Home Moto MotoGP „Am pierdut drumul”: Aprilia, lent și mai ales lipsit de sprijin în...

„Am pierdut drumul”: Aprilia, lent și mai ales lipsit de sprijin în Misano

Vizualizări: 11533

Pe lângă Aragon, și Misano se dovedește a fi un dezastru pentru Aprilia – Piloții se gândesc la probleme – Doar Miguel Oliveira se abține de la modificări flag-to-flag

După dezastrul de la Aragon, Aprilia a sperat la mai mult pentru cursa de casă MotoGP din San Marino. Dar și weekendul de la Misano s-a dovedit a fi un dezastru. De ce? „Am aceeași întrebare, pentru că, în mod normal, am o senzație bună la Misano”, a fost nedumerit Maverick Vinales.

„Avem mari probleme. Motocicleta este foarte inconsistentă. Frânezi așa pe un viraj într-un tur. Dacă faci aceeași manevră în turul următor, motocicleta reacționează complet diferit. Ne lipsește această consistență”.

Aprilia

„Dacă te uiți la timpii pe tur, trebuie să fii realist. Adversarii noștri sunt KTM și vreo 2023 Ducati. Avem nevoie de mai multă consistență în faza de frânare, astfel încât să putem pilota întotdeauna precis. Asta m-a costat multă viteză în sprint”.

„Trebuie să ne îmbunătățim și să muncim mai mult. Nu știm de ce nu suntem la nivelul la care am fost la începutul sezonului. Am fost mult mai rapid aici în Misano în 2023. Chiar mă așteptam să fiu competitiv aici. Trebuie să ne întrebăm ce trebuie să facem mai bine”.

Miguel Oliveira identifică, de asemenea, o problemă similară în faza de frânare. Pilotul Trackhouse explică: „Principalul lucru este încă intrarea în viraj. Contactul cu solul al pneului spate nu este chiar acolo”.

„Este dificil când vrei să intri foarte repede în viraj și să deceleri motocicleta în ultimul moment. Se pare că alunecăm prea mult și nu avem viteza potrivită în viraje.”

„Nu putem utiliza punctul forte al motocicletei, care este viteza de viraj și de curbă. Chestia este că toți cei patru piloți au mers sâmbătă în direcții diferite și nimeni nu a găsit nimic.”

Pilotul experimentat Aleix Espargaro se confruntă, de asemenea, cu o enigmă. „Singura motocicletă care lucrează cu anvelopele într-o fereastră de temperatură mai largă este Ducati. KTM și Aprilia sunt complet diferite”, a declarat spaniolul. „O marcă este mai rapidă, apoi cealaltă”.

„Încercăm să găsim un echilibru. Nu este ușor pentru noi, piloții. Este dificil de acceptat. Eu dau tot ce am mai bun aici, la fel ca la Barcelona sau la Silverstone și Aragon. Nu depinde de piloți. Trebuie să înțelegem ce se întâmplă cu motocicleta.”

Poker pe ploaie: Doar Miguel Oliveira are dreptate

Vinales și Espargaro au terminat al unsprezecelea și al doisprezecelea în sprint. Cei doi piloți au rămas la zece secunde în urmă. Situația nu s-a îmbunătățit în Marele Premiu de duminică, afectat de vreme.

Doar Oliveira a beneficiat de acest lucru, deoarece nu a făcut trecerea de la steag la steag la a doua motocicletă. Vinales, precum și Espargaro și Raul Fernandez au schimbat motocicletele de două ori și au terminat în tururi.

„Când a început să plouă, motocicleta a fost foarte greu de condus”, a declarat Vinales. „De aceea am intrat la boxe, pentru că nu simțeam nimic pentru motocicletă. Cred că și colegii mei au simțit la fel, pentru că și ei au intrat la boxe”.

„Problema este că a fost dificil de pilotat. Simțeam că mă pot accidenta în fiecare tur. Am fost pe pneul mediu, poate că nu era încă la temperatură”. Pe locul 16, Vinales nu a obținut niciun punct în campionat.

Oliveira nu poate decât să dea din cap la declarațiile spaniolului. „Treci pe motocicleta cu pneuri de ploaie, dar senzațiile nu vor veni pentru că rulezi cu pneuri de ploaie”, spune el, considerând absurde afirmațiile lui Vinales.

„Nici eu nu am avut feeling pentru că am pornit cu pneul mediu spate. Dar m-am gândit că cursa este lungă și la un moment dat pneul va funcționa. Ploaia a complicat apoi foarte mult lucrurile”.

„Am vrut să aștept cel puțin încă un tur sau două. De asemenea, pit lane-ul este super lung. De aceea a trebuit să mă asigur că pista era foarte umedă. Dacă aș fi schimbat, atunci nu aș fi avut voie să regret eu însumi.”

„Am condus super încet. Un accident ar fi fost destul de puțin probabil”, râde Oliveira. Judecata sa a fost răsplătită. Pilotul portughez a văzut steagul carouri pe locul al unsprezecelea. Dar era la 46 de secunde în spatele liderului.

Raul Fernandez l-a urmat pur și simplu pe Espargaro la boxe

Espargaro, pe de altă parte, a decis să joace poker la fel ca Vinales. „Am intrat la boxe pentru că eram mult în urmă și nu aveam ritm”, a spus el, explicând motivul deciziei sale. „În acel moment ploua destul de tare, dar din păcate nu a dat roade”.

„Am văzut câteva accidente, am fost lent. Dacă nu mi-aș fi asumat un risc de data asta, când aș fi făcut-o? Nu înțeleg ce se întâmplă. Nu avem aderență. La Silverstone și în Austria nu a fost atât de rău, dar la Aragon și aici am avut mari probleme.”

„Nu înțelegem unde ne-am rătăcit”, este evaluarea lui Espargaro cu privire la situația actuală de la Aprilia. Fernandez l-a urmat pe pilotul în vârstă de 35 de ani la boxe pentru că are cea mai mare experiență în situații flag-to-flag. A fost o decizie greșită.

„Trebuie să învățăm de la Marc Marquez, pentru că el întotdeauna procedează corect”, a spus Fernandez. „Am făcut o mare greșeală cu schimbarea motocicletei. De asemenea, trebuie să fii norocos în acel moment, pentru că ploua destul de tare.”

Timpii testelor de luni de la Misano:

01. Francesco Bagnaia (Ducati) – 1:30.619 minute
02. Franco Morbidelli (Pramac-Ducati) +0.161 secunde
03 Enea Bastianini (Ducati) +0.366s
04 Pedro Acosta (Tech3-GasGas) +0.433
05 Fabio Quartararo (Yamaha) +0.444

06. Jorge Martin (Pramac-Ducati) +0.492
07. Marc Marquez (Gresini-Ducati) +0.511
08. Marco Bezzecchi (VR46-Ducati) +0.514
09. Maverick Vinales (Aprilia) +0.625
10. Brad Binder (KTM) +0.683

11. Raul Fernandez (Trackhouse-Aprilia) +0.786
12 Alex Marquez (Gresini-Ducati) +0.836
13 Dani Pedrosa (KTM) +0.920
14 Aleix Espargaro (Aprilia) +1.064
15. Jack Miller (KTM) +1.221

16. Alex Rins (Yamaha) +1.332
17. Miguel Oliveira (Trackhouse-Aprilia) +1.354
18. 18. Johann Zarco (LCR-Honda) +1.360
19. Takaaki Nakagami (LCR-Honda) +1,686
20. Augusto Fernandez (Tech3-GasGas) +1,873

21 Luca Marini (Honda) +1,883
22 Joan Mir (Honda) +1,968
23 Lorenzo Savadori (Aprilia) +2,693
24 Stefan Bradl (Honda) +3,971

  • Mai multe știri despre Campionatul Mondial MotoGP pot fi găsite AICI.

 

Sursa: GP24 Media
Photocredit: MotoGP - SBK Fans Romania
Sponsor: TricouMania

Ați ajuns la finalul articolului. Echipa GP24 vă mulțumește pentru că l-ați citit și speram că v-a plăcut conținutul. Pentru mai mult content de calitate, știri și articole pertinente scrise de oameni pasionați de motorsport, vă recomandam să aruncați o privire pe pagina noastră de Facebook GP24 și să ne dați un like/follow pentru a fi mereu la curent cu noile evenimente din lumea motorsportului.

Pagina de Facebook GP24: Faceți clic aici pentru a vizualiza

Exit mobile version