Home Moto WSBK WSBK Estoril (Cursa 2): Razgatlioglu câștigă, ordine de echipă la Ducati!

WSBK Estoril (Cursa 2): Razgatlioglu câștigă, ordine de echipă la Ducati!

Vizualizări: 57971

Toprak Razgatlioglu sărbătorește a 17-a victorie a sezonului în WSBK la Estoril – Alvaro Bautista îi lasă locul doi coechipierului său de la Ducati, Nicolo Bulega

Toprak Razgatlioglu, pilotul BMW Works, a câștigat a doua cursă principală din Campionatul Mondial de Superbike de la Estoril (Portugalia). Cu victoria din cursa de duminică, Razgatlioglu a făcut încă un pas spre titlul de campion mondial. Podiumul a fost completat de cele două Ducatis de uzină. Nicolo Bulega a terminat al doilea, iar Alvaro Bautista a încheiat cursa pe poziția a treia.

În partea finală a cursei, Bautista a fost cel mai rapid dintre cei doi piloți de uzină Ducati, dar s-a abținut să îl atace pe Bulega pentru a nu-i lua puncte coechipierului său. Datorită ajutorului lui Bautista, Bulega se deplasează la finalul sezonului de la Jerez cu un deficit de 46 de puncte.

Bulega și-a asigurat pole position-ul pentru cursa finală câștigând sprintul (a se vedea raportul cursei). Razgatlioglu și Bautista au completat prima linie a plutonului de 23 de piloți. Remy Gardner (GRT Yamaha) nu a luat parte la cursă, deoarece și-a rupt încheietura mâinii stângi în cursa de sâmbătă și urmează să fie operat luni.

Toți piloții au folosit versiunea de dezvoltare a anvelopei spate SCX în a doua cursă. Sâmbătă, Razgatlioglu a optat pentru compoziția mai dură SC0 și a câștigat cursa cu aceasta. Cu toate acestea, condițiile au fost puțin mai bune decât sâmbătă. Cu temperaturi ale aerului de 25°C și ale asfaltului de 34°C.

Razgatlioglu

Start rachetă al lui Alvaro Bautista, Toprak Razgatlioglu pierde poziții

Sprintul spre primul viraj a fost câștigat de Alvaro Bautista. Pilotul Yamaha Andrea Locatelli a avut un alt start bun și s-a aliniat pe poziția a doua. Toprak Razgatlioglu a coborât pe poziția a cincea în primul tur și a rulat în spatele lui Nicolo Bulega și Jonathan Rea.

La începutul turului al treilea, Bulega l-a depășit pe Locatelli și a preluat poziția a doua. Cele două Ducatis de uzină au condus cursa. Razgatlioglu și-a găsit mai bine locul în cursă, l-a depășit pe Rea pe liniile drepte și l-a depășit pe Locatelli. Un tur mai târziu, liderul campionatului mondial a preluat poziția a treia și avea în fața sa doar cele două Ducatis ale lui Bautista și Bulega.

În turul al cincilea, Razgatlioglu a lansat un atac împotriva lui Bulega în virajul 7 și s-a impus. Bulega a încercat să contraatace, dar a fost nevoit să se retragă. Razgatlioglu a fost cel mai rapid pilot din pluton și a preluat conducerea în turul șapte. Bautista a ieșit ușor de pe linia de cursă în virajul 6 și Razgatlioglu a profitat de ocazie pentru o manevră.

Un moment de șoc pentru Nicolo Bulega

Cu cel mai rapid tur de cursă, Razgatlioglu a deschis un decalaj de 0,8 secunde. Bautista nu l-a putut urma și a fost presat de coechipierul său Bulega. În turul al nouălea, Ducati-ul lui Bautista a devenit instabil la ieșirea din virajul 6.

Bulega a profitat de situație și a trecut pe poziția a doua. Un tur mai târziu, Bulega a trecut printr-un moment de șoc sever în același loc, când motocicleta sa a devenit și ea foarte instabilă.

Iker Lecuona și Andrea Locatelli au căzut la jumătatea cursei

Andrea Locatelli a căzut în grupul de urmărire. Anterior, Tarran Mackenzie (MIE-Honda) și Sam Lowes (Marc-VDS-Ducati) ieșiseră deja din cursă. Garrett Gerloff (Bonovo-BMW) a abandonat din cauza unei probleme tehnice. Iker Lecuona (Honda) se afla pe poziția a patra și spera la un nou podium când a căzut chiar înainte de jumătatea cursei.

După 11 din cele 21 de tururi, Razgatlioglu îl conducea pe Bulega cu 2,5 secunde. Bautista era la mică distanță de Bulega. Jonathan Rea a fost izolat pe poziția a patra. Michael van der Mark (BMW), Andrea Iannone (GoEleven-Ducati), Danilo Petrucci și Xavi Vierge (Honda) au rulat într-un grup de patru care se luptau pentru P5.

Alvaro Bautista rămâne în ordinea echipei Ducati, Toprak Razgatlioglu câștigă

Bautista a fost cel mai rapid dintre cei doi piloți de uzină Ducati în a doua jumătate a cursei, dar a fost în spatele coechipierului său Bulega timp de mai multe tururi. Ducati ajunsese deja la un acord la Aragon ca Bautista să nu-i ia puncte coechipierului său. Cum Razgatlioglu scăpase deja, Bautista nu avea oricum nicio șansă de victorie.

Victoria lui Razgatlioglu nu a fost pusă în pericol în ultimele tururi. Pilotul turc a repetat succesul de sâmbătă și și-a asigurat a 17-a victorie a sezonului. „Sunt foarte fericit, pentru că am fost ghinionist în cursa Superpole”, a declarat Razgatlioglu, privind înapoi la înfrângerea la limită de duminică dimineață.

„Am făcut o treabă bună în acest weekend și am reușit în sfârșit să câștigăm din nou. Aveam nevoie de asta, la fel ca de punctele pentru campionat”, comentează Razgatlioglu. „Acum aștept cu nerăbdare Jerez!”

Duo-ul Ducati a fost învins clar duminică după-amiază

Ecartul lui Bulega crescuse la puțin sub șase secunde în ultimul tur. În cursa principală, italianul nu a fost la fel de puternic ca în sprint și a pierdut încă cinci puncte în fața lui Razgatlioglu.

„Matematic, sunt încă în luptă, dar este foarte dificil”, a realizat Bulega. „Toprak a avut un sezon impresionant. Este deja un vis devenit realitate pentru mine să pot lupta pentru titlu în primul meu sezon. Mulțumesc echipei mele. Este o experiență importantă pentru sezonul următor”.

Bautista a onorat acordul Ducati și s-a abținut de la un atac final împotriva lui Bulega. „Am vrut să văd dacă Nicolo poate merge mai repede decât mine, dar a avut aceleași probleme”, a declarat Bautista. „Nu a fost posibil să îl prindem pe Toprak. De aceea am făcut cursa unul după altul”.

„În condiții normale aș fi încercat ceva, dar am vrut să îl ajut pe Nicolo. El are o șansă. Șansa este foarte mică, dar el încă poate câștiga titlul. Suntem o singură echipă, în momentele bune și în cele rele”, a explicat campionul mondial în exercițiu.

Yamaha și Honda intră în top 6

Locul patru i-a revenit lui Jonathan Rea, care a avut cea mai bună cursă principală a sa ca pilot Yamaha. Michael van der Mark a completat top 5 duminică după-amiază, iar Xavi Vierge a oferit Honda încă o clasare în top 6.

Danilo Petrucci a terminat pe locul șapte și a asigurat o victorie timpurie în clasamentul Independent pentru echipa Barni la Estoril. Colegul său de la marca Ducati, Andrea Iannone, a coborât în P8 în ultima etapă. Michael Rinaldi (Motocorsa-Ducati) și Axel Bassani (Kawasaki) au completat top 10.

Dominique Aegerter (GRT Yamaha) a obținut trei puncte. Pilotul elvețian a terminat pe locul 13, în spatele lui Scott Redding (Bonovo-BMW) și Alex Lowes (Kawasaki). Ultimele puncte le-au revenit lui Bradley Ray (Motoxracing-Yamaha) și Ivo Lopes (MIE-Honda). Philipp Öttl (GMT94-Yamaha) a plecat cu mâna goală de pe locul 16.

Finalul sezonului WSBK 2024 va avea loc la Jerez weekendul viitor.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Superbike (WSBK) pot fi găsite AICI
Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version