Home Moto WSBK Iker Lecuona: „Trebuie să scăpăm de mentalitatea japoneză” : BMW ca model...

Iker Lecuona: „Trebuie să scăpăm de mentalitatea japoneză” : BMW ca model pentru Honda?

Vizualizări: 3071

Proiectul Honda pentru WSBK este în plină ascensiune: S-a discutat cu Iker Lecuona despre problemele de la începutul sezonului și despre tendința actuală ascendentă

Ultimele trei weekenduri WSBK au arătat clar că Honda are sub control problemele de la începutul sezonului. Cu noua versiune 2024 a modelului CBR1000RR-R Fireblade, echipa de lucru Honda a avut un început de sezon dezastruos.

Honda a fost clar în urmă dintre cei cinci producători la primele weekenduri de curse, dar în ultima vreme a obținut în mod constant mai multe puncte decât Yamaha. Și Honda a făcut o impresie bună și la sesiunea de antrenamente de vineri de la Estoril (Portugalia). Pilotul de uzină Iker Lecuona a urcat pe poziția a cincea în FP2.

În weekendurile precedente de la Magny-Cours, Cremona și Aragon, Iker Lecuona și Xavi Vierge au terminat toate cursele în primii 10. La începutul sezonului, cei doi piloți de uzină Honda au avut uneori dificultăți în a termina în puncte.

„Eram 100% pierduți la începutul sezonului”, recunoaște Iker Lecuona, pilotul de uzină Honda. „La începutul sezonului, am luat căi care nu erau corecte. A trebuit să ne întoarcem și să căutăm alte opțiuni”.

lecuona

De ce Honda a rămas în urmă la începutul sezonului WSBK 2024

Honda a fost singurul dintre cei cinci producători implicați care a prezentat un nou model omologat. Cu toate acestea, lucrurile au mers în direcția greșită cu Fireblade 2024. Echipa WSBK nu a înțeles cum să obțină maximum de la Fireblade, care fusese revizuit în detaliu.

„Ne-a fost foarte greu să punem totul la punct la începutul sezonului”, confirmă Iker Lecuona. Începutul WSBK 2024 a fost deosebit de accidentat pentru Lecuona. Spaniolul a primit un nou șef de echipă în persoana lui Tom Jojic și a ratat cursele de la Philipp Island și Assen din cauza unei accidentări.

Lucrurile au mers mult mai bine pentru Honda de la Misano încoace. La evenimentul WSBK din Italia, Lecuona a terminat toate cele trei curse în top 10. „Am reușit să construim o bază solidă în Misano. Am avut o mulțime de teste în acea perioadă, care ne-au ajutat să înțelegem mai bine motocicleta”, dezvăluie Lecuona, subliniind importanța curselor de testare, care au îmbunătățit înțelegerea noii Honda.

Tendința ascendentă a continuat. „Most și Magny-Cours erau în mod normal cele mai dificile circuite pentru noi. Dar weekendul de la Most a fost foarte bun”, a declarat Lecuona, rememorând evenimentul WSBK din Republica Cehă din iulie. Spaniolul a luptat pentru locurile de pe podium la următoarele evenimente de la Magny-Cours și Cremona.

Vitezele maxime Honda nu mai sunt atât de remarcabile: De ce mai puțin înseamnă mai mult

Comparativ cu anii precedenți, se observă că Honda Superbike nu mai atinge viteze de top atât de superioare pe liniile drepte. În primii ani, piloții Honda conduceau de obicei clasamentul vitezelor maxime și chiar îi lăsau în urmă pe piloții Ducati. Acest lucru s-a schimbat în acest an. Honda nu este lentă, dar Ducati și BMW au de obicei un ușor avantaj.

Vitezele de top mai mici se datorează noului carburant cu un conținut organic de 40 %? Sau din cauza cantității reduse de combustibil din curse? A trebuit Honda să creeze mappări mai conservatoare pentru motor pentru a face față distanței din cursă?

Iker Lecuona explică vitezele de top mai mici prin livrarea mai lină a puterii: „Am făcut unele modificări pentru a face motocicleta mai ușor de condus. Obișnuiam să fim foarte rapizi pe liniile drepte, dar era imposibil să controlăm puterea în viraje”.

„Pentru a îmbunătăți durabilitatea anvelopelor, a trebuit să reducem puțin puterea. Motocicleta reacționează acum mai ușor. Am sacrificat ceva viteză maximă, dar motocicleta se descurcă mai bine cu pneurile. Așadar, am câștigat mai mult decât am pierdut”, explică pilotul Honda Works.

Chiar dacă Honda a făcut progrese semnificative, există încă loc de îmbunătățiri. „Cele mai mari puncte slabe ale noastre în acest moment sunt virajele și aderența pe peretele lateral al pneului. Comparativ cu anii precedenți, putem utiliza mai bine aderența”, compară Lecuona.

Iker Lecuona: „Trebuie să scăpăm de mentalitatea japoneză”

Potrivit lui Iker Lecuona, exemplul BMW arată cât de repede un producător poate ajunge din urmă liderii. Spaniolul transmite un mesaj important pentru Honda: „Trebuie să-și schimbe mentalitatea. Trebuie să se îndepărteze de mentalitatea japoneză și să se orienteze spre BMW”.

Succesele recente ale BMW se datorează, desigur, în mare parte, angajamentului lui Toprak Razgatlioglu. Dar munca de testare din fundal a contribuit, de asemenea, la ascensiunea sportivă a companiei din Munchen.

De ce nu există o echipă europeană de testare HRC pentru proiectul WSBK? „O echipă de testare ne-ar putea ajuta”, a comentat Lecuona. „Ne-ar permite să testăm piese pe care nu le putem folosi încă. Nu găsești îmbunătățiri dacă nu faci schimbări extreme.”

„Anul trecut, ne-am luptat cu BMW la început. Dar au făcut un pas spre mijlocul sezonului. Iar la finalul sezonului au mai făcut un pas. Echipa de teste i-a ajutat cu siguranță. Îl au pe Sylvain Guintoli, care este un pilot foarte bun și cu siguranță are o contribuție mare”, a spus Lecuona, privind în perspectivă proiectul BMW.

Doi piloți nu sunt suficienți: dorință mare pentru mai multe schimburi

Honda are o linie puternică de piloți de teste pentru anul viitor. Doar pentru proiectul MotoGP, trei piloți puternici – Aleix Espargaro, Takaaki Nakagami și Stefan Bradl – sunt pregătiți să testeze noile evoluții.

MotoGP și Superbike sunt complet diferite”, atenționează Lecuona. „Dar este adevărat, există mulți piloți de teste. Cu „Taka”, se poate face un pas, deoarece el este în dialog direct cu inginerii din Japonia și este bine plasat pentru a judeca dacă ceva este mai bun sau nu. Bradl are, de asemenea, multă experiență cu Honda. Și mai este Aleix, care este nou pe Honda. Dar este un pilot foarte rapid. Dacă muncesc din greu, pot lua calea cea bună”, este convins Lecuona.

Un alt punct este situația cu echipa client MIE. În timp ce BMW trimite patru motociclete identice la start în acest an și colectează o mulțime de date, există unele diferențe între echipa Honda works și echipa MIE. În practică, HRC poate analiza doar datele de la doi piloți, deoarece informațiile de la echipa MIE sunt inutilizabile.

„Ei pot vedea datele noastre. Dar nu știu ce folosesc de fapt”, a spus Lecuona, referindu-se la echipa MIE. „Dar motocicletele sunt de fapt mai asemănătoare decât anul trecut. În sezonul 2023, ei au folosit o abordare complet diferită de a noastră. Sper ca anul viitor să folosească aceeași motocicletă ca și noi, pentru că nu te poți îmbunătăți cu două motociclete.”

Când va exploda proiectul WSBK al Honda?

Honda încearcă să câștige în Campionatul Mondial de Superbike încă din sezonul 2020. Până acum, au fost obținute doar câteva clasări pe podium. Așteptările au crescut de la sezon la sezon, dar realitatea este că Lecuona și Vierge au obținut mai puține puncte în fiecare an.

Când va fi HRC în sfârșit un concurent pentru victorii în curse în WSBK? „Întotdeauna am spus „poate anul viitor”, dar până acum acest plan nu a funcționat niciodată. În acest moment, este imposibil de spus dacă vom avea nevoie de unul, doi, trei sau zece ani”, explică Lecuona.

„Dacă japonezii își schimbă mentalitatea, se orientează spre europeni, dezvoltă motocicleta mai rapid, înființează o echipă de testare și trec la un alt mod de lucru, atunci poate că va fi nevoie doar de un an, ca la BMW”, meditează Lecuona și subliniază: HRC are potențial.

„Totul este acolo. Nu este vorba că lipsește ceva, dar trebuie să gândească diferit. Au făcut deja câțiva pași buni”, spune Lecuona, recunoscând semnele pozitive. „Să vedem ce se va întâmpla în iarnă, dacă se mai poate face un pas înainte”, notează spaniolul, care speră că Honda va prelua impulsul din sezonul 2024 în pauza de iarnă.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version