321 secunde. Piastri a făcut o greșeală în turul decisiv, în penultimul viraj, atingând zidul cu roata dreapta spate. „Acesta a fost probabil cel mai prost tur pe care l-am condus vreodată”, a declarat el la radioul de la boxe.

Piastri este supărat: „Cu siguranță, turul nu a fost cel mai bun. M-am apropiat un pic prea mult de zid! Dar am dat totul, pentru că acest circuit cere determinare dacă vrei să fii rapid. Astăzi nu am avut suficientă rezervă pentru a termina în pole position”.

F1, Baku

Nici Carlos Sainz (locul 3/+0.440): „Baku a fost întotdeauna o pistă pe care am avut dificultăți. Monaco, Singapore, care merge destul de bine. Dar Baku pur și simplu nu mi se potrivește. Și este unul dintre cele mai bune circuite ale lui Charles. Așa că sunt destul de fericit cu acest rezultat”.

Leclerc dă din cap: „Îmi place ritmul acestui circuit”, spune autorul pole-position-ului, și: „Nu a fost un weekend ușor. Mai întâi accidentul din FP1, dar nu m-a costat încrederea, pentru că știam că mașina este rapidă. Apoi, o problemă în FP2 m-a costat încă o jumătate de oră”.

Dar: „Ritmul a fost întotdeauna acolo. Iar turul meu a fost foarte bun. Am riscat puțin mai mult, iar mașina a fost foarte bună. ”

Sergio Perez (Red Bull) a terminat al patrulea, urmat de George Russell și Max Verstappen (Red Bull). Verstappen a fost de fapt mulțumit de mașina sa în sesiunile de antrenamente libere, dar și-a dat seama chiar la începutul calificărilor: „Mașina sare ca nebuna pe puntea spate”.

Dar, potrivit lui Helmut Marko, Verstappen trebuie să își asume și o parte din responsabilitate pentru propriul comportament: „Am găsit viteză”, a declarat consultantul Red Bull motorsport într-un interviu. Factorul decisiv a fost apoi „una dintre foarte rarele greșeli ale lui Max. Virajul 16, unde a pierdut șase zecimi. Locul doi ar fi fost cu siguranță posibil”.

Lewis Hamilton (Mercedes), Fernando Alonso (Aston Martin), Franco Colapinto (Williams) și Alexander Albon (Williams) au completat top 10. Nico Hülkenberg (Haas) a terminat pe locul 14.

Co-favoritul Campionatului Mondial Lando Norris a abandonat în Q1. Conform ultimelor informații, acest lucru s-a datorat unei neînțelegeri la radioul de la boxele McLaren.

Ce s-a întâmplat cu Albon?

Williams l-a trimis pe Albon pe pistă înainte de ultima tură din Q3, dar a uitat să scoată ventilatorul din cutia de aer. Albon s-a oprit la ieșirea de la boxe, nu a știut ce să facă la început – și a sfârșit prin a o face singur. Pentru a înrăutăți lucrurile, a turnat și gheața carbonică înainte de a putea pleca în cele din urmă.

FIA investighează situația din cauza unei „lansări nesigure”. Iar Albon nu a reușit să treacă linia de sosire la timp din cauza întârzierii, astfel că a trebuit să se mulțumească cu locul 10, la 1,494 secunde în spatele timpului din pole position.

Dar situația a avut repercusiuni și pentru alții. Toto Wolff, șeful echipei Mercedes, de exemplu, a declarat: „Felul în care a rămas blocat la ieșire a dus pur și simplu la scăderea temperaturii pneurilor. Acesta este motivul pentru care primul sector a fost atât de rău”.

De ce a abandonat Norris turul său rapid din Q1?

Aproape nimeni nu se aștepta ca Lando Norris să abandoneze în Q1. Starul McLaren a terminat în cele din urmă pe locul 17, la 0,137 secunde de timpul P15 al lui Alonso. Și asta în ciuda faptului că a stabilit doi timpi de sector optimi în ultimul său tur înainte de a intra brusc la boxe, complet neașteptat.

Radioul său de la boxe poate explica doar parțial acest lucru. „Atenție la piese între virajele 6 și 7, nu știu exact unde”, a spus inginerul său de cursă la începutul turului. Apoi Norris s-a izbit puternic de bordură în ultimul viraj, ceea ce probabil l-a costat puțin timp. Cu toate acestea, turul ar fi fost probabil suficient de bun pentru a intra în cursă.

„Am avut un steag galben”, a transmis Norris acum prin radio. „Pot să conduc din nou sau trebuie să intru la boxe?” La care inginerul său a răspuns: „Nu, trebuie să intrăm la boxe”. Și la scurt timp după aceea inginerul și-a cerut scuze: „Amice, îmi pare rău. N-ar fi trebuit să fac asta”. Fără să explice exact ce a vrut să spună.

Norris era supărat în primul interviu televizat: „A trebuit să iau piciorul de pe accelerație. A fost doar ghinion. Mașina este foarte rapidă. Cred că aș fi putut termina ușor pe locul doi. Frustrant, dar nu pot face nimic în privința asta”.

Dar mai târziu s-a dovedit că, aparent, nu a fost fluturat niciun steag galben și că nu a trebuit să ia piciorul de pe accelerație. Conform datelor telemetrice, nu a făcut-o decât mult mai târziu. Ce și-a cerut scuze inginerul de cursă rămâne neclar pentru moment. Pentru că nu a existat niciun mesaj radio către Norris să ia piciorul de pe accelerație. Dublu amar – și un eșec amar pentru ambițiile de campion mondial ale lui Norris.

Aceasta a însemnat retragerea timpurie a unuia dintre marii favoriți. Alături de Norris, Daniel Ricciardo (Racing Bulls) în P16 și Valtteri Bottas, Guanyu Zhou (ambii Sauber) și Esteban Ocon (Alpine) de la P18 la P20 au suferit de asemenea în Q1.

Ce s-a întâmplat în Q2?

Niciunul dintre marii favoriți nu a fost surprins în a doua secțiune. Remarcabil este însă faptul că Oliver Bearman (locul 11) a câștigat duelul echipei Haas cu Nico Hülkenberg (locul 14) cu 0,223 secunde. Pe lângă cei doi piloți Haas, au mai abandonat Yuki Tsunoda (locul 12/Racing Bulls), Pierre Gasly (locul 13/Alpine) și Lance Stroll (locul 15/Aston Martin).

Având în vedere experiența limitată în Formula 1 a tânărului de 19 ani, faptul că Hülkenberg a fost în cel mai bun caz la fel de rapid ca Bearman pe tot parcursul weekendului, dar nu chiar mai rapid, poate fi considerat o surpriză.

„El se simte foarte confortabil aici și a condus foarte bine până acum în acest weekend. Nu pot decât să-l felicit”, spune Hülkenberg, care nu-și poate explica plauzibil înfrângerea: ”Nu s-a întâmplat nimic sau nu au existat circumstanțe care să împiedice acest lucru. Nu m-am simțit complet confortabil cu mașina și cu pista tot weekendul”.

„Există un pic de lipsă de încredere și apoi devine dificil pe o pistă ca aici. Baku nu este cea mai bună pistă a mea, nu este pista mea preferată”, spune el. „Dar este una dintre cele 24 de piste, așa că trebuie să profiți la maximum de ea. Am încercat să fac asta acum, dar din păcate nu a fost suficient de bine în sectorul central.”

Când și unde să urmărești Marele Premiu de la Baku în acest weekend:

  • Vineri 13.09.2024, 12:30 – 13:30, Antrenamente Libere I
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Vineri 13.09.2024, 16:00 – 17:00, Antrenamente Libere II
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Sâmbăta 14.09.2024, 11:30 – 12:30, Antrenamente Libere III
    F1TVPro, AntenaPLAY
  • Sâmbăta 14.09.2024, 15:00 – 16:00, Calificări
    F1TVPro, AntenaPLAY, CNN, Antena 3
  • Duminica 15.09.2024, 14:00 – 16:00, Cursa
    F1TVPro, AntenaPLAY, Antena 1

Calificări Baku:

01. Charles Leclerc (MC), Ferrari, 1:41,365 min
02. Oscar Piastri (AUS), McLaren, 1:41,686
03. Carlos Sainz (E), Ferrari, 1:41,805
04. Sergio Perez (MEX), Red Bull Racing, 1:41,813
05. George Russell (GB), Mercedes, 1:41,874

06. Max Verstappen (NL), Red Bull Racing, 1:42,023
07. Lewis Hamilton (GB), Mercedes, 1:42,289
08. Fernando Alonso (E), Aston Martin, 1:42,369
09. Franco Colapinto (RA), Williams, 1:42,530
10. Alex Albon (T), Williams, 1:42,859

11. Oliver Bearman (GB), Haas, 1:42,968
12. Yuki Tsunoda (J), Racing Bulls, 1:43,035
13. Pierre Gasly (F), Alpine, 1:43,179
14. Nico Hulkenberg (D), Haas, 1:43,191
15. Lance Stroll (CDN), Aston Martin, 1:43,404

16. Daniel Ricciardo (AUS), Racing Bulls, 1:43,547
17. Lando Norris (GB), McLaren, 1:43,609
18. Valtteri Bottas (FIN), Sauber, 1:43,618
19. Guanyu Zhou (RCH), Sauber, 1:44,246
20. Esteban Ocon (F), Alpine, 1:44,504

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version