Home F1 Ayao Komatsu: Colaborarea cu Ferrari rămâne valabil în acordul cu Toyota

Ayao Komatsu: Colaborarea cu Ferrari rămâne valabil în acordul cu Toyota

Vizualizări: 2552

În acordul cu Toyota, Haas nu dorește să schimbe nimic în ceea ce privește parteneriatul cu Ferrari, ci vede Toyota doar ca o completare a modelului existent

Directorul echipei Haas, Ayao Komatsu, subliniază că noul parteneriat al echipei sale cu Toyota nu va schimba colaborarea cu Ferrari și nu este menit să o înlocuiască. În schimb, înțelegerea, care a fost anunțată ca un parteneriat tehnic, este menită să funcționeze în plus și să consolideze în continuare Haas.

„După cum știe toată lumea, suntem cea mai mică echipă din grilă și ne lipsesc anumite resurse și capacitatea hardware de a înțelege anumite lucruri”, spune pilotul japonez. De aceea, ei au căutat un partener care să aibă aceste resurse și hardware și care să știe și cum să le folosească.

„Iar Toyota Gazoo ne oferă exact asta”, clarifică el. „Au o instalație grozavă în Köln pe care o putem folosi și vom putea începe unele activități precum simulatorul și TPC prin această colaborare.”

Până acum, însă, Ferrari a fost întotdeauna partenerul principal al Haas și i-a ajutat pe americani de la intrarea lor în Formula 1 în 2016. Acesta ar trebui să rămână cazul. „Pentru a face acest lucru clar: Parteneriatul nostru cu Toyota nu va înlocui parteneriatul cu Ferrari”, spune Komatsu.

„Parteneriatul dintre Ferrari și Haas este fundamentul și așa va rămâne, iar noul parteneriat nu va lua nimic de la acesta”, a spus pilotul japonez. „În schimb, va îmbunătăți parteneriatul fundamental cu Ferrari”.

ferrari

Continuarea colaborării cu Ferrari, dar …

Aceasta înseamnă că Haas va continua să utilizeze facilitățile din Maranello, inclusiv tunelul de vânt, așa cum a fost cazul anterior. De asemenea, ei doresc să continue să se aprovizioneze cu motoare, cutii de viteze și alte piese de la Scuderia – contractul a fost prelungit doar anul acesta până în 2028.

Cu toate acestea, Komatsu spune că Haas ar dori să înceapă să producă ea însăși unele piese, să le testeze și să simuleze propriile lucrări – rămâne de văzut dacă acest lucru se va întâmpla la Maranello sau la propria sa fabrică din Banbury.

„Ceea ce primim de la Ferrari este fantastic”, subliniază Komatsu. „Aceasta este baza Haas, dar domeniile în care Toyota ne poate ajuta sunt în afara acesteia.”

Noul acord a fost, de asemenea, discutat în prealabil cu Ferrari și aprobat de aceștia. „Am înțeles clar ce implicare avem în ce domeniu și cum trebuie să protejăm proprietatea intelectuală a ambelor companii”, a declarat șeful echipei.

Un alt partener important al Haas este Dallara, care a construit șasiurile echipei până în prezent. Va avea acordul cu Toyota un impact asupra acestui aspect? „Vom discuta la ce parametri vom continua să lucrăm cu Dallara și la care vom lucra cu Toyota”, spune Komatsu. „Dar vom coexista. Nu este vorba despre a ne înlocui reciproc”.

În curând va avea propriul său simulator în Banbury

Cu toate acestea, ceea ce va fi un mare pas înainte pentru Haas în viitor este utilizarea unui simulator, deoarece nu au avut unul propriu la fabrica internă din Banbury. Singurul acces la un simulator era în Maranello, dar acesta putea fi folosit doar sporadic – mai ales iarna.

„În timpul sezonului, ceea ce putem face în simulator este destul de limitat”, dezvăluie Komatsu. Acest lucru se datorează parțial resurselor limitate de personal. „Dacă vrem să facem o sesiune de simulator în Italia, nu-i pot întreba pe băieții mei din Marea Britanie dacă vor să petreacă încă zece săptămâni în simulator în Italia, pe lângă cele 24 de curse.”

Un simulator dedicat în Banbury ar ajuta, desigur. Cu toate acestea, acesta nu va fi gata pentru începutul sezonului de anul viitor, dar este planificat pe termen scurt. Până atunci, Haas va continua să folosească facilitățile Ferrari, așa cum s-a întâmplat până acum.

Oliver Bearman, care va deveni pilot titular la Haas anul viitor, a călătorit oricum de multe ori la Maranello în simulator, deoarece este și el un junior Ferrari. Cu toate acestea, el a fost, de asemenea, implicat în dezvoltarea aero pentru Haas. „Pentru a menține o anumită consecvență, Ollie va continua ca înainte, dar Ollie va fi, de asemenea, în simulatorul din Banbury”, spune Komatsu.

„Și, desigur, Esteban Ocon va conduce și el în simulatorul de la Banbury, odată ce acesta va fi funcțional. Și asta adaugă valoare pentru noi. Așadar, nu elimină nimic din ceea ce facem în Maranello, dar acum putem face acest lucru și în Banbury”, spune directorul echipei. „Adaugă valoare la ceea ce facem deja și aduce o nouă dimensiune.”

Nu se așteaptă probleme cu limita bugetară

O întrebare care apare odată cu noile încurcături cu Toyota este și problema limitei bugetare. Este posibilă separarea cooperării cu japonezii într-un mod rezonabil, astfel încât FIA să știe exact ce costuri trebuie alocate proiectului Formula 1?

„Nu cred că va fi foarte complicat”, declară Komatsu. „Mecanica nu este foarte diferită de cea cu Ferrari și Dallara”.

În loc să le ceară piese celor de la Ferrari și Dallara, ei le cer acum celor de la Toyota. „Dacă le cerem celor de la Toyota să facă o aripă față, atunci plătim pentru ea, dar provine din acești bani de sponsorizare. Dacă facem o aripă față la Dallara, atunci domnul Haas (proprietarul echipei Gene Haas) trebuie să plătească, nu?”

„Sursa de bani este diferită, dar mecanismele în sine sunt practic aceleași”, spune Komatsu. „Nu cred că este foarte complicat”.

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial de Formula 1 găsiți AICI

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: Formula 1 Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version